خانه > اخبار دعوت یمانی > علی (ع) همان رکن هدایت است

علی (ع) همان رکن هدایت است

سوال:گفتۀ جبرئیل (ع) در هنگامی که امام علی (ع) به شهادت رسید به چه معناست : «تهدمت والله ارکان الهدی» به خدا سوگند ارکان هدایت منهدم شدند آیا امام حسن وامام حسین (ع) ارکان هدایت نیستند و آنها بعد از شهادت امام علی (ع) زنده بودند ؟

پاسخ سید احمد الحسن (ع):

بسم الله الرحمن الرحیم والحمد الله رب العالمین

رکن اول حضرت محمد (ص) ورکن دوم حضرت امام علی(ع) و رکن سوم حضرت فاطمه(س) هستند پس محمد(ص) مدینۀ علم و حضرت علی (ع) و فاطمه (س) باب این مدینه می باشند واین سه ارکان حق وهدایت هستند؛
یا ار کان اسم اعظم اعظم اعظم (هو) و ارکان آن مدینۀ کمالات خداوندی یا الله وباب آن الرحمن الرحیم و اگر باب آن غیر از این دو اسم بود سختی ها وعقوبت ها بر اهل زمین شدّت می گرفت و هیچ یک از شما پاک نمی شد؛
و ظهور این صفت ها در خلق به محمد(ص) وعلی(ع)وفاطمه(س) است. پس محمد(ص) خود تجلی خداوند در خلق وعلی(ع) تجلی الرحمن وفاطمه(س) تجلی الرحیم هستند وبا شهادت رسول اکرم(ص) رکن اول منهدم شد وبا شهادت فاطمه(س) رکن دوم منهدم شد ولیکن با بقاء رکن سوم باقی ماندند و او حضرت علی (ع) است پس با شهادت امام علی(ع) رکن سوم منهدم شد، بلکه اول ودوم هم با او منهدم شدند ولذا جبرئیل(ع) گفت : « تهدمت والله ارکان الهدی».

بنابراین امام حسن(ع) وامام حسین (ع) با اینکه بعد از امام علی (ع) زنده بودند ولیکن ارکان هدایت به این معنی نمی باشند وارکان هدایت سه تا هستند ولا غیر. ائمه (ع) همه ارکان هدایت هستند ولی ارکانی برای این ارکان می باشند یعنی ارکان برای حضرت محمد(ص)وعلی(ع) وفاطمه(س).

متشابهات – جلد1 – سوال 9

همچنین ببینید

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری» به تاریخ: 27آذرماه 1394هـ.ش …