آخرین خبرها
خانه > توهم بی‌خدایی > حوادث طبیعی، چرا؟!

حوادث طبیعی، چرا؟!

باز هم همراه شما هستیم، با بخش سوم از مجموعه جلسات فراتر از شبهات.

در بخش دوم از این مجموعه، با شما بودیم با پاسخ‌گویی به سؤالی از حقیقت بهشت و جهنم؛ اینکه خداوندی که خود را رحیم می‌نامد؛ چرا بندگانش را با آتش، عذاب می‌کند‍؟

در این قسمت از سلسله مباحث، به یکی دیگر از اشکالات چالشی و سؤال‌برانگیز اذهان حقیقت‌جو، پرداخته و درصدد پاسخ‌گویی به آن برآمدیم.

برخی می‌گویند: اگر خداوندی وجود دارد که خودش را مسئول پدیداری موجودات و اتفاقات زمینی معرفی می‌کند؛ پس باید مسئولیت رویدادهای تلخ و تخریب‌کنندهٔ عالم طبیعت را نیز به گردن بگیرد.

اتفاقات تلخ و در بسیاری مواقع ویران‌کننده و مرگ‌باری چون: زلزله‌ها، طوفان‌ها، آتشفشان‌ها، خشک‌سالی‌ها، سیل‌ها ‌و سونامی‌ها و… .

حوادثی که نتیجهٔ آن، فقر و مصیبت و آفت‌هایی هست که به یکباره جای سپیدی را با سیاهی عوض می‌کند.
اتفاقاتی که حیات بشریت را تهدید می‌کند.

اشکال می‌گوید: خداوندِ مطرح‌شده از جانب خداباوران، باید مسئولیت اتفاقات بد را هم پذیرا باشد و اثرات خود را محدود به خیر و برکت نکند.

و پس از پذیرش آن، باید برایش دلایلی ارائه کند، دلایلی منطقی و مستدل که بتوان این حجم عظیم از آفات و بلایا را توجیه کرد.

آیا به‌راستی قوانین کیهانیِ حاکم بر جهان، که زمین هم جزئی از آن هست، بر اساس علم و حکمت، وضع شده است؟

و اینکه اگر جواب مثبت است، آیا این حکمت، به قدری ارزشمند است که بتوان چشم‌ها را روی خرابی‌ها و مشقات ناشی از آن بست؟

اینکه پاسخ به این سؤال‌ها، چه مقدار برای تشکیک‌کنندگان در وجود خداوند مهم و اساسی هستند، واضح و آشکار است؛ اما ما در اینجا از خداباوران هم دعوت می‌کنیم تا با شنیدن پاسخ‌های درست و بر مبنای علوم الهیِ جاری شده بر زبان معصوم، خود را مسلح به سلاح علم کنند و بر یقین خود بیفزایند.

برای شنیدن پاسخ‌های صحیح و مستدل، شما را به دیدن کلیپ پیوست، با اجرای جذاب دکتر توفیق مغربی دعوت می‌کنم.

همچنین ببینید

پیروان واقعیت‌های علمی از متشابهات ادیان برای ایجاد شبهه استفاده می‌کنند تا علم را رهبر مطلق انسان‌ها معرفی کنند. اما آیا کسی یا کسانی هستند که بتوانند به این شبهاتِ از دلِ متشابهات، خارج شده، پاسخی درخور بدهند؟ با دکتر توفیق مغربی همراه شوید...

بیماری های مادرزادی، چرا؟!

آنچه پیش روی شماست، پاسخ به پرسش‌هایی است که با قاطعیت می‌توان گفت، حداقل یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *