خانه > توهم بی‌خدایی > قسمت سیزدهم: سیستانی و نظریۀ تکامل

قسمت سیزدهم: سیستانی و نظریۀ تکامل

علی محمدی هوشیار در پاورقی صفحۀ 12 و 13 مقاله «تو هَم بی‌خدایی» برای دفاع از جناب سیستانی می‌نویسد:
«در خصوص آیت الله سیستانی نیز سعی بر آن داشته تا با نسبت دادن یک سایت اینترنتی به ایشان، مباحث طرح شده در آن را نقد نموده و در نهایت به بی سوادی آن مقام معظم دینی بپردازد».

سیستانی و نظریه تکامل

اما ببینیم سید احمدالحسن در کتاب توهم بی‌خدایی چه نوشته‌اند:

«سایت مرکز پژوهش‌های اعتقادی، وابسته به آقای سیستانی و بیانگر افکار اعتقادی مرجع شیعه آقای سیستانی است که وی از آن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در صفحۀ معرفی این مرکز در سایت آن آمده است:
«و می‌بینیم که مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی (مد ظله) دارای طرح‌ها و برنامه‌هایی برای دفاع از مذهب تشیع و نشر معارف اهل بیت ع در اقصی ‌نقاط جهان است که برترین نمونه در این حوزه به شمار می‌رود.

“مرکز پژوهش‌های اعتقادی” یکی از این پروژه‌های مبارک است که با نظارت و پشتیبانی جناب حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی [1] تأسیس شده است. افتتاح رسمی این مرکز هم‌زمان با سالگرد میلاد امام رضا ع در یازدهم ماه ذی‌القعده سال 1419 ه‍.ق، صورت پذیرفت و هدف آن پاسداری از عقیده، بالندگی مفاهیم استوار و یاری مذهب اهل بیت علیهم السلام از طریق انواع فعالیت‌های گوناگون می‌باشد. …

با هدف لبیک گفتن به رهنمودهای مرجع دینی عالیقدر آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی (سایه‌شان مستدام باد) دربارۀ ضرورت مقابله با افکار سکولار و پاسخ به شبهات آنها، مقرر شده که مرکز ما انجام مأموریت اشاره شده را بر عهده گیرد».[2]

در این سایت همچنین آمده است:
«نظرات وارد شده در سایت مرکز پژوهش‌های اعتقادی الزاماً نشان‌دهندۀ نظر جناب آقای سیستانی نیست».

یعنی ممکن است بیانگر نظر وی باشد یا نباشد، و به طور کلی در خصوص این موضوع مهم، این تنها چیزی است که من در سایت اعتقادی وابسته به آقای سیستانی یافته‌ام.
اگر این‌ها بیانگر نظرات وی نباشد، می‌تواند آن‌ها را رد و نظر خودش را اعلام کند؛ وگرنه این‌ها همان نظرات وی محسوب می‌شود و این پاسخ، او را نیز مُلزم خواهد کرد.» [3]

بنابراین وابسته‌بودن سایت مذکور به آقای سیستانی امری واضح است، که در ادامه دو اسکرین مرتبط از بخش «التعريف بمركز الأبحاث العقائدية» سایت مذکور، ارائه خواهیم کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مرکز پژوهش‌های اعتقادی وابسته به آقای سیستانی (۱۴۳۳ ه‍. ق)، بخش پرسش‌ها و پاسخ‌ها، آفرینش، بطلان نظریۀ تکامل، به نشانی اینترنتی:
www.aqaed.com/faq/2666 مراجعه کنید.

مطالب بیشتر را اینجا بخوانید…
کتاب توهم بی خدایی

————
1. سید جواد شهرستانی (زادۀ ۱۳۳۳ شمسی در کربلا)، داماد، وکیل معتمد و نماینده تام‌الاختیار سید علی سیستانی در ایران است.

  1. سایت مرکز پژوهش‌های اعتقادی (۱۴۳۳ه‍. ق) معرفی مرکز، قابل دسترس در:www.aqaed.com/about
  1.  احمدالحسن، کتاب توهم بی‌خدایی، ص48.

همچنین ببینید

شاهدی قرآنی بر فرگشت

171 – شاهدی قرآنی بر اندیشه سید احمدالحسن در تکامل (فرگشت)

انسان‌های قبل از حضرت آدم (ع) به‌ قلم: کاظم محمدی مقدمه امروزه وقتی علم بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =