خانه > معرفی کتاب > کتب سید احمد الحسن > کتاب «رجعت سومین روز بزرگ خدا»

کتاب «رجعت سومین روز بزرگ خدا»

 

رجعت
کتاب رجعت از سید احمد الحسن

دانلود کتاب رجعت سومین روز بزرگ خدا

 

رجعت چیست؟

رجعت یکی از روز های بزرگ خداوند است که افرادی خاص در آن حضور پیدا کرده و مورد امتحان قرار میگیرند.
اما آیا رجعت در این دنیا است یا در عالم دیگری است؟ آیا همگان در آن امتحان حضور داریم یا خیر؟ ملاک حضور در این امتحان چیست؟
این کتاب ارزشمند به همت بلند دکتر علاء السالم حفظ الله به مرحله نگارش درآمد و آن حاصل جمع آوری بخش‌هایی از بیان ها و نوشته های سید یمانی(ع) از کتاب‌های مختلفشان در رابطه با عالم رجعت است به انضمام پاسخ پرسش‌هایی است که خود دکتر علاء در رابطه با همین موضوع مهم به طور مستقیم از سید احمد الحسن(ع) دریافت کرده‌اند، ایشان مطالب به دست آمده را با نگارشی شیوا و با ترتیب بسیار منطقی گردآوری نموده و در نهایت با عنوان کتابی به نام رجعت سومین روز از روزهای بزرگ خدا در روز جمعه ۱۳ شوال سال۱۴۳۳ ه.ق (۱۰ شهریور ۱۳۹۱ ه ش) ارائه کرده‌اند.
دکتر علاء در رابطه با انتشار این کتاب در بخش پیش گفتار آن می فرمایند: برخی از این پاسخ‌ها برگرفته از ‌کتب منتشرشدۀ ایشان (سید احمدالحسن(ع))، همچون متشابهات، توحید، پاسخ‌های روشنگرانه، همگام با بندۀ صالح و برخی کتب دیگر است که -اغلب این پاسخ‌ها‌- از طریق پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی است که اخیراً بر ایشان(ع) عرضه داشتم و ماحصلش، این مجموعۀ شریف است که در اختیار همگان قرار می‌دهم.

 

محتوای کتاب رجعت:

موضوع رجعت در تمامی زمان ها مملو از سوالات بی پاسخی بود که تلاش ها برای پاسخ دادن به آن نا موفق باقی مانده است. از جمله سوالاتی که در این کتاب پاسخ داده میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– رجعت چیست؟ در کلام اهل بیت(ع) رجعت به چه معناست؟
– آیا در رجعت امتحان دیگری برپا می شود؟
– چگونه جزئیات این مساله بسیار مهم اعتقادی قابل درک است؟ چگونه محتوای متشابه برخی روایت های اهل بیت(ع) را در رابطه با رجعت بر قوانین این عالم جسمانی تطبیق بدهیم؟
– آیا شخصیتی به غیر جانشینان معصوم خداوند بر روی زمین می توانند پاسخگو چنین مسایل مهمی باشند؟
– آیا شما به این بیان امام صادق(ع) توجه نموده اید؟ آن هنگامی که زراره در مورد امور عظیم از رجعت و موارد مشابه آن سوال می پرسد ؛ حضرت(ع) می فرمایند: «در مورد آنچه درباره‌شان می‌پرسید، هنوز زمانش فرا نرسیده است…»
– آیا به این عبارت امام صادق(ع) در روایت شریفی دقت کرده‌اید؟ حضرت فرموده اند بواسطه‌ی پاسخگویی به امور عظیم، صاحب الأمر و قائم(ع) شناخته می شود… آیا می دانستید فقط زمانی تمام تفاصیل مساله رجعت فهمیده می شود که با ظهور قائم ع تلاقی پیدا کرده باشد؟
– آیا می‌دانستید حتی علمای شیعه درک صحیحی از مساله رجعت نداشته اند؟ گفته‌اند رجعت یعنی بازگشت به زندگی این دنیا، آیا این برداشت های سطحی از دلیل های نقلی، جوابی بی‌نقص به حساب می‌آید؟
– آیا بین روایت‌های رجعت و روایت‌های مهدیین(ع) تعارض وجود دارد؟
– آیا رجعت در عالَمی خاص و امتحانی دیگر است که انسان پشت سر می‌گذارد؟ دلیل اثبات اینکه رجعت، عالم دیگری است چیست؟
– رجعت امامان(ع)؛ انبیاء(ع)؛ یاران و شیعیانشان چگونه است؟ رجعت برخی اشخاص که در روایت ها آمده است؛ همانند مالک اشتر که در زمان قائم(ع) هستند و او را یاری می‌کنند چگونه است؟
– آیا این رجعت و بازگشت فقط اختصاص به انسان‌ها دارد و مکان آن در این زمین مادی است؟‌

دانلود کتاب رجعت سومین روز بزرگ خدا

همچنین ببینید

165-کلمه و روح در ثقلین، پاسخی به دمشقی

اهل‌بیت (ع) نیز طبق قرآنْ کلمات خدای سبحان و متعال‌اند! • عیسی علیه‌السلام روح الله …

یک نظر

  1. سلام خیلی عالی سپاسگذارم
    ثابت قدم باشید عزیزان التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 1 =