آخرین خبرها
خانه > مناظره و پاسخ شبهات > تحدی و مناظره > علت فرار علی محمدی هوشیار و اتباع مرجعیت از مناظره رسمی با انصار امام مهدی (ع) چیست؟

علت فرار علی محمدی هوشیار و اتباع مرجعیت از مناظره رسمی با انصار امام مهدی (ع) چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد الأئمه والمهدیین و سلّم تسلیما کثیرا
و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

دعوت به مناظره یا دعوت به زندان؟!

اخیراً تعدادی از اتباع مرجعیت، همگی در یک زمان واحد هر یک برای مناظره درخواست فرستادند؛ اما پیش از پرداختن به این مسئله باید گفت: معتقدیم مناظراتی که تاکنون بین انصار امام مهدی (ع) و اتباع مراجع انجام شده و پاسخ‌هایی که به آن‌ها داده شده برای طالبان حق کافی است، برخی از این مناظرات و پاسخ‌ها عبارت‌اند از:

علت فرار علی محمدی هوشیار و اتباع مرجعیت از مناظره رسمی با انصار امام مهدی (ع) چیست؟

همچنین معتقدیم این افراد که تصویر پیام‌های خود را منتشر کرده‌اند، نامه سید احمد الحسن (ع) به بزرگانشان و یا تصاویر مربوط به بیش از یک ماه تحدی موسسه وارثین ملکوت نسبت به شخصیت‌های مختلف حوزوی و پیام‌های ارسال شده برای آن‌ها را ملاحظه کنند، اگر تاکنون ندیده‌اند، ما مدت‌ها پیش از شما در میدان حاضر شده‌ایم؛ آمدیم، نبودید:
🌐 t.me/modafeaneahmad/4731
🌐 t.me/Abbas_fathiieh/1026

البته این فردی که اکنون ندای هل من مناظِر سر می‌دهد، پیشینه و حال جالبی دارد، پیشنهاد می‌کنیم کلیپ صوتی زیر را بشنوید:

بیشتر بخوانید: ماجرای ایمان آوردن شیخ علی محمدی هوشیار به سید احمد الحسن (ع) و سپس مرتد شدنش چه بود؟

معتقدیم این افراد خودنمایی می‌کنند تا از این رهگذر، فرصت فرار برای بزرگانشان مهیا شود؛ مثلاً فردی چون قزوینی که ابتدا ادعا کرد نماینده حوزه و مرجعیت قم در دشمنی با سید یمانی است و در تریبون‌های یک‌طرفه علیه دعوت یمانی حرفهایی بر زبان راند و برای مناظره اعلام آمادگی کرد؛ اما وقتی پاسخ او داده شد، فرار را بر قرار ترجیح داد:
🌐 چرا قزوینی با انصار امام مهدی (ع) همچون شیخ عباس فتحیه و شیخ علی‌اکبر جوکار بصورت علنی مناظره نمی‌کند؟!

یا فردی مثل جوادی آملی:
🌐 سنگ بستر رودخانه (مناظره با استاد سابقم آقای جوادی آملی پیرامون رؤیای صادقه)

البته به قول شهبازیان، جوادی آملی اصلاً صلاحیت بحث و گفتگوی علمی ندارد:
🌐 t.me/Seyyedhasanhashemi/336

و یا افرادی که به‌عنوان نمایندگان دادگاه و حوزه معرفی شدند، اما پس از شکست در مناظره با استاد جوکار، استاد جوکار را دستگیر کرده و فایل جلسه‌ی مناظره را نیز منتشر نکردند تا رسوایی و شکست مفتضحانه نمایندگان حوزه و دادگاه، آشکار نگردد:
🌐 پاسخ به دروغ‌های منتشر شده در مورد مناظره استاد علی اکبر جوکار با نمایندگان رسمی حوزه و دادگاه ویژه روحانیت
و دیگر مواردی که در این مختصر نمی‌گنجد.

البته بهتر بود پیش از ارسال پیام، ابتدا شرایط گفتگوی علمی را با خود مرور می‌کردند و سپس نیز نگاهی به خود می‌انداختند؛ ناگفته پیداست که ارائه نام و هویت علمی درخور مناظره و نیز مؤدب بودن، از ابتدائیات هر گفتگوی علمی است، بنابراین افرادی که در اولین پیام خود فاقد این موارد هستند طبیعتاً درخور گفتگوی علمی نبوده و به‌اصطلاح تخصصاً از موضوع خارج‌اند.
مجدداً از همه افرادی که گاه و بیگاه اشتهای مناظره پیدا می‌کنند، می‌خواهیم پیش از ارسال پیام، متن زیر را بخوانند.

شرایط مناظره با انصار امام مهدی (ع) و یمانیون چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدلله رب العالمین
و صلی الله علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلّم تسلیما کثیرا
و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

  • ولَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْکِتَابِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِی أُنزِلَ إِلَیْنَا وَأُنزِلَ إِلَیْکُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُکُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ. (عنکبوت: ۴۶)
    «ﻭ ﺑﺎ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ (علمای ادیان) ﺟﺰ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﺷﻴﻮﻩ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﻭ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻣﻜﻨﻴﺪ، ﻣﮕﺮ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ظالم هستند؛ ﻭ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ: ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ به‌سوی ﻣﺎ ﻭ به‌سوی ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﻣﺎ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻴﻢ.»

گفتگو و مناظره رهگذری است برای آشکار شدن حق که مورد تأیید و تأکید ثقلین است. قرآن کریم در مواردی به نقل بحث و جدال احسن پرداخته و ائمه عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) هم بارها با اصحاب عقاید مخالف (از قبیل ملحدین، یهود، نصاری، عامه و…) مباحثه و با آنان محاجه نموده‌اند.

انصار امام مهدی (علیه‌السلام) و مؤمنان به وصیت رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) نیز به پیروی از ثقلین، بارها با اصحاب عقاید مخالف، مناظرۀ کتبی یا شفاهی نموده و حجت را بر آنان تمام نموده‌اند؛ برای نمونه می‌توان به مناظرات کتبی سید احمد الحسن (ع) و همچنین مناظرات کتبی و حضوری شیخ ناظم ‌العقیلی یا سایر انصار امام مهدی (علیه‌السلام) اشاره کرد.

بر همین اساس، ما نیز اصحاب عقاید مختلف را به مطالعه و بررسی ادلۀ دعوت مبارک یمانی فرامی‌خوانیم و از آنان می‌خواهیم با ایمان به فرستادۀ امام مهدی (علیه‌السلام) خود را نجات دهند.

در مرحلۀ بعد، اگر در ادلۀ دعوت یمانی، مناقشه کلی یا جزئی دارند یا یقین به بطلان این ادله و علوم دارند، درصورتی‌که واجد شرایط مناظرۀ علمی هستند، برای دفاع از آنچه حق می‌پندارند و نقض آنچه باطل می‌شمارند، اقدام مناسب و لازم را انجام دهند؛ یعنی چنانچه خودشان صاحب ادعا و عقیده و مذهب و مؤسسۀ خاصی هستند یا نماینده رسمی یک جریان و عقیده و مؤسسه دینی می‌باشند، برای مناظرۀ رسمی با مکتب سید احمد الحسن (علیه‌السلام) درخواست خود را به ایمیل مکتب رسمی نجف اشرف ارسال نمایند: najafoffice24@almahdyoon.org

در غیر این صورت چنانچه خواستار مناظره با مؤسسه علمی وارثین ملکوت هستند، هماهنگی‌های لازم را با مسئول مناظرات مؤسسه انجام نمایند: @warethinmalakoot_tahaddi

پیشاپیش باید متذکر شویم که شروط اولیه و ثابت مناظره با مؤسسۀ رسمی وارثین ملکوت از این قرار است:

  • معرفی کامل شخص داوطلب به همراه رزومۀ علمی او
  • تعهد به رعایت ادب و اخلاق در حین مناظره
  • عدم خروج و انحراف از موضوع اصلی محل مناقشه

همچنین لازم به ذکر است که ما در خصوص موضوعات ذیل، همۀ واجدان شرایط را تحدّی به مناظره می‌کنیم:

اما چنانچه افرادی قصد مناظره با شخص خاصی از مؤمنان به دعوت یمانی را دارند، می‌توانند به خود او پیام دهند. بدیهی است که در این صورت مسئولیت مناظره بر عهدۀ اشخاص مناظره‌کننده خواهد بود و مؤسسۀ وارثین ملکوت تعهدی دراین‌باره نخواهد داشت؛ بلکه اصولاً باب گفتگوی دوستانۀ دوجانبه میان همه مردم از هر عقیده و مکتبی در محافل حقیقی و مجازی همواره باز بوده و خواهد بود. و الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

اما در پاسخ به معدود افرادی که از میان این عده، واجد شرایط اولیه‌ی یک گفتگوی علمی هستند، میگوییم: گرچه پذیرش درخواست شما و مناظره با شما، برای ما هزینه زیادی به دنبال داشته و به قیمت زندانی شدن ما تمام می‌شود؛ چنانکه هر یک از انصار امام مهدی (ع) که تاکنون با شما مناظره کرده‌، پس از مناظره دستگیر و به جرم مناظره راهی زندان شده است؛ و گرچه عقل حکم می‌کند که در چنین فضایی به شما بگوییم: «با روحانیونی که اکنون به جرم ایمان به دعوت وصی و فرستاده امام مهدی (ع)، امام احمد الحسن (ع) دستگیرشان کرده‌اید و اکنون در زندان هستند، مناظره کنید، اساتیدی چون: شیخ علی‌اکبر جوکار، شیخ عباس فتحی، سید حامد میری، شیخ حسن سلطانی، شیخ مسعود قربانی که اکنون به جرم اعتقادشان طی صدور احکام قضایی سنگین، دستگیر و در زندان هستند.»

بیشتر بخوانید: چرا طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه ایران به جرم ایمان به سید احمد الحسن (ع) دستگیر و زندانی می‌شوند؟

با این همه اما از باب قطع عذر و اتمام حجت، خطر کرده و آماده مناظره با شما هستیم؛ «لِّیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَن بَیِّنَهٍ وَیَحْیَىٰ مَنْ حَیَّ عَن بَیِّنَهٍ» (انفال ۴۲). بر همین اساس ابتدا مناظره‌ای با موضوع: «تقلید در دین از افراد غیر معصوم» و سپس مناظره‌ای در باب «وصایت و حجیت یمانی موعود، امام احمد الحسن (ع)»

ناگفته پیداست که پیدایش بدعت وجوب تقلید از غیرمعصوم و ادعای نیابت و ولایت برای فقها، از حیث زمانی نیز بر شروع دعوت یمانی موعود امام احمد الحسن (ع) مقدم است، بنابراین ابتدا شما از بزرگان خود و مدعیان دروغین نیابت و ولایت، بر مبنای دلیل عقلی و نقلی (از ثقلین) دفاع کنید تا بعد…

در ضمن بجای هجوم دسته‌جمعی، یک نفر را از بین خود انتخاب و بر او توافق کنید! در خدمت شما هستیم. همچنین علاوه بر مناظراتی که تاکنون انجام شده و به برخی از آن‌ها به‌عنوان نمونه اشاره شد، به‌زودی فایل منتشر نشده‌ای را از مناظره یکی از انصار امام مهدی (ع) با یکی از اتباع مراجع، برای استفاده محققین گرامی منتشر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همچنین ببینید

آقای حجاریان با نسل جوان اصلاحات چه می‌کنید؟

آقای حجاریان با نسل جوان اصلاحات چه می‌کنید؟

بسمه تعالی جناب آقای سعید حجاریان سلام علیکم جنابعالی چندی پیش مقاله ای مرتبط با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *