خانه > برگزیده > سخنی با مردم هزار سال بعد برای اینکه قائم (ع) را بشناسند

سخنی با مردم هزار سال بعد برای اینکه قائم (ع) را بشناسند

بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمد لله رب العالمین
و صلّی الله علی محمد و آل محمد الأئمة و المهدیین و سلّم تسلیما کثیرا

به کسی برنخورد، به‌طورکلی می‌گویم؛
به شما برنخورد، به‌طورکلی می‌گویم؛

سخنی با مردم هزار سال بعد برای اینکه قائم (ع) را بشناسند

سال‌هاست که آقایان علما و منبری بشارت نزدیکی ظهور می‌دهند (و البته تا اینجا درست می‌گویند)؛ اما وقتی کسی به‌سوی آن‌ها آمد که همه نشانه‌های قائم آل محمد (ص) را آورد، چند دسته شدند:

  • برخی گفتند که این شخص کذّاب و ساحر و مجنون و شاعر است و اصلاً حاضر نشدند که دلایل حقانیت دعوت او را بشنوند؛ (و سخن اجدادشان در مقابله با دعوت رسولان گذشته را تکرار کردند و سپس دستانشان را در گوش‌هایشان فروکردند تا سحر نشوند!)
  • برخی گفتند که اصلاً زمان ظهور نیست و امام مهدی (ع) شاید هزار سال دیگر هم نیاید؛ (و با این سخن فتوا دادند که اساساً غیبت امام مهدی پایانی ندارد و نیازی به حضور و ظهور حجت خدا نداریم، چون بزرگان ما می‌دانند که چطور امت را بدون امام معصوم، رهبری و راهنمایی کنند)
  • برخی گفتند که ما قبل از ظهور با کسی (مثل یمانی) بیعت نمی‌کنیم و فقط خود امام مهدی (ع) را قبول داریم؛ (و با این سخن روایات متعدّدی که درباره مهدی اول و یمانی و قائم اول و لزوم بیعت و همراهی با او آمده را به دیوار کوبیدند و هرگز نگفتند که خود امام مهدی را از چه طریق می‌شناسند و اگر فرضاً امام مهدی را بشناسند و قبول کنند، آیا بعد از یاری نکردن وصی و فرستاده‌اش، او شما را قبول خواهد کرد یا نه؟!)
  • برخی گفتند که ما قبل از ظهور فقط از فقها اطاعت می‌کنیم و صراط مستقیم همین است؛ (و با این سخن هم روایات فراوانی که در مذمت فقهای آخرالزمان آمده را زیر پاهایشان له کردند و هم روایاتی که امر به پیوستن به یمانی نموده را به دیوار کوبیدند)
  • برخی گفتند که ما در بیعت با سید خراسانی یا حسنی یا ولی‌فقیه می‌مانیم و فقط او را صاحب پرچم و دعوت هدایت می‌دانیم؛ (و با این سخن، اهل‌بیت پیامبر را متهم به نادانی و گمراه کردن مردم نمودند، چون آن‌ها پرچم هدایت قبل از ظهور ولی‌عصر را یمانی معرفی کردند، نه کسی دیگر!)
  • برخی گفتند که یمانی را قبول داریم، ولی یمانی باید از یمن بیایید، نه از بصره؛ (و با این سخن، قانون شناخت حجت خدا را فراموش کردند و گفتند که هر کسی که از یمن امروز بیاید، همان یگانه پرچم هدایت قبل از ظهور است که سرپیچی از او ما را اهل آتش می‌کند و روایات صریحی که مهدی اول و اولین اصحاب امام عصر را از اهل بصره می‌داند، هیچ ارزشی ندارند و باید توضیح دهند که چرا رسول الله فرمود: من یمانی هستم؟!
    و با این سخن شبیه یهودیان زمان بعثت عیسی مسیح شدند که می‌گفتند این شخص از ناصریه آمده و مسیح باید متولد بیت لَحم باشد و مانند اهل کتاب و یهودیان زمان پیامبر اسلام شدند که می‌گفتند رسول موعود باید اهل یثرب باشد درحالی‌که این شخص مکّی است)
  • برخی گفتند که پیامبر (ص) اصلاً وصیت نکرده تا قائم (ع) با وصیت پیامبر (ص) شناخته شود؛ (و با این سخن پیامبر خدا را متهم به عصیان و مرگ جاهلیت و کفر کردند و روایات متواتری که از شناخت قائم با وصیت پیامبر می‌گوید و روایات متواتری که به کتابت وصیت رسول الله شهادت می‌دهند را به دیوار کوبیدند)
  • برخی گفتند که این وصیت جعلی و ضعیف است و اعتباری ندارد؛ (و هیچ‌گاه نگفتند که اگر این وصیت جعلی و فاقد اعتبار است، پس قائم با کدام وصیت پیامبر خود را اثبات می‌کند و آیا پیامبر وصیت دیگری غیر از این دارد که مهدی را در آن معرفی کرده باشد؟!)
  • برخی گفتند که ما کلیات دعوت یمانی را قبول داریم و وصیت پیامبر (ص) را می‌پذیریم، اما این شخص مصداق آن نیست، بلکه منتظر احمد واقعی و صاحب واقعی این وصیت هستیم؛ (و با این سخن هم قانون شناخت حجت خدا را فراموش کردند و باید توضیح دهند که اگر شخص کذابی با این قانون احتجاج کند، پس چرا قرآن و عترت به شما امر کردند که از صاحب وصیت و علم و پرچم رسول خدا تبعیت کنید؟!
    و باید پاسخ دهند که چرا پیامبر خدا این وصیت را نوشته بازدارنده از گمراهی معرفی کرده و چگونه ممکن است کسی با نوشته بازدارنده از گمراهی، دیگران را گمراه کند و در این صورت دیگر به کدام کلام پیامبر و اهل‌بیتش اعتماد کنیم و مطمئن باشیم که ما را گمراه نکرده‌اند؟!
    و باید پاسخ دهند که چرا اهل ‌بیت (ع) شهادت دادند این سه نشانه در هیچ کسی جز صاحب این امر نخواهند بود؟! و باید پاسخ بدهند که اگر فرضاً در آینده شخص دیگری با همین وصیت بیاید و بر شما احتجاج کند، چرا و چگونه او را قبول خواهید کرد و چرا نخستین کسی که با این قانون بر شما استدلال کرد را کذاب شمردید؟!)
  • برخی گفتند که ما این سخنان را ردّ نمی‌کنیم، ولی تنها در صورتی این شخص را به‌عنوان حجت خدا و فرستاده امام مهدی (ع) قبول می‌کنیم که برایمان معجزه آشکار و غیرقابل انکاری بیاورد؛ (و با این سخن همه رسولان و اوصیائی که برای اثبات خود معجزه ارائه نکردند را باطل شمردند و باید پاسخ دهند که چرا قرآن و عترت بر سه نشانه وصیت و علم و پرچم رسول الله تأکید کردند و گفتند که این‌ها بر شما مشتبه نمی‌شود و معجزه را راه شناخت حجت‌های خدا و قائم آل محمد نشمردند و با این سخنان شما را گمراه کردند؟!
    و باید پاسخ دهند که معجزات و کراماتی که از سید احمد الحسن (ع) دیده و شنیده شده، چرا برای شما ارزشی ندارد و آن‌ها را سحر می‌خوانید؟!
    آیا در یکی از شبکه‌های عراقی ندیدید که مردی از اهالی بصره فرزندش در اثر ضربه مغزی از دنیا رفته بود و پنج بیمارستان گواهی فوت برایش صادر کردند و پس از توسل به سید احمد الحسن و قسم دادن خداوند به حق او فرزندش زنده شد؟!
    آیا ندیدید که جناب کورانی در برنامه پخش زنده شبکه جهانی کوثر، دو معجزه از سید احمد الحسن طلب کرد و پس از مدت کوتاهی هر دو معجزه یعنی مرگ شارون و ظاهر نشدن خودش در شبکه کوثر محقق شد و با این حال گفت برای ما معجزه را کامل کنید و ریش‌های ما را سیاه کنید و اولمرت را هم بکشید؟!
    آیا دهها و بلکه صدها معجزه و کرامت از سید احمد الحسن را نشنیدید و ندیدید؟!
    و باید پاسخ بدهند که وقتی که سید احمد الحسن (ع) بیانیه‌ای صادر کرد و از مراجع دینی خواست که اگر با معجزه ایمان می‌آورند، هر معجزه‌ای را که می‌خواهند پیشنهاد کنند به شرط اینکه پس از ظهور آن معجزه خودشان و اتباعشان به من ایمان بیاورند، چرا بزرگان شما سکوت کردند و معجزه‌ای طلب نکردند؟!

از هرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. اصلاً به کسی برنخورد؛ می‌خواهم خیالتان را راحت کنم و بگویم که اصلاً ما در زمان ظهور زندگی نمی‌کنیم و شما هرگز زمان ظهور را درک نخواهید کرد؛ آسوده خاطر باشید و غصه و نگرانی به دل راه ندهید؛

  • فعلاً در بیعت سید حسنی و خراسانی و فقهای شرقی و غربی (انگلیسی و آمریکایی و روسی و چینی) بمانید و دعوت یمانی را اصلاً جدی نگیرید!
  • سفیانی هرگز نخواهد آمد و اگر هم بیاید آسیبی به شما نخواهد زد، چون شما مقتدرترین کشور و مردم جهان هستید؛
  • قائم منتقم هم فرضاً اگر روزی بیایید، می‌آید تا از دشمنان مکتب و مکتبه شما انتقام بگیرد و کرسی فتوا و ریاست شما را تحکیم کند؛
  • قائم (ع) هم باید الگوی مردم‌سالاری دینی را منتشر کند و انقلاب 57 را به جهان صادر کند؛
  • صراط مستقیم هم یکی نیست، بلکه به تعداد دفاتر مراجع در قم و نجف و … صراط‌های مستقیم داریم؛
  • شما حتماً اهل بهشت هستید و مخالفان شما همگی جهنمی هستند؛

چند جمله خطاب به نسل‌های آینده و مردمان هزار سال بعد

فقط چند جمله خطاب به نسل‌های آینده (مردمان هزار سال بعد) میگویم:

