سوال:گفتۀ جبرئیل (ع) در هنگامی که امام علی (ع) به شهادت رسید به چه معناست : «تهدمت والله ارکان الهدی» به خدا سوگند ارکان هدایت منهدم شدند آیا امام حسن وامام حسین (ع) ارکان هدایت نیستند و آنها بعد از شهادت امام علی (ع) زنده بودند ؟
بسم الله الرحمن الرحیم والحمد الله رب العالمین
رکن اول حضرت محمد (ص) ورکن دوم حضرت امام علی(ع) و رکن سوم حضرت فاطمه(س) هستند پس محمد(ص) مدینۀ علم و حضرت علی (ع) و فاطمه (س) باب این مدینه می باشند واین سه ارکان حق وهدایت هستند؛
یا ار کان اسم اعظم اعظم اعظم (هو) و ارکان آن مدینۀ کمالات خداوندی یا الله وباب آن الرحمن الرحیم و اگر باب آن غیر از این دو اسم بود سختی ها وعقوبت ها بر اهل زمین شدّت می گرفت و هیچ یک از شما پاک نمی شد؛
و ظهور این صفت ها در خلق به محمد(ص) وعلی(ع)وفاطمه(س) است. پس محمد(ص) خود تجلی خداوند در خلق وعلی(ع) تجلی الرحمن وفاطمه(س) تجلی الرحیم هستند وبا شهادت رسول اکرم(ص) رکن اول منهدم شد وبا شهادت فاطمه(س) رکن دوم منهدم شد ولیکن با بقاء رکن سوم باقی ماندند و او حضرت علی (ع) است پس با شهادت امام علی(ع) رکن سوم منهدم شد، بلکه اول ودوم هم با او منهدم شدند ولذا جبرئیل(ع) گفت : « تهدمت والله ارکان الهدی».
بنابراین امام حسن(ع) وامام حسین (ع) با اینکه بعد از امام علی (ع) زنده بودند ولیکن ارکان هدایت به این معنی نمی باشند وارکان هدایت سه تا هستند ولا غیر. ائمه (ع) همه ارکان هدایت هستند ولی ارکانی برای این ارکان می باشند یعنی ارکان برای حضرت محمد(ص)وعلی(ع) وفاطمه(س).
عیسی به آمدن مدعیان دروغین بسیاری هشدار داده است، اما نگفته هر مدعیِ پساز او کذاب است. به قلم: متیاس… Read More
مصیبت برتر قسمت دوم به قلم: نازنین زینب احمدی مقدمه در بخش پیشین این مجموعه، با تکیه بر اهمیتی که… Read More
گفتوگوی داستانی دربارۀ دعوت فرستادۀ عیسای مسیح (قسمت دوم) به قلم: متیاس الیاس از پیشنهادِ رفتن نزد کشیش استقبال کرد… Read More
به قلم: شیث کشاورز امروزه نظریه تکامل (فرگشت) نظریهای است که در جامعۀ علمی، بهطور گسترده بهعنوان توضیحی کاملاً… Read More
پاسخ به تئوفان اعترافکننده | قسمت چهارم به قلم: ارمیا خطیب • پیشگفتار در قسمت پیشین به سه ادعای تئوفانس… Read More
وظیفۀ مؤمنان در قبال رؤیا در پیشگاه فرستادۀ الهی به قلم: نوردخت مهدوی مقدمه رؤیا، سفری شیرین و روحانی است… Read More