خانه > ساعت صفر > خضر آل محمد(ع)

خضر آل محمد(ع)

تمام سازمان‌های بین‌المللی چه در عرصۀ اقتصادی و غذا و دارو و چه در زمینۀ محیط‌زیست اذعان دارند که تاریخ بشر در حال گذر از دردی جانکاه هست و اگر فکری نشود و همه نخواهند، آینده‌ای نخواهیم داشت.

اما یک سؤال!

آیا سازمان‌های حقوق بشری و محیط‌زیستی توان حل این مشکل را دارند؟ آیا می‌توانند زمین و جهانِ رو به مرگ را یا بهتر بگویم، جهان مرده را دوباره احیا کنند؟

ولی معروف است که می‌گویند «فاقد الشئ لایعطیه» آنکه چیزی ندارد چگونه می‌خواهد ببخشد؟

بگذارید. در باب قوانین یک نکته را بگویم. آیا هرکسی می‌تواند قوانین همه‌جانبه و بدون نقصی را بنویسد و اجرا کند؟

سید احمدالحسن ع می‌فرمایند: « ... در حال حاضر قوانین وضعی بزرگ‌ترین جنایت تاریخ در حق کل افراد بشر را مرتکب شده و این همان پیامدی است که زمین به آن رسیده؛ یعنی اثر [گازهای] گلخانه‌ای که تهدیدی برای نابودی نوع بشر محسوب می‌شود!» (در محضر عبد صالح، ج2، ص38)

فرستادۀ امام مهدی(ع) در باب قوانین و قانون‌گذار می‌فرمایند:

«قانون باید گذشته، حال، آینده، جسم و نفْس انسانی، مصلحت فردی و اجتماعی و مصلحت سایر مخلوقات حتی مصلحت جمادات، همچون زمین، آب، محیط زیست و… را در نظر بگیرد. حال از چه منبعی غیر از خداوند سبحان‌و‌متعال تفاصیل و جزئیات تمامی این موارد می‌تواند شناخته شود؟! با توجه به اینکه بسیاری از آن‌ها قابل ‌درک و یادگیری نیستند؛ یعنی نمی‌شود به آن‌ها و خصوصیاتشان علم پیدا کرد و… .» (سید احمدالحسن، حاکمیت خدا، نه حاکمیت مردم، ص49)

و در جای دیگری در باب دین‌گریزی برخی از مردم و تصور اینکه قوانین فطری است و انسان خودش می‌تواند آن را وضع کند و در مورد مخرب‌بودن برخی قوانین بشری می‌فرمایند:

«آیا در قوانین وضعی، حقوق جامعه محفوظ است یا خیر؟ چگونه بین قوانین وضعی و حقوق فرد توازن ایجاد شده است؟ آیا (در این بین) حقوق خداوند لحاظ شده است؟ آیا حقوق محیط‌ زیست لحاظ شده است؟ حقوق حیوانات و گیاهان چطور؟ و نظایر آن…

در قوانین وضعی، نحوۀ ایجاد تعادل بین حقوق به چه صورت است؟ و آیا آن‌ها این نوع تعادل را ایدئال و عادلانه می‌دانند؟ چگونه حکم می‌رانند و مبنای آن‌ها در حکم‌کردن چیست؟

در حال حاضر قوانین وضعی بزرگ‌ترین جنایت تاریخ در حق کل افراد بشر را مرتکب شده و این همان پیامدی است که زمین به آن رسیده؛ یعنی اثر [گازهای] گلخانه‌ای که تهدیدی برای نابودی نوع بشر محسوب می‌شود!» (در محضر عبد صالح، ج2، ص38)

چه زیباست که بدانیم آباد‌کننده و حیات‌بخش عالَم، مهدی است و در دعای عهد می‌خوانیم و از خدا طلب می‌کنیم که «وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلَادَك وَ أَحْيِ بِهِ عِبَادَك‌‏» [1] (خدایا به‌وسیلۀ قائم سرزمینت را آباد کن و بندگانت را حیات ببخش).

زمینی که در زمانۀ ما به‌دست خودمان به فساد کشیده شده است. «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاس» (روم، 41( (به‌سبب اعمال زشتی که مردم به دست خود مرتکب شدند، فساد و تباهی در خشکی و دریا نمودار شده است).

و فقط کسی می‌تواند آن را اصلاح کند که دستی الهی داشته باشد؛ همان‌گونه که معروف است، مهدی کسی است که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، پس از آنکه پر از ظلم و ستم شده است.

ولادت سید احمدالحسن، فرستاده‌ای برای پیروان همۀ ادیان و همۀ انسان‌ها را به بندگان خدا و اهالی همۀ سرزمین‌ها تبریک می‌گوییم.

امروز سالروز تولد معلم اخلاقی است که در زمینه‌های متعددی قلم زده است و به‌رغم فشارهای زیاد از سوی آنان که خواهان صلاح و رستگاری بشر نیستند، تمام تلاش خود را برای اصلاح فکری و اخلاقی اهل عالم صرف نموده است و خود و خانواده‌اش، ناملایمات را به جان خریده‌اند تا مقدمات رفاه و رستگاری بشر را رقم بزنند.
از بارزترین آثار ایشان می‌توان به کتاب «توهم بی‌خدایی» و «عقاید‌ اسلام» ایشان اشاره کرد. برای آشنایی با دیگر آثار ایشان و همچنین دین حقیقی و دریافت راهکارهای ایشان برای احیای زمین و نوع بشر به سایت رسمی انصار امام مهدی(ع) مراجعه کنید.

—————-
1. المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص665.

با ما همراه باشید در کمپین #تولد_معلم_اخلاق

همچنین ببینید

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری» به تاریخ: 27آذرماه 1394هـ.ش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *