خانه > جستجوی تمدن > سیاسی > پیام شیخ ناظم عقیلی خطاب به آقایان حکومت ایران: آیا در شهرهای ایران شما امکان زندگی و وجودی جز برای کسی که موافق و معتقد به ولایت فقیه باشد نیست؟!

پیام شیخ ناظم عقیلی خطاب به آقایان حکومت ایران: آیا در شهرهای ایران شما امکان زندگی و وجودی جز برای کسی که موافق و معتقد به ولایت فقیه باشد نیست؟!

شیخ ناظم عقیلی: معتقدم عقلای بسیاری، چه نزد حکومتی‌ها و چه نزد مردم در ایران وجود دارند و به‌همین‌خاطر به آنان می‌گویم: سکوت، سزاوار شما نیست و این در حالی است که شما ظلم و سرکوب فکری و عقایدی را می‌بینید… نگاه همراه با سکوت به ظلم‌‌ِ جاری‌شده بر افراد نیکی که در ایران عزیز هستند، به‌خصوص زنان و کودکانشان، سزاوار شما نیست.

شیخ ناظم عقیلی

آیا سکوت می‌کنید و نگاه می‌کنید به ده‌ها زنی که بدون هیچ گناه و جرمی کتک می‌خورند و زندانی می‌شوند؟! آیا از جوانمردی است کتک‌زدن زنان و محروم کردن مادر از طفل شیرخواره‌اش؟! در چه سیاه‌چالی زندگی می‌کنیم ای آقایان؟!

آیا در شهرهای ایران شما، امکان زندگی و وجودی جز برای کسی که موافق و معتقد به ولایت فقیه باشد نیست؟! آیا بر شما اوصیایی برای مردم از خداوند نازل شده است تا در اراده مردم تصرفات زورگویانه کنید؟! آیا از شما پوشیده شده که خداوند جلّ جلاله خلق را بر عبادت و توحید خودش، هرگز مجبور و خوار نکرده است… پس آیا وضعیت به انجام دادن صلاح‌دیدهایی رسیده که مافوق الوهیت است؟!

آیا این حق را دارید تا ظلم و سرکوب حکام به ملتشان را انکار کنید؛ حال آنکه ملت خود را به‌صورت خجالت‌آوری سرکوب می‌کنید… بله به معنی واقعی کلمه، خجالت‌آور است، کتک زدن و زندانی کردن زنان و کودکان از جمله اموری است که حتی کافران انکارش می‌کنند؛ چه رسد به مؤمنین، پس تا کجا پیش رفتید ای آقایان؟!

📌 مردم -به‌سرعت- آزادی از قیود عبودیت و ایدئولوژی پذیری و سلب فکری را آغاز کرده‌اند… کسی که این حقیقت را امروز درک نمی‌کند، آن را فردا مثل آتش روی عَلَم بر پایه چراغ در مقابل خود می‌بیند و آن زمان دیگر وقت پشیمانی نیست!

حتما بخوانید: هشدار سید احمد الحسن (ع) به سید علی خامنه‌ای درباره دستگیری و محاکمه انصار امام مهدی (ع) در ایران

منطق تحمیل کردن و تک‌فکری [تک‌بعدی اندیشیدن] یک معضل فکری شده است که حکایت‌کننده نتیجه‌ای است که در عصر تاریکی، به دست بعضی از رجال دینی بوده، پس کسی که بر این‌ نوع سیاست پافشاری کند، منتظر چیزی غیر از عاقبت سیاهی که گریبان‌گیر رجال دینی شده نباید باشد، [رجال دینی که] متعصب بودند و درخواست عار و مسخره گرفتن را باهم داشتند.

الله، رحمت است؛ و محمد، رحمت است؛ و علی، رحمت است؛ و قائم، رحمت است و عداوت جز با ظالمان نیست؛ پس برای چه طغیان بر نیکان و ترساندن زنان و کودکان! آیا برای این است که آن‌ها ولایت شما را ندارند، ای آقایان؟!
آیا برای این است که آن‌ها به آن صورتی که شما فکر می‌کنید فکر نمی‌کنند و آنچه را می‌گویید نمی‌گویند؛ آیا خداوند، کتک‌زدن آنان در خیابان و زندانی کردنشان و ترساندشان را بر شما حلال کرده است؟!

ما در تاریخ انبیا نشنیده‌ایم که خداوند برای ایشان، اجبار کردن مردم برای پیروی کردن از ایشان را مباح کرده باشد، پس چگونه این را برای شما مباح کرده است؟!

📌 [امر] واجبی که بر حکومت‌هاست: خدمت کردن و حمایت ملت‌ها می‌باشد -با چشم‌پوشی از فکر و عقیده- پس به کسی که با او موافقت ندارد، خدمت نمی‌کند و انصاف به خرج نمی‌دهد، درواقع جز به خودش و به ذاتش خدمت نمی‌کند و انصاف به خرج نمی‌دهد، و به‌زودی برکنار می‌شود و در تنهایی باقی می‌ماند که میان ملت‌های متمدن آبرویی برایش نمی‌ماند.

🌷 دین محمد و علی و حسن و حسین و قائم (علیهم‌السلام)؛ دین مستضعفین و دین مظلومین است و در هیچ روزی از روزها، دین سرکوب و ظلم و بستن دهان‌ها نبوده است. شبیه یک چیزی به آن جذب می‌شود، چنان‌که پوشیده نمی‌باشد؛ دایره استبداد و به بردگی‌کشیدن ملت‌ها در طریق خود به سمت فروپاشی و نابودی است، عاقل کسی است که خودش را از آن هرچه زودتر بیرون بکشد، زیرا ملت‌ها الآن زیاد می‌خوانند و زیاد می‌نویسند و زیاد سخنرانی می‌کنند؛ پس بر حذر باشید که هدف تیرهای قلم‌های سوزناکشان قرار نگیرید، پس قلم‌های ما را تحریک نکنید، زیرا وقتی می‌نویسد خیلی درد دارد.

زمین، زمین خداوند سبحان است، پس ما را رها کنید تا در آن به سلامت و امنیت زندگی کنیم، و رهایمان کنید تا به خودمان فکر کنیم و سرانجام خود را تصمیم بگیریم، ما به کسی واگذار نکرده و نمی‌کنیم که به‌جای ما فکر کند و برای سرانجام و عقیده‌مان تصمیم بگیرد؛ انصار امام مهدی (ع) و کارشان را رها کنید، چراکه [کار] آن‌ها مسالمت‌آمیز است و بر کسی طغیان نمی‌کنند، آن‌ها و زنانشان را آزاد کنید؛ تاریخ، برایتان نمی‌نویسد که شما پیشرفت [و ترقی] به زندان کردن نیکان کرده‌اید و به زندانی کردن و ترساندن زنان و کودکان رسیده‌اید؛ زیرا مردم آنچه را بخواهند می‌خوانند نه هر‌ آنچه شما بخواهید، ای آقایان.

تمنا داریم هر عاقل و منصفی در حکومت ایران مبادرت به کمک در تعلیق اجرای حکم این رسوایی کند، [رسوایی که] هرگز لایق به حکومتی نیست که به اسم اسلام و به اسم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حکومت می‌کند!

✏️ شیخ ناظم عقیلی حفظه الله
📆 29 اوت 2018 میلادی

همچنین ببینید

برخورد حاکمیت ها با دعوت حق یمانی

169 – نقدی بر مواجهۀ حاکمیت‌ها با دعوت یمانی

با تأملی در مبانی دینی آزادی بیان و بایسته‌های آن به قلم: محمدهادی قره‌داغی وقتی …

2 نظر

  1. حقیقتا کلام شیخ ناظم حفظه الله حکیمانه است، ظلم رو نقد کردن، بدون هیچگونه بی ادبی و خطابی که توهین آمیز باشه و اینجاست که مشخص می‌شود واقعا شیخ ناظم حفظه الله دربی است که از او علم به شیعیان اهل بیت علیهم السلام می رسد و حجتِ حجت خدا بر مردم است که هرکس با اونا همراه نباشه ادعای داشتن ولایت سید احمدالحسن عليه السلام دروغی بیش نیست. نمایندگان امام، هم تعلیم میدن و هم تزکیه می‌کنند، همانگونه که وظیفه رسول ظاهر، در هر زمان است.

  2. کلام نور داره و ایشون حرف آخر رو زده
    خطابش با عقول مردم هست و کلامش مطابق با عقل سلیم هست که قطعا کسی که به بند استحمار کشیده شده باشه نمیتونه بپذیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =