خانه > دین آخرالزمان > عقاید یمانی > سرقت لقب «آیت الله» و «آیت الله العظمی» توسط علما و فقهای آخرالزمان

سرقت لقب «آیت الله» و «آیت الله العظمی» توسط علما و فقهای آخرالزمان

القاب «آیت الله»، «آیت الله العظمی»، «ولی امر مسلمین» و «امام امت» و… مختص اهل بیت (ع) است. چرا القاب اهل بیت (ع) را بر روی خود گذاشته‌اید و شیعیان را فریب داده‌اید؟ چرا این القاب را بر روی خودتان گذاشته‌اید و خودتان را با این عناوین خطاب می‌کنید؟!

اگر منظورتان از آیت الله همان نشانه خدا بودن به معنای عام است. پس سنگ و آب و مورچه‌ها همگی آیت الله هستند و چرا لقب آیت الله را فقط به شما بگوییم؟ با این معنی همه مخلوقات خداوند متعال، آیت الله هستند نه فقط شما ! و اگر منظورتان از آیت الله به معنای نشانه خاص خدا بودن است، فقط و فقط محمد و آل محمد (ع) آیت و نشانه خاص خداوند هستند و فقط باید لقب آیت الله را برای آل محمد (ع) بکار ببریم و لاغیر!

رسول خدا (ص) فرمود: وارد بهشت شدم و دیدم بر درب آن با طلا نوشته شده: لا اله الا الله، محمد حبیب الله، علی ابن ابی طالب ولی الله، «فاطمه آیت الله». (بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۶)
چطور ممکن است که حجت بر حجتهای خدا یعنی خانم فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، آیت الله باشد و به شما مراجع تقلید هم گفته شود آیت الله فلان…؟!

در زیارت امیرالمؤمنین علی (ع) در روز ولادت پیامبر (ص) در کتاب مفاتیح‌الجنان وارد شده است که امام صادق (ع) خطاب به علی (ع) فرمود: «السلام علیک یا آیت الله العظمی…»
اگر امیرالمؤمنین علی (ع)، آیت الله العظمی هستند، چرا مراجع و فقهای آخرالزمان یکدیگر را با لقب آیت الله العظمی خطاب می‌کنند؟!

چرا خودتان را ولی امر مسلمین یا امام امت یا مقام عظمای ولایت می‌دانید و خطاب می‌کنید؟! درحالی‌که ولی امر (اولی الامر در آیه شریفه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) تنها مختص ائمه (ع) می‌باشد نه هر کسی که با شورا و انتخابات حاکم مسلمین شد! جالب اینجاست که شما مدعیان تشیع، اهل سنت را به خاطر اینکه اولی الامر در آیه شریفه بالا را به تمام کسانی که حاکم مسلمین شوند، اطلاق می‌کنند سرزنش می‌کنید ولی خودتان کسی را که خدا نصب نکرده به مقام ولایت امری و امامت می‌رسانید!!!

تمام علمای متقدم نزدیک به زمان غیبت صغری با لقب و عنوان «شیخ» یا «سید» خطاب میشده اند. امثال شیخ طوسی و شیخ کلینی و شیخ صدوق و سید ابن طاووس و… هیچ‌گاه خودشان و یکدیگر را با لقب آیت الله یا آیت الله العظمی خطاب نمی‌کردند و اجازه نمی‌دادند! مقام علمی و تقوای این بزرگواران که صاحب کتب معتبر شیعه هستند کجا و شما فقهای آخرالزمان کجا!
قباحت و گستاخی تا به کجا رسیده است که القاب و عناوین مخصوص اهل بیت (ع) را برای خودتان سرقت می‌کنید؟!

سرقت القاب اهل بیت (علیهم‌السلام) توسط علما و فقهای آخرالزمان

القابى همچون «آیت الله العظمی» و «آیت الله»، حدود کمتر از 150 سال است که بر روی فقها گذاشته می‌شود و تا قبل از آن چنین سرقتی از آل محمد (ع) توسط علمای متقدم و بزرگ شیعه همچون شیخ کلینی، شیخ مفید، شیخ طوسی، شیخ صدوق و… نشده بود! متأسفانه این پدیده سرقت القاب اهل بیت (ع) در این دوران ما که انفجار بدعت‌هاست به اوج خود رسیده است.

آیت الله به معنی «نشانه خداوند» و آیت الله العظمی به معنی «بزرگترین نشانه خداوند» است. دو نوع نگرش نسبت به این القاب وجود دارد:
1. تمام موجودات از جهت «اثبات خداوند» به نوعی نشانه خداوند هستند زیرا مخلوق می‌باشند و انسان عظیم‌ترین آن‌ها است و بیشترین اشاره به وجود خالق را دارد.
2. اما از جهت «معرفت و شناخت خداوند»، نشانه‌های خداوند همان حجت‌های خدا بر خلق می‌باشند. کسانی که وجه الله هستند و می‌توان به‌وسیله آن‌ها خدا را شناخت و به خداوند رسید.

مشخص است که با نگرش اول، همه مخلوقات خداوند، آیت الله هستند! پرواضح است که فقهای آخرالزمان خواهان مورد اول نیستند بلکه خواهان مورد دوم‌اند! و به همین دلیل است که دست به سرقت زده و القابی را تصرف کرده‌اند که در قد و قواره و برازنده‌ی آنان نیست! به احادیث زیر توجه کنید:

  • امام علی (ع): امام كلمة الله و حجت الله و وجه الله و نور الله و حجاب الله و «آیت الله» است، خداوند او را انتخاب کرده و… (بحارالانوار ج 25 ص 169)
  • امام كاظم (ع) که از پدرش نقل می‌کند رسول الله (ص) فرمود: وارد بهشت شدم و دیدم که با طلا بر دروازه آن نوشته شده لا اله الا الله، محمد حبیب الله، علی ابن ابی طالب ولی الله، «فاطمه آیت الله». (کنز الفوائد ج 1 ص 149)

  • داود رقى گوید از امام صادق (ع) در مورد قول خدای تبارک‌وتعالی: «این آیات و بیم دادن‌ها، گروهی را که مؤمن شدنی نیستند سود ندهد» پرسیدم. فرمود: «آیات یعنی امامان و بیم دادن‌ها (بیم دهنده‌ها) یعنی انبیاء». (اصول کافی ج 1 ص 297)
  • امام باقر (ع) در مورد قول خدای عزوجل «تمام آیات ما را تکذیب کردند» فرمود: «منظور از آیات، اوصیاء هستند». (اصول کافی ج 1 ص 297)

همچنين آیت الله العظمی تنها لقب علی ابن ابی طالب (صلوات‌الله‌علیه) است و حتی این لقب برای امامانی غیر از ایشان شایسته نیست هرچند که همه امامان آیت الله هستند.

  • امام باقر (ع) درباره تفسیر آیه «عم یتساءلون، عن النبا العظیم» فرمود: «این آیه درباره امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه است. علی (ع) می‌فرمود: برای خدا آیه‌ای بزرگتر از من نیست! و خدا را خبری بزرگتر از من نیست!». (اصول کافی ج 1 ص 297)
  • روایت است که امام صادق (ع) هنگام زیارت امیرالمؤمنین خطاب به ایشان می‌فرمود: «السلام علیک یا آیت الله العظمی». (الاقبال ص 608)

بی‌شک شما مراجع تقلید و فقهای آخرالزمان با این سرقت گستاخانه بر خداوند و آل محمد (ع) دروغ بسته‌اید، چراکه لقب آیت الله العظمی و آیت الله شایسته شما نبوده و نیست و هیچ دلیلی از قرآن و عترت وجود ندارد که گفته باشد می‌توان فقها را با القاب آیت آلله و آیت الله العظمی و… خطاب کرد و اسم‌گذاری نمود.

  • إنْ هِيَ إِلَّا أَسْمَاءٌ سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَاؤُكُم مَّا أَنزَلَ اللَّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الْأَنفُسُ وَلَقَدْ جَاءَهُم مِّن رَّبِّهِمُ الْهُدَى. (نجم 23)
    «ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻓﻘﻂ نام‌هایی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻭ ﭘﺪﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺑﺮ آن‌ها گذاشته‌اید (نام‌هایی بی‌محتوا ﻭ اسم‌هایی بی‌مسما)، ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻟﻴﻞ ﻭ ﺣﺠﺘﻰ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﻧﻜﺮﺩﻩ است! ﺁﻧﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ گمان‌های بی‌اساس ﻭ ﻫﻮﺍﻯ ﻧﻔﺲ ﭘﻴﺮﻭﻯ می‌کنند درحالی‌که ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ پروردگارشان ﺑﺮﺍﻯ آن‌ها ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ!»

همچنین ببینید

نگاهی گذرا به برخی از دلایل دعوت سید احمد الحسن

175 – نگاهی گذرا به برخی از دلایل دعوت سید احمدالحسن

دعوتی غریبانه برای پدر به قلم: نوردخت مهدوی مقدمه می‌گویند: او تحت تعلیم انگلیس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =