آسایش در دولت باطل، در دولت حق تقاص خواهد داشت!
به قلم: دکتر علاء سالم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
گاهی مؤمن در پاسخ به سؤال زیر دچار حیرت و سرگردانی میشود:
چرا کارهای من (یا برخی از آنها) با تأخیر و تعلل همراه است؟ و چرا همانطور که پیش از ایمان به دعوت حق پیش میرفت پیش نمیرود؟! چرا رفاه و آسایشی که قبل از ایمان احساس میکردم کاهش یافته؟
یقیناً دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که درصدد برشمردن آنها در اینجا نیستم، و بسیاری از آنها برای شما مشخص است؛ بهشت در سختیها پیچیده شده، نه در شهوات.
اما در این نجوا و تلنگر برادرانه میخواهم شما و خودم را به خواندن مرواریدِ محمدی زیر دعوت کنم:
ابوالصّباح كنانى گويد: «نزد امام صادق (ع) بودم، پيرمردى بر آن حضرت وارد شد و گفت: فرزندم مرا نافرمانى كرده و برادرانم به من ستم نمودهاند. پس امام صادق (ع) فرمود: مگر نمىدانى كه حقّ دولتى دارد و باطل دولتى دارد، و هريک از آن دو در دولت ديگرى خوار و ذليل است؟ پس هركه آسايش دولت باطل به او رسد، تقاص آن را در دوران دولت حقّ خواهد داد.» (الغیبة نعمانی، ص 334).
«هركه آسايش دولت باطل به او رسد، تقاص آن را در دوران دولت حقّ خواهد داد»!
پس هرکه میگوید: الآن حالش [نسبت به پیش از ایمان] بدتر است، چرا نمیگوید و باور ندارد که محبت خداوند نسبت به او و رحمت و عنایتش بر او به حدی رسیده است که نمیخواهد او در دولت حق تقاص پس دهد یا از قدر و منزلت و پاداش و مجاهدت و شکیبایی او کاسته شود؟ پس رفاه و آسایش دولت باطل را از او گرفت تا تمام فضل و عطای خود را در دولت خویش به او بدهد؛ دولت حق.
و دولت حق نزدیک شده است. حتی از سیاهی چشم به سفیدی آن نزدیکتر است، انشاءالله.
نباید انتهای صبرمان بیتابی یا شکایت باشد.
الحمد لله رب العالمين.
منبع:
https://www.facebook.com
بسیار عالی بود احسن الله علیکم