خانه > توهم بی‌خدایی > مقدمه‌ای بر مقالۀ «تو هم بی‌خدایی» – قسمت دوم

مقدمه‌ای بر مقالۀ «تو هم بی‌خدایی» – قسمت دوم

احمدالحسن (وصی و فرستادۀ امام مهدی ) در کتاب «توهم بی‌خدایی»، پس از بررسی علمی نظریۀ تکامل حیات، موافقت آن را با متون دینی اثبات کرده و حقیقت داستان پیدایش و خلقت نفس آدم در آسمان اول و سپس هبوط وی به زمین را به شیوایی برای جویندگان حق، تبیین کرده و ثابت می‌کند که بینِ نظریۀ تکامل که با دلایل و شواهدِ زیادی از جمله دلایل ژنتیکی، زمین‌شناسی، فسیل‌شناسی تأیید شده و بینِ متونِ ادیان آسمانی که از پیدایش و تکامل حیات صحبت کرده‌اند، نه‌تنها هیچ تعارضی وجود ندارد، بلکه نصوص دینی، یافته‌های تأیید‌شدۀ علمی را تأیید کرده و با آن‌ها کاملاً موافقت دارد.

سید احمدالحسن ع (وصی و فرستادۀ امام مهدی ) در کتاب «توهم بی‌خدایی»، پس از بررسی علمی نظریۀ تکامل حیات، موافقت آن را با متون دینی اثبات کرده و حقیقت داستان پیدایش و خلقت نفس آدم در آسمان اول و سپس هبوط وی به زمین را به شیوایی برای جویندگان حق، تبