خانه > درباره مکتب شریف نجف اشرف و مؤسسۀ وارثین ملکوت

درباره مکتب شریف نجف اشرف و مؤسسۀ وارثین ملکوت

درباره مکتب شریف نجف اشرف و مؤسسۀ وارثین ملکوت

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا

1ـ مکتب شریف نجف اشرف:

مکتب شریف نجف اشرف به عنوان دفتر رسمی سید احمد الحسن (ع) عهده‌دار اداره امور این دعوت و متشکل از نمایندگان و وکلای منصوب از سمت سید یمانی (ع) می‌باشد و مؤسسۀ وارثین ملکوت مؤسسۀ ای است که تحت اشراف مکتب مبارک است. _ دعوت سید احمدالحسن ع

مکتب شریف نجف اشرف به عنوان دفتر رسمی سید احمد الحسن (ع) عهده‌دار اداره امور این دعوت و متشکل از نمایندگان و وکلای منصوب از سمت سید یمانی (ع) می‌باشد:

جمعه 25/ بهمن ماه /1392 هجری شمسی ساعت 17:30 به وقت ایران سید احمد الحسن (ع) نوشتند : «سلام علیکم و رحمه الله و برکاته از خداوند متعال خواستارم که در خیر و عافیت به سر ببرید. سلام علیکم و رحمه الله و برکاته به فضل و منت خدا در نجف اشرف مکتبی (دفتر) رسمی وجود دارد که به نمایندگی از طرف من است که آن را سید حسن حمامی، سید واثق حسینی، شیخ ناظم عقیلی اداره می‌کنند، و آن‌‎ها ان شاء الله بیانات رسمی موافق با دلایل شرعی که آن‌ها را روشن ساختم یا پاسخ‌هائی که به سؤالات آن‌ها می‌دهم، را صادر می‌کنند، و با آن‌ها در ارتباط هستم، و ان شاء الله به صورت مستقیم بر این مکتب نظارت خواهم کرد.»

همچنین سید احمد الحسن (ع) در یک کلیپ صوتی به مشککین به صفحه مبارک فیسبوک و مکتب شریف نجف اشرف فرمودند:

«بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آل محمد الأئمة و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا هر روزی که می‌گذرد، به فضل خدا بسیاری از مردم اعم از طلاب علوم دینی و غیر آن‌ها ایمان خود را به دعوت حق علنی می‌کنند. اما همانند همه‌ی دعوت‌های الهی، بعضی از این‌ها برای هدف‌های خبیث اظهار ایمان می‌کنند؛ و در دعوت حق بسیاری از این منافقان وارد می‌شوند که شیطان آن‌ها را فریب داده و یا مسائل مشخصی آن‌ها را فریب می‌دهد و باعث می‌شود تا در پایان این طواف زیان‌کار و زيان‌دیده باز گردند.

(وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ). فاطر: ۱۰. (و کسانی که حیله‌‌های زشت به کار می‌گیرند، برای آنان عذابی سخت خواهد بود، و بی‌تردید حیله‌‌ی آنان نابود می ‌شود).

در این روزها به من رسیده است که بعضی از کسانی که ادعای ایمان به من دارند، در مورد مکتب رسمی در نجف اشرف و نسبت به این صفحه‌ی مبارک که در آن پیام صوتی خود را منتشر کردم، تشکیک کرده‌اند. پس بعد از این پیام صوتی عذری برای هیچ یک از اینان باقی نمی‌ماند. پس اگر در اشتباه افتاده‌اند، باید هم اکنون به طور علنی توبه و استغفار کنند. در غیر این صورت باید از من دور شوند و ادعای ایمان به من نکنند. السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

https://www.facebook.com/Ahmed.Alhasan.10313/videos/634131716634495/

همچنین سید احمد الحسن (ع) برخی وظایف مکتب نجف اشرف را بیان فرمودند:

«وظایف مهمی که دفتر نجف انجام میدهد متعدد است از جمله آن‌ها تعیین ائمه نماز جمعه، تعیین وکیلان برای دفتر در نقاط مختلف جهان، انتشار بیانات در قضایای مختلف که نیاز به بیان اندیشه احمد الحسن در آن‌هاست، جواب به سؤالات شرعی، استقبال و ارتباط با مردم و همکاری برای حل برخی مشکلات مردم و یاری کسانی که نیاز به مساعدت دارند؛ چه این مساعدات مادی و چه غیر مادی باشد و امکان اشراف بر برخی مؤسسات مربوط به دعوت را فراهم می‌آورد، می‌باشد …»

https://www.facebook.com/Ahmed.Alhasan.10313/posts/670245323023134  

 

2ـ مؤسسۀ وارثین ملکوت:

مکتب شریف نجف اشرف به عنوان دفتر رسمی سید احمد الحسن (ع) عهده‌دار اداره امور این دعوت و متشکل از نمایندگان و وکلای منصوب از سمت سید یمانی (ع) می‌باشد و مؤسسۀ وارثین ملکوت مؤسسۀ ای است که تحت اشراف مکتب مبارک است. _ دعوت سید احمدالحسن ع
موسسه وارثین ملکوت | وب سایت دعوت سید احمد الحسن یمانی

به اقتضای رشد چشمگیر مؤمنان و گسترش فعالیت‌های علمی و فرهنگی و تبلیغاتی دعوت مبارك در سطح کشور عزیزمان ایران، و ساير نقاط جهان كه به زبان فارسى سخن ميگويند؛ مکتب شریف نجف اشرف برای اداره و اشراف بر امور فرهنگی و علمی فضای مجازی، مؤسسه وارثین ملکوت را افتتاح و به‌صورت رسمی معرفی کرد.

در دیدار نوروزی سال 1398 شمسی نمایندگان مکتب با انصار امام مهدی (ع) جهت پاسخ به سؤال انصار امام مهدی (ع) (آیا مؤسسۀ وارثین ملکوت، مؤسسۀ تبلیغاتی که به زبان فارسی می‌باشد، مؤسسۀ رسمی تحت اِشراف مکتب است؟)

سید واثق حسینی (خداوند حفظشان کند) فرمودند:

«دربارۀ این پرسش باید عرض کنم که چند مرتبه به آن پاسخ دادیم؛ و بیان کردیم که مؤسسۀ وارثین، مؤسسۀ تبلیغاتی رسمی است که مکتب مبارک، آن را به دستور امام تشکیل داده است. و در آغاز و شروع [کار] مؤسسۀ، آن را در صفحۀ مکتب مبارک منتشر نمودیم و رسمی‌بودنش را بیان کردیم. و مؤمنین به زبان فارسی را دعوت کردیم که در آن ثبت‌نام کنند و در فعالیت‌هایشان، در این مؤسسۀ مشارکت کنند. بلی، این مؤسسۀ، مدیریتی دارد و تحت اشراف مکتب مبارک فعالیت می‌کند. از شما خواستاریم، افرادی که می‌خواهند در آن فعالیت کنند، با مدیریت موجود هماهنگی کنند. همچنین به قوانینی که در این مؤسسۀ، برای کار قرار داده شده است، ملزم باشید.

شما می‌دانید هر مؤسسه‌ای می‌خواهد زیر نظر دعوت باشد یا مؤسسه‌های عمومی که زیر نظر دعوت نیست، می‌خواهد حکومتی باشد یا مردمی، در هر کشوری، یک نظام و سیستم مشخص و شروطی برای پذیرش دارد. شروطی وجود دارد، برای پذیرش افراد و پذیرش کارهایی که از افراد پذیرش‌شده، صورت می‌گیرد. این مسئله در مؤسسه‌های دعوت مبارک نیز موجود است.

امیدواریم که شما به این مسائل ملزم باشید. و امیدواریم که این مؤسسۀ‌ها را تأیید کنید و آن را استوار بدارید و بر استمرار آن مواظبت کنید. و اگر اختلافی وجود دارد، آن را رها کنید؛ به این خاطر که در کار مؤسسۀها تأثیر می‌گذارد.  این به صلاح شما نیست. برادران عزیز خداوند به شما، پاداش خیر دهد. این مؤسسۀ را استوار بدارید و با آن عمل کنید و به قوانینی که در آن موجود است، ملزم باشید. و از خداوند خواستاریم که نسبت به آنچه خیر و صلاح است، به شما توفیق دهد».

همچنین شیخ حبیب سعیدی (خداوند حفظشان کند) فرمودند:

«[ مؤسسۀ وارثین ملکوت ] مؤسسۀ ای است که تحت اشراف مکتب مبارک است. همچنین همۀ برادران را دعوت می‌کنیم که برای پیروزی پروژه‌هایی که امام (س) به آن دستور دادند، همت‌هایشان را جمع کنند. و به صداهای شیطان و نفسی که به بدی دستور می‌دهد، گوش ندهیم. و مشکلاتی که این پروژه‌های الهی را متوقف می‌کند [دنبال نکنیم]…».

مؤسسۀ وارثین ملکوت به شکل کلی عهده‌دار نظارت و تنظیم امور فرهنگی و رسانه‌ای و علمی و تبلیغی فضای مجازی در ایران است و دارای بخش‌های متنوعی از جمله هفته‌نامه زمان ظهور، رادیو منجی بشریت، کانال‌ها و گروه‌های تبلیغی تلگرام، شبکه‌های اجتماعی، طراحان، وب‌سایت‌های رسمی (سایت المهدییون، سایت وارثین ملکوت ، سایت زمان ظهور)، برگزاری دوره‌های آموزشی، ترجمه و می‌باشد.

از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در انجام رسالت روشنگری و تبلیغ عقیده و علوم آل محمد (ص) توفیق دهد و از کردار و گفتار و پندارمان خشنود باشد و تمکین دولت عدل الهی امام مهدی (ع) را تعجیل بخشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته