چرا همیشه اکثریت با حجت‌های الهی مخالفت می‌کنند؟

سید احمد الحسن (ع) در بیان این نکته می‌فرماید: (چرا منکران همیشه در اکثریت‌اند؟ آیا مشکل در جانشین الهی است یا در مردم؟ مشکل مردم چیست؟ اگر سبب شکست در امتحان نخست را دریابی، می‌توانی به این سؤال پاسخ دهی.

بروز و ظهور «من یا منیت» مخلوق به‌صورت آشکارا در رویارویی با پروردگارش، به‌صورت رودررو با جانشین خدا و با گفتن «من از او برترم» نمایان می‌سازد. او جرئت نداشته است که در برابر خداوند قهار چنین چیزی را بر زبان براند؛ (اما با مخالفت کردن با حجت خدا به مقابله با خداوند برخاسته است).

به‌طورکلی حرکت‌ها در اعتراض حول یک محور دور می‌زند و این محور، حفظ «من یا منیت» است: «من پروردگار بزرگ شما هستم»، «من زنده می‌کنم و می‌میرانم»، «من بهتر از او هستم»، «مال و فرزندان من بیشتر است»، «من بهتر از این شخصی هستم که خوار و زبون است»، «آیا پادشاهی مصر از آنِ من نیست و رودها از زیر [تخت] من روان نیست»، «اگر خدایی غیر از من برگزینی»، «نفس من برایم چنین آراست» و بسیاری موارد دیگر.

این «من یا منیت» به‌مانند حکمی در دست معترضان است که می‌خواهند آن را نگهبانی کنند یا پادشاهی است که می‌خواهند هر روز تقویت و مستحکمش سازند یا منصبی است که می‌خواهند آن را در طول زندگانی در این دنیا حفظ کنند یا دنیایی است که می‌خواهند زینت و زیور و خوش‌گذرانی‌اش تا هنگام مرگ تداوم یابد و آقا و سروری است که با اینکه می‌دانند باطل است، پایانش را نمی‌خواهند. پس این افراد، اهل این دنیا هستند و نه چیز دیگر و این نهایت آرزویشان است. به همین دلیل یکی از صفات معترضان شک و تردید در معاد و حساب و حتی از پایه و اساس کفر به آن است.

  • «أَیعِدُکمْ أَنَّکمْ إِذا مِتُّمْ وَ کنْتُمْ تُراباً وَ عِظاماً أَنَّکمْ مُخْرَجُونَ * هَیهاتَ هَیهاتَ لِما تُوعَدُونَ * إِنْ هِی إِلاَّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیا وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثینَ * إِنْ هُوَ إِلاَّ رَجُلٌ افْتَرى‏ عَلَى اللهِ کذِباً وَ ما نَحْنُ لَهُ بِمُؤْمِنینَ»
    «آیا به شما وعده می‌دهد که وقتى مردید و خاک و استخوان شدید بیرون آورده می‌شوید؟ * چه‌دور است، چه‌دور است آنچه وعده داده می‌‏شوید * جز این زندگانى دنیاى ما چیزی نیست. می‌میریم و زندگى می‌کنیم و دیگر برانگیخته نخواهیم شد * او جز مردى که بر خدا دروغ می‌بندد نیست و ما به او ایمان نداریم». (مؤمنون: ۳۵-۳۶)

این (مَن) بود که باعث شد در مقابل پسر رسول خدا (ص) به مقابله بایستند و خون شریف‌ترین انسان‌ها را فقط به‌خاطر منصب‌های دنیایی بر زمین بریزند و امروز معادله، همان معادله قدیم است.

شاید کسانی بگویند چرا با احمد الحسن (ع) مخالفت می‌شود؟! آری، این همان تکرار تاریخ است. علم نافذ و نورانی سید احمد الحسن (ع) فرصت جولان به مدعیان علم را برای (مَن مَن) کردن نمی‌دهد، لذا سنت و نوع مخالفت‌های مخالفین، شبیه سنت و روش مخالفین با خلفای الهی می‌شود و سنت یاران ایشان شبیه سنت یاران خلفای الهی؛ همان‌طور که در قرآن کریم به سنت و عاقبت هر دو دسته اشاره گردیده است. هر دو دسته، همان‌گونه اقدام نمودند، بدون یک کلمه کم یا زیاد. حذو النعل بالنعل.

#نه_به_حاکمیت_مردم
#راه_حل_فقط_مهدی_است

کاربر2

Recent Posts

گفت‌وگوی داستانی دربارۀ دعوت فرستادۀ عیسای مسیح (قسمت سوم)

عیسی به آمدن مدعیان دروغین بسیاری هشدار داده است، اما نگفته هر مدعیِ پس‌از او کذاب است. به قلم: متیاس… Read More

1 ماه ago

مدعیان خیر

مصیبت برتر قسمت دوم به قلم: نازنین زینب احمدی مقدمه در بخش پیشین این مجموعه، با تکیه بر اهمیتی که… Read More

2 ماه ago

آیا معجزه راه ثابت شناخت فرستادگان الهی است؟

 گفت‌وگوی داستانی دربارۀ دعوت فرستادۀ عیسای مسیح (قسمت دوم) به قلم: متیاس الیاس از پیشنهادِ رفتن نزد کشیش استقبال کرد… Read More

2 ماه ago

آیا فرگشت یک هدف کلان دارد؟

به قلم: شیث کشاورز   امروزه نظریه تکامل (فرگشت) نظریه‌ای است که در جامعۀ علمی، به‌طور گسترده به‌عنوان توضیحی کاملاً… Read More

2 ماه ago

پاسخ به اتهام فرصت‌طلبیِ پیامبر(ص) و یادگیری ایشان از اهل کتاب

پاسخ به تئوفان اعتراف‌کننده | قسمت چهارم به قلم: ارمیا خطیب • پیشگفتار در قسمت پیشین به سه ادعای تئوفانس… Read More

2 ماه ago

«رؤیا» دریچه‌ای به‌سوی ملکوت

وظیفۀ مؤمنان در قبال رؤیا در پیشگاه فرستادۀ الهی به قلم: نوردخت مهدوی مقدمه رؤیا، سفری شیرین و روحانی است… Read More

2 ماه ago