  • ای نسل‌های آینده بدانید که بر اساس محکمات قرآن و عترت، راه شناخت همه حجت‌های الهی و همچنین قائم آل محمد (ص) سه چیز است: وصیت و علم و دعوت به حاکمیت خدا و به بیان دیگر، وصیت پیامبر (ص) و سلاح پیامبر (علم) و پرچم و دعوت البیعة لله (دعوت به حاکمیت خدا و نفی حاکمیت مردم به هر شکل).
  • ای نسل‌های آینده بدانید که مهدی اول که نام و القابش در تنها وصیت شب وفات پیامبر (ص) آمده، به فرموده خود رسول الله (ص) از بصره و منطقه مُدَینة (حوالی بصره) می‌آید و در نجف دعوتش را آشکار می‌کند و بیعت می‌گیرد. در سن 32 سالگی ظاهر می‌شود و نام پدرش مطابق نام پدر پیامبر (عبدالله یا اسماعیل) است و نسب و اصلش مجهول است (مثلاً فقط تا جد سوم یا چهارم یا پنجمش را می‌شناسد). قد بلندی دارد (برخلاف امام زمان) و رنگش سبزه و مایل به سرخی است و ابروهای هشتی (مشرف و رو به بالا) و از هم بازی دارد (برخلاف امام مهدی). نامش احمد و عبدالله و مهدی است و از فرزندان امام دوازدهم است، اما خودش در آغاز این را نمی‌داند، وگرنه خامل الأصل (مجهول النسب) محسوب نمی‌شد.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که قائم و مهدی اول بر اساس روایات متعدد اهل‌بیت (ع) بدون تردید قبل از پدرش امام مهدی (ع) می‌آید و قیام او مقدمه انقلاب و حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر (ع) است؛ و تنها پرچمی که قبل از امام مهدی (ع) به‌عنوان پرچم هدایت و حق معرفی شده، همانا پرچم یمانی (ع) است. درنتیجه یمانی موعود از نظر عقل و نصوص نمی‌تواند کسی غیر از همان مهدی اول (احمد) باشد.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) اطاعت از یمانی موعود بر همه مردم جهان واجب است و هر کسی که از او سرپیچی کند، اهل آتش خواهد بود، خواه شیعه باشد یا سنی، بزرگ باشد یا کوچک، مسلمان باشد یا غیر مسلمان. پس بروید و راه شناخت این تنها پرچم هدایت قبل از امام عصر (ع) را با تحقیق و مطالعه و البته تضرّع و توبه و ابتهال پیدا کنید.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) رؤیای صادقه از راه‌های شناخت باطنی و قلبی قائم (ع) است و پیامبر (ص) تضمین کرده که شیطان نمی‌تواند به شکل من و اهل‌بیتم و شیعیان خاصم تمثّل کند. پس اگر در زمان شما عده‌ای از مؤمنین معصومان (ع) را در رؤیای صادقه دیدند که شهادت به حقانیت آن مدعی صاحب نصّ تشخیصی (وصیت) می‌دهند، شهادت اهل‌بیت (ع) را سحر و بی‌ارزش نخوانید و بدانید که شاید علمای زمان شما این شهادت ملکوتی و صیحه آسمانی را سحر یا تخیّل یا اضغاث احلام (خواب‌های پریشان) بخوانند، همان‌طور که مخالفان یوسف (ع) رؤیای پادشاه مصر را خواب پریشان خواندند و دشمنان محمد (ص) پیام آسمانی او را اضغاث احلام نامیدند.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که خراسانی هرگز راه شناخت قائم و یمانی نیست، چون خراسانی خودش پرچم و دعوت مستقلی دارد و با یمانی بیعت نمی‌کند، بلکه خودش با پرچم و دعوت مستقلی با سفیانی می‌جنگد. پس برای شناخت یمانی منتظر تأیید یا اطاعت خراسانی نباشید.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که اهل‌بیت (ع) از دوازده پرچم شبیه به هم قبل از قائم (ع) سخن گفتند که همگی باطل هستند و به سمت خودشان دعوت می‌کنند و همگی از بنی‌هاشم (سادات) هستند و پرچم‌های آن‌ها مشتبه است و بسیاری از شیعیان را فریب می‌دهد، چون سخنان جذاب و شعائر دینی را مطرح می‌کنند.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که اگر قانون معرفت حجت را ندانید، قطعاً قائم (ع) را نخواهید شناخت و انکارش خواهید کرد، چنانکه امام صادق (ع) فرمود: لَوْ خَرَجَ الْقَائِمُ لَقَدْ أَنْكَرَهُ النَّاسُ. بدانید که قائم (ع) سه بار شما شیعیان را صدا میزند و کسی پاسخش را نمی‌دهد و در مرتبه چهارم قیام می‌کند، همچنان که امت‌های گذشته رسولان خود را انکار کرده و مدّعیان کذاب می‌دانستند.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که قائم (ع) خود به خود شناخته نمی‌شود و اکثر منتظرانش او را نمی‌شناسند و تصدیقش نمی‌کنند، بلکه تنها ده هزار نفر هنگام خروجش با او بیعت نموده و یاری‌اش می‌کنند؛ بنابراین جمعیت چند صدمیلیونی شیعیان امروز که همگی منتظر قیام قائم (ع) هستند، احتمالاً در زیر پرچم‌های دیگر جمع خواهند شد.
    پس نگاهتان به عامه مردم و شیعیان و بزرگان شیعه نباشد، چون اگر آن بزرگان قرار بود که قائم (ع) را تأیید کنند، عده انصار او چندین میلیون نفر بود، نه ده هزار نفر. همچنین اگر قرار بود که قائم (ع) مانند تصاویر تخیلی عامه مردم ظهور کند و هنگام ظهورش معجزات عجیبی اظهار کند که همه ببینند و قبول کنند، عده انصارش شاید به چند میلیارد می‌رسید، نه ده هزار نفر.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که قائم (ع) به فرموده پدرانش، طرید (رانده شده) و شرید (آواره) و غریب و وحید (تنها) و فرید (بی کس) است و مانند جدش حسین بن علی (ع) از شما طلب یاری خواهد کرد و عده اندکی به او لبیک میگویند که آن عده قلیل نیز در زمین دیوانه و کافر و نجس و گمراه خوانده می‌شوند و به خواستگاری آن‌ها جواب منفی داده می‌شود.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که قائم (ع) فقط با ادله ثقلین (قرآن و عترت) به شما استدلال خواهد کرد، نه با آنچه شما یا بزرگانتان دوست می‌دارید.
    اگر راه شناخت حجت خدا را از قرآن و عترت نشناسید و بخواهید از راه‌های دیگر و تمسک به شبهات و متشابهات او را بشناسید، قطعاً در فتنه سنگین زمان ظهور شکست خواهید خورد، چون آن فتنه سنگین‌ترین فتنه تاریخ خواهد بود و هر ولیجه و بطانه‌ای (اشخاص محبوب و مورد اعتماد) در آن سقوط خواهد کرد. پس قبل از شروع آن امتحان بزرگ، مواد آزمون (قرآن و عترت و راه شناخت حجت‌های الهی از این دو) را به دقت مطالعه کنید و به خدا پناه ببرید از آن فتنه بزرگ.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که فقها و علمای زمان شما (برخلاف علمای زمان ما که مخلص و هادی و مهتدی و نایب بر حق امام زمان هستند!!!)، فقیهانی بسیار گمراه و گمراه کننده، شرّ الأشرار (بدترین بدها)، منهم خرجت الفتنة و إلیهم تعود (منشأ و بازگشت گاه فتنه)، شرّ فقهاء تحت ظلّ السماء (بدترین فقیهان زیر آسمان)، أشرّ خلق الله علی وجه الأرض (بدترین و پست‌ترین خلق خدا بر روی زمین)، قردة و خنازیر (دارای باطن خوک و بوزینه)، منافق، خطرناک‌تر از دجال، ائمه مضلون (امامان گمراه کننده)، علت اصلی اختلاف شیعیان، مهم‌ترین دشمن آشکار قائم (ع) و راهزن مؤمنان هستند و نه‌تنها دعوت قائم (ع) را قبول نمی‌کنند و قائم (ع) آنان را تحسین و تمجید نمی‌کند، بلکه هر یک از آن‌ها قرآن را به نوعی در مقابل قائم (ع) تأویل می‌کند، شانزده هزار نفر از کوچکان و بزرگانشان در کوفه مقابل او سلاح بر دست صف می‌کشند و می‌گویند: از هر جا دوست داری برگرد که نیازی به تو نداریم. قائم (ع) نیز از مفتیان ایشان انتقام می‌گیرد، هفتاد نفر از بزرگان آن‌ها را در کوفه گردن میزند، شانزده هزار نفر از آنان را بین نجف و کربلا می‌کشد و هنگام قیامش نخست از کشتن آن‌ها شروع می‌کند.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که هیچ روایتی در مدح علمای زمان ظهور (زمان شما) نیامده و بالعکس همه روایات اهل‌بیت (ع) در مذمت علمای زمان شماست. خودتان به بزرگانتان مراجعه کنید و از آن‌ها فقط یک روایت در مدح علمای زمان ظهور طلب کنید و سپس رنگ چهره‌شان را ببینید، چون آن‌ها خودشان خوب می‌دانند چه جایگاهی نزد اهل‌بیت (ع) دارند.
  • ای نسل‌های آینده بدانید که علت غیبت قائم (ع) بر اساس روایات، خوف از قتل و کشته شدن است. البته در زمان ما این امر معقول است، چون در زمان ما همه علما از خوف جانشان فراری و متواری هستند و شیعه هیچ قدرتی ندارد که بتواند جان امامش را حفظ کند، اما اگر در زمان شما خودتان و علمایتان آسوده خاطر بودند و شیعیان قدرت و حکومتی داشتند که توانستند امنیت رجال علم و سیاست خود را تأمین کنند و همچنان امام مهدی (ع) خائف و فراری و طرید بود، بدانید که حتماً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است، چون قطعاً اگر شیعیان و حکومت‌های زمان شما مهدی (ع) را می‌خواستند، می‌توانستند جان او را هم حفظ کنند.
  • ای نسل‌های آینده، بدا به حال شما و علمایتان و خوشا به حال ما و علمایمان.
    ما به لطف خدا در زمانی زندگی می‌کنیم که سایه بیش از صد مرجع تقلید و عالم ربانی و نایب بر حق امام زمان بر سر ماست که همگی به عالم غیب متصل هستند و تشرفات متعددی خدمت حضرت ولی‌عصر (ع) داشته‌اند که حضرت همه آن‌ها را تأیید کرده و به آن‌ها دستور داده که ایتام و شیعیان آل محمد (ص) را سرپرستی کنند و برای گمراه نشدن مردم رساله چاپ کنند و همگی احساس وظیفه کرده و سهم امام را می‌گیرند تا اموال امام مهدی (ع) حیف و ضایع نشود، اما علما و فقیهان زمان شما بسیار خطرناک و راهزن هستند.

ببینید که امام حسن عسکری (ع) درباره علمای زمان شما چه گفته است:
عنِ الْإِمَامِ الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ ع: أَنَّهُ قَالَ لِأَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ يَا أَبَا هَاشِمٍ سَيَأْتِي زَمَانٌ عَلَى النَّاسِ وُجُوهُهُمْ ضَاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ وَ قُلُوبُهُمْ مُظْلِمَةٌ مُتَكَدِّرَةٌ. السُّنَّةُ فِيهِمْ بِدْعَةٌ وَ الْبِدْعَةُ فِيهِمْ سُنَّةٌ الْمُؤْمِنُ بَيْنَهُمْ مُحَقَّرٌ وَ الْفَاسِقُ بَيْنَهُمْ مُوَقَّرٌ أُمَرَاؤُهُمْ جَاهِلُونَ جَائِرُونَ وَ عُلَمَاؤُهُمْ فِي أَبْوَابِ الظَّلَمَةِ سَائِرُونَ. أَغْنِيَاؤُهُمْ يَسْرِقُونَ زَادَ الْفُقَرَاءِ وَ أَصَاغِرُهُمْ يَتَقَدَّمُونَ عَلَى الْكُبَرَاءِ وَ كُلُّ جَاهِلٍ عِنْدَهُمْ خَبِيرٌ وَ كُلُّ مُحِيلٍ عِنْدَهُمْ فَقِيرٌ لَا يُمَيِّزُونَ بَيْنَ الْمُخْلِصِ وَ الْمُرْتَابِ لَا يَعْرِفُونَ الضَّأْنِ مِنَ الذِّئَابِ عُلَمَاؤُهُمْ شِرَارُ خَلْقِ اللَّهِ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لِأَنَّهُمْ يَمِيلُونَ إِلَى الْفَلْسَفَةِ وَ التَّصَوُّفِ وَ ايْمُ اللَّهِ إِنَّهُمْ مِنْ أَهْلِ الْعُدُولِ وَ التَّحَرُّفِ يُبَالِغُونَ فِي حُبِّ مُخَالِفِينَا وَ يُضِلُّونَ شِيعَتَنَا وَ مُوَالِيَنَا إِنْ نَالُوا مَنْصَباً لَمْ يَشْبَعُوا عَنِ الرِّشَاءِ وَ إِنْ خُذِلُوا عَبَدُوا اللَّهَ عَلَى الرِّيَاءِ أَلَا إِنَّهُمْ قُطَّاعُ طَرِيقِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الدُّعَاةُ إِلَى نِحْلَةِ الْمُلْحِدِينَ فَمَنْ أَدْرَكَهُمْ فَلْيَحْذَرْهُمْ وَ لْيَصُنْ دِينَهُ وَ إِيمَانَهُ ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا هَاشِمٍ هَذَا مَا حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع وَ هُوَ مِنْ أَسْرَارِنَا فَاكْتُمْهُ إِلَّا عَنْ أَهْلِهِ.

امام حسن عسکری (ع) فرمودند: «ابا هاشم، زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره‌هایشان شاد است و دل‌هایشان تاریک و مکدّر.
سنت نزد آنان بدعت و بدعت نزد آنان سنت تلقی می‌شود.
مؤمن در بین آن‌ها تحقیر شده و فاسق بزرگوار است.
حاکمان و امیران آن‌ها جاهل و ستمکارند و علمایشان درباری هستند و در دربار ظالمان رفت‌وآمد می‌کنند. ثروتمندانشان توشه فقراء را می‌دزدند و فرومایگان آن‌ها بر بزرگان مقدّم می‌شوند.
هر جاهلی نزد آنان کارشناس محسوب می‌شود و هر کسی که به قدر خرج یک سال دارد فقیر تلقی می‌شود.
بین مخلص و منافق فرق نمی‌گذارند و میش را از گرگ نمی‌شناسند (مثلاً به کسانی اعتماد می‌کنند که ظاهر میش دارند و باطن گرگ).
علمای آن‌ها بدترین مخلوقات خدا در روی زمین هستند (خدا در روی زمین هیچ مخلوقی بدتر و پست‌تر از آن‌ها نیافریده)، چون به فلسفه و تصوّف گرایش دارند! (مثلاً نهایت علوم حوزوی را فهم رموز ابن عربی و ارسطو و افلاطون می‌دانند و قرآن و عترت در نزد آنان اصلاً علم و شایسته آموزش حساب نمی‌شود).
و به خدا قسم که آن‌ها اهل عدول و انحراف از حق هستند. در محبت مخالفان ما (جماعت عمری) مبالغه می‌کنند (مثلاً میگویند که به آن‌ها نگویید برادر بلکه بگویید جان خود ما)؛ و شیعیان و دوستداران ما را گمراه می‌کنند.
 اگر به مقام و منصبی برسند از رشوه گرفتن سیر نمی‌شوند (مثلاً چند هزار میلیارد اختلاس می‌کنند و کسی هم جرئت اعتراض بر آن‌ها ندارد) و اگر منزوی و دفع شوند خدا را برای ریاکاری عبادت می‌کنند.
آگاه باش که آن‌ها راهزنان راه مؤمنان و دعوت کننده به طریقت ملحدان هستند.
پس هر کسی که آنان را درک کرد باید از آنان برحذر باشد و دین و ایمانش را از دست آن‌ها حفظ کند.
 سپس فرمود: ای اباهاشم، این سخن را پدرم از پدرانش از قول امام صادق (ع) نقل کرده و این حدیث از اسرار ما اهل‌بیت (ع) است، پس آن را کتمان کن، مگر از اهلش.»

  • ای نسل‌های آینده، باور کنید ممکن است مهدی (ع) برخلاف همه تصورات قبلی شما بیاید و هرچه برای شما محترم و خط قرمز حساب می‌شود را در هم بکوبد؛ پس فقط به چیزی چنگ بزنید که قرآن و عترت تضمین کرده باشند که با آن گمراه نمی‌شوید. باور کنید که قائم (ع) دعوت جدیدی می‌آورد و امر و ولایت جدیدی می‌آورد و حدیثی به شما می‌گوید که تحملش نمی‌کنید و ممکن است خودتان بر ضد او خروج کنید.
    باور کنید که قائم (ع) هر آنچه قبل از او بوده را منهدم می‌کند. پس توقع نداشته باشید که بیاید و از شما و بزرگانتان تمجید و سپاسگزاری کند و مکتب و مذهب و راه آنان را ادامه بدهد، چون قطعاً او چنین نمی‌کند و شما با آمدنش غافلگیر خواهید شد.
  • ای نسل‌های آینده، شما را به خدا می‌سپارم و سفارش می‌کنم که به قرآن و عترت چنگ بزنید و بسیار ندبه و زاری کنید تا در آن فتنه عظیم سرنگون نشوید.
    ما حالمان خوب است. خدا شما را حفظ کند.
    و الحمدلله اولا و آخرا و ظاهرا و باطنا

همچنین ببینید

172 – انجام تکلیف در زمان فترت

مخالفت علمای ادیان با فرستادگان به قلم: کاظم محمدی دین خدا از روز اول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =