اخبار دعوت یمانی

موضع رسمی دفتر سید صادق روحانی پیرامون نقل‌ قول‌های منسوب به ایشان درباره دعوت سید احمد الحسن یمانی (ع)

اخیراً متنی از یکی از طلاب مکتب و حوزه مرجعیت منتشرشده که در آن وی جملاتی را به سید صادق روحانی نسبت می‌دهد و مطالب خلاف واقعی را به نقل از او، در مورد سید احمد الحسن یمانی موعود و مناظره با ایشان نقل می‌کند…

صرف‌نظر از اینکه آنچه تاکنون به عنوان موضع رسمی از سید صادق روحانی در مورد دعوت یمانی (ع) نقل شده، تنها یک استفتاء از او به همراه جواب اوست که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

پاسخ سید صادق روحانی از مراجع تقلید ایران در مورد دعوت یمانی و سید احمد الحسن

سایر مطالب ادعایی منسوب به سید صادق روحانی درباره دعوت یمانی و سید احمد الحسن، صرفاً نقل‌قول‌هایی است که از منابع رسمی متعلق به او منتشر نشده است و دفتر سید صادق روحانی این نقل‌قول‌ها را در اطلاعیه‌ای مردود و نامعتبر اعلام کرده است.

صرف‌نظر از اینکه این شخص طلبه بابت آنچه به سید احمد الحسن -در پاسخ به سید صادق روحانی- نسبت داده و دروغی که به یمانی آل محمد (ع) بسته نیز هیچگونه مدرک و سندی ارائه نداده است؛ اما در این مجال می‌خواهیم یادآور شویم که این سید احمد الحسن (ع) بود که در ابتدای دعوتش، بزرگان مکتب و حوزه‌های مرجعیت را مورد خطاب قرارداد و آنان را به مناظره علمی و سپس مباهله دعوت نمود؛ اما متأسفانه آنان هیچ جوابی به نامه سید احمد الحسن ندادند جز اینکه به قتل ایشان فتوا دادند و به دشمنی با او و دعوت یمانی پرداختند.

پس از آن و بعد از آنکه سید احمدالحسن برای محافظت از جان خود در برابر دشمنی‌های مدعیان تشیع و فتاوایی که برای قتل ایشان صادرشد، از انظار عمومی پنهان شدند لکن باب مواجهه علمی با ایشان بسته نشده و راه برای مکاتبه علمی با شخص ایشان و یا مناظره با مکتب ایشان که نمایندگی رسمی دعوت یمانی را عهده‌دار است، باز است.

بر این اساس مراجع قم و نجف می‌توانند اجتماع کنند و ردیه ای بر کتاب «الوصیه المقدسه کتاب عاصم من الضلال» بنویسند تا مکاتبه علمی بین سید احمدالحسن و آن‌ها آغاز شود.

بنابراین از آقای سید صادق روحانی و یا هر شخص دیگری که مدعی است در رابطه با مناظره با سید احمد الحسن صحبت کرده است، می‌خواهیم تا سند و مدرکی برای حرف‌هایش بیاورد؛ و الا او دروغگو و افترا زننده است.
همچنین از آقای سید صادق روحانی و دیگر مراجع و مدعیان تشیع می‌خواهیم تا به جای نشر اکاذیب در تریبون‌های یک‌طرفه، به سوالاتی که سال‌هاست سید یمانی از آنان پرسیده پاسخ گویند.

در پایان لازم به ذکر است که ما انصار امام مهدی (ع) و پیروان سید احمد الحسن الیمانی (ع)، در خصوص موضوعات ذیل، آقای سید صادق روحانی و همه داعیه‌داران دینی و مذهبی را به گفتگو و مناظره علمی می‌طلبیم:

  • حاکمیت خدا یا حاکمیت مردم؟! (از منظر دلیل عقلی و نقلی)
  • مصداق حاکمیت خدا چه کسانی‌اند؟ حجت‌های معصوم و منصوص، یا زمامداران و فقهای غیر معصوم که داوطلبانه و کودک‌وارانه خود را متولی رهبری دینی و دنیایی مردم کرده‌اند
  • علت و ماهیت غیبت امام مهدی (ع) چیست و وظیفه شیعه در زمان غیبت چه بوده است؟
  • دلیل عقیده تقلید در دین از فقهای غیر معصوم چیست؟! یک دلیل عقلی و یا نقلی
  • قانون معرفت حجت از منظر عقل و نصوص دینی (امام و وصی از چه طریق شناخته و اثبات می‌شود؟)
  • تطبیق قانون شناخت خلفای خدا بر شخصیت سید احمد‌الحسن (ع).
  • روش صحیح فهم دین (اجتهاد مبتنی بر ظنّ مجتهد حجت است یا نه؟)

و الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

کاربر2

View Comments

Recent Posts

گفت‌وگوی داستانی دربارۀ دعوت فرستادۀ عیسای مسیح (قسمت سوم)

عیسی به آمدن مدعیان دروغین بسیاری هشدار داده است، اما نگفته هر مدعیِ پس‌از او کذاب است. به قلم: متیاس… Read More

1 ماه ago

مدعیان خیر

مصیبت برتر قسمت دوم به قلم: نازنین زینب احمدی مقدمه در بخش پیشین این مجموعه، با تکیه بر اهمیتی که… Read More

2 ماه ago

آیا معجزه راه ثابت شناخت فرستادگان الهی است؟

 گفت‌وگوی داستانی دربارۀ دعوت فرستادۀ عیسای مسیح (قسمت دوم) به قلم: متیاس الیاس از پیشنهادِ رفتن نزد کشیش استقبال کرد… Read More

2 ماه ago

آیا فرگشت یک هدف کلان دارد؟

به قلم: شیث کشاورز   امروزه نظریه تکامل (فرگشت) نظریه‌ای است که در جامعۀ علمی، به‌طور گسترده به‌عنوان توضیحی کاملاً… Read More

2 ماه ago

پاسخ به اتهام فرصت‌طلبیِ پیامبر(ص) و یادگیری ایشان از اهل کتاب

پاسخ به تئوفان اعتراف‌کننده | قسمت چهارم به قلم: ارمیا خطیب • پیشگفتار در قسمت پیشین به سه ادعای تئوفانس… Read More

2 ماه ago

«رؤیا» دریچه‌ای به‌سوی ملکوت

وظیفۀ مؤمنان در قبال رؤیا در پیشگاه فرستادۀ الهی به قلم: نوردخت مهدوی مقدمه رؤیا، سفری شیرین و روحانی است… Read More

2 ماه ago