خانه > برگزیده > مستند «مهدی (عج) و تهران مغضوب در آخرالزمان»

مستند «مهدی (عج) و تهران مغضوب در آخرالزمان»

مستند مهدی (عج) و تهران مغضوب در آخرالزمان

  • هشدارهای آخرالزمانی از زبان محمد و آل محمد
  • آیا ما در آخرالزمان هستیم!؟
  • زلزله و عذاب الهی در تهران

این روزها ‌شاهد زلزله‌های زیادی در کشور عزیزمان ایران هستیم. جدای از اینکه باید به مردم زلزله‌زده کمک کنیم و اینکه هر حادثه طبیعی، علت علمی دارد؛ باید به اسباب و علل الهی آن هم دقت کنیم و در موردش فکر کنیم.

به نظر شما چرا این همه زلزله در این روزها در نقاط مختلف کشور ایران اتفاق می‌افتد؟ آیا می‌تواند علت آسمانی داشته باشد؟ به نظرتان خدا دارد با ما صحبت می‌کند؟ حدیثی که می‌گوید مهدی در زمان زلزله‌های بسیار مبعوث می‌شود را خوانده‌اید؟

  • امام باقر (ع): ای ابا حمزه، قائم (ع) قیام نمی‌کند مگر در زمان ترس شدید مردم و زلزله ها (الغیبة النعمانی ص 239)

دکتر بهرام عکاشه، پروفسور زلزله شناسی ایران در مورد زلزله مهیب تهران می‌گوید: «من قویاً به این باور دارم که اگر زلزله تهران رخ بدهد، تعداد کشته‌ها میلیونی خواهد بود و تهران برای حداقل ۱۰ سال تعطیل خواهد شد!»

اما هنگام زلزله ها یا هر حادثه‌ای چه کسی منجی و نجات‌دهنده ماست؟ حدیث زیر پاسخ این سوال را می‌دهد:
هارون بن خارجة از حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) نقل می‌کند: در زمان ابوبکر زلزله‌ای آمد؛ مردم از ترس به ابوبکر و عمر پناه بردند؛ در همین حین دیدند که آن دو با ترس خارج شدند و به سوی امیر مؤمنان علی صلوات‌الله‌علیه پناه بردند. مردم نیز به دنبالشان آمدند تا به درب خانه امیر مؤمنان علیه‌السلام رسیدند.

حضرت از خانه خارج شدند، درحالی‌که از حادثه‌ای که ایجاد شده بود، اصلاً نگران نبودند و برایشان مهم نبود. حضرت حرکت کرد و مردم دنبال ایشان به راه افتادند تا به مکان مرتفعی رسیدند. حضرت بر آن نشستند و مردم نیز دور ایشان نشستند درحالی‌که به دیوارهای مدینه نگاه می‌کردند که می‌لرزید و به جلو و عقب می‌رفت.

پس حضرت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه به مردم فرمود: گویا از آنچه می‌بینید، ترسیده‌اید.
عرض کردند: چرا نترسیم درحالی‌که هرگز مانند آن را ندیده‌ایم؟!
حضرت دو لب مبارک خویش را تکان دادند و سپس با دست بر زمین کوبیدند و فرمودند: تو را چه شده؟ آرام باش! پس زلزله آرام شد. همه تعجب کردند بیش از آنچه که از نترسیدن امیر مؤمنان علی صلوات‌الله‌علیه تعجب کرده بودند.

حضرت فرمود: گویا از آنچه انجام دادم تعجب کردید!
عرض کردند: آری!
امیر مؤمنان علی صلوات‌الله‌علیه فرمودند: منم کسی که خداوند درباره‌اش فرموده است: *«إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها وَ قالَ الْإِنْسانُ ما لَها»* «آنگاه که زمین لرزانده شود به سخت‌ترین لرزه‌هایش و زمین بارهای سنگینش را بیرون ریزد و انسان بگوید که زمین را چه شده است؟» من آن انسان هستم که به زمین می‌گویم: «تو را چه شده است؟»
«در آن روز زمین خبرهای خویش را حکایت می‌کند.» اخبار خود را برای من حکایت می‌کند.
(علل الشرایع، ج ۲، ص ۵۵۶ – دلائل الإمامة، ص ۶۶ – مناقب آل ابی طالب، ج ۲، ص ۳۲۴ – بحار الأنوار، ج ۴۱، ص ۲۵۴)

راه حل فقط مهدی است

همچنین ببینید

حسین زمانت را بشناس

تصاویر پروفایلی(مخصوص شبکه های اجتماعی)

عکس پروفایل مربع جهت استفاده در شبکه های اجتماعی با محوریت کربلا امام حسین و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یک =