خانه > معرفی کتاب > کتب سید احمد الحسن > کتاب «سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا»

کتاب «سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا»

  • نام کتاب: «سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا»
  • نویسنده: سید احمد الحسن | یمانی موعود، وصی و فرستاده امام مهدی (ع)
  • تاریخ انتشار کتاب: 1394، چاپ دوم
  • زبان کتاب: ترجمه فارسی
  • مترجم: گروه مترجمان انتشارات انصار امام مهدی (ع)
  • تعداد صفحات کتاب: 87 صفحه

دانلود کتاب سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا

خلاصه ای از نویسنده ی کتاب سرگردانی سید احمد الحسن (ع):

این کتاب در آغاز دعوت اصلاحی سید احمدالحسن(ع) نوشته شد؛ یعنی در سال ۱۳۷۸ شمسی مطابق با ۱۴۲۰ قمری در زمانی که ایشان دعوت اصلاحی خود را در حوزه نجف و به امر امام مهدی(ع) آغاز کرده بودند. دعوت مخفیانه‌ای که سه سال طول کشید، بدون اینکه ایشان خود را به‌عنوان فرستاده و وصی امام مهدی(ع) معرفی کنند؛ ایشان در آن زمان، بین مردان حوزه علمیه، در نجف بودند و شکی نیست که حکمت فرستادگان، این است که در بیان حق به اقوامشان، مرحله مرحله عمل کنند و همه حقیقت را یک‌باره بیان نکنند.

در عراق و در نجف و در حوزه علمیه نجف اشرف در شرایطی که صدام بر عراق و مردم مسلط بود و با دیکتاتوری محض در حال ظلم به مردم بود. همچنین در اکثر کشورهای اسلامی، طاغوتیانی در خط آمریکا بودند و امت بزرگ اسلامی، پاره پاره بود و همه در سرگردانی و حیرت بودند.
به دلیل مخفیانه بودن دعوت ،سید احمدالحسن ع در این کتاب به صورت مستقیم بیان نکرده اند که همان فرستاده ی امام مهدی علیه السلام هستند.

محتوای کتاب سرگردانی چیست؟

سراسر کتاب سرگردانی فریاد قائم آل محمد برای بازگشت انسانها به سوی مسیری است که برای آن به این دنیا آمدند(شناخت و معرفت خداوند) که دارای دو بعد عملی و تئوری می باشد که برای بیان تئوری این مطلب سید علیه السلام به بررسی داستان تاریخی سرگردانی قوم بنی‌اسرائیل و تطبیق آن با دوران اسلامی می پردازد؛

این کتاب با بیان علل و اسباب سرگردانی امت ها، به راههای خروج از سرگردانی اشاره می‌کند. راههایی که باعث تربیت نسلی می‌گردد که می‌توانند امت محمد(ص) را برای پیروزی و نجات آماده سازد.
در انتها هم ایشان راههای عملی برای برای خروج از سرگردانی را بیان می کند
راههایی چون نماز، دعا، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، خمس و زکات، صبر، تقیه، جهاد، گسترش فقه دینی و…

 

سوالاتی که با خواندن کتاب «سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا» پاسخشان را خواهید یافت

۱- علل و اسباب سرگردانی بنی اسرائیل چه بود؟
۲- چه سببی موجب شد که امت اسلام نیز بعد از پیامبر(ص) به سرگردانی و حیرت بروند؟!
۳- ارتباط بنی اسرائیل با امت محمد(ع) در چیست؟ و چرا قرآن که برای آیندگان کتاب هدایت است، این همه از قصه‌های بنی اسرائیل سخن گفته است؟
۴- چرا فترت و غیبت امام مهدی(ع) بیش از هزار سال طول کشید؟
۵- راه خروج از این سرگردانی چیست؟
۶- چه ارتباطی بین سیاست و حکومت با مساله سرگردانی وجود دارد؟

۷- آیا اکنون امت اسلام در مسیر صحیح گام برمی‌دارد یا در سرگردانی به سر می‌برد؟
۸- آیا حدیث پیامبر (ص) مبنی بر اینکه «هر کس امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته» را شنیده‌اید؟ آیا شیعیان از امام خود بی‌خبر نیستند؟ آیا ایشان را می‌شناسند و با او مرتبط هستند؟
۹- راه برون‌رفت از این سرگردانی که امت اسلام بعد از شهادت پیامبر (ص) به آن دچار شدند چیست؟
۱۰- آیا قیام امام مهدی (عج) نزدیک است؟ برای یاری حضرت چه کاری از ما برمی‌آید؟

فهرست مطالب کتاب ارزشمند «سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا»

1. سرگردانی بنی‌اسرائیل: در این بخش به سرگردانی بنی‌اسرائیل در زمان حضرت موسی (ع) اشاره می‌شود که پس از غیبت ۴۰ روزه‌ی آن حضرت، مردم به گوساله‌پرستی دچار شدند و مدتی بعد وقتی با معجزه‌‌ی الهی از رود نیل گذشتند، برای ورود به سرزمین مقدس از موسی (ع) تبعیت نکردند و بدین سبب دچار عذاب الهی شده و ۴۰ سال در بیابان‌ها سرگردان شدند تا درنهایت امتی پدید آمد که مطیع وصی موسی (ع) بود.

2. سرگردانی در امت اسلام: در این بخش خواهیم خواند که مسلمین نیز جا پای بنی‌اسرائیل گذاشته و بعد از شهادت پیامبر (ص) از وصی ایشان تبعیت نکردند و بدین ترتیب دچار گمراهی شده و سرگردان می شوند و این وضعیت ادامه خواهد داشت تا به غیبت امام دوازدهم منجر شده که تاکنون ادامه داشته است.

3. راه برون‌رفت از سرگردانی: آنچه در این بخش ارائه خواهد شد، راهکاری عملی برای خروج از این وضعیت اسفناکی است که امروزه مسلمین بدان دچار هستند. در این قسمت به راهکارهایی از جمله: نماز، دعا، امر به معروف و نهی از منکر، خمس و زکات، روزه، صبر، تقیه، جهاد اشاره می‌شود. سپس برای آماده نمودن امت برای جهاد مقابل ظالمین و طواغیت به راهکارهایی اشاره می‌شود از جمله: نشر فقه دینی بین مؤمنین، امر به معروف و نهی از منکر، گسترش فکری نهضت اسلامی و آماده‌سازی قوا برای جهاد.

امیدواریم با مطالعه این کتاب و عمل به رهنمودهای آن بتوانیم از سرگردان شدن و گمراهی نجات یابیم و قدمی به‌سوی امام زمان (عج) و تشکیل دولت عدل ایشان بپیماییم.

  • اگر شما نیز خواهان رسیدن به پاسخ این سؤالات هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کتاب سرگردانی یا راه به‌ سوی خدا را از دست ندهید.

دانلود کتاب سرگردانی یا راه به ‌سوی خدا

گالری عکس نوشته «سرگردانی و گمراهی امت»

همچنین ببینید

165-کلمه و روح در ثقلین، پاسخی به دمشقی

اهل‌بیت (ع) نیز طبق قرآنْ کلمات خدای سبحان و متعال‌اند! • عیسی علیه‌السلام روح الله …

2 نظر

  1. تعقيب: راه بازگشت به‌سوی خدا چیست؟ | زمان ظهور – انصار یمانی موعود سید احمدالحسن ع

  2. تعقيب: به طاغوت بگو: هر چه می‌خواهی حکم کن! | هفته نامه زمان ظهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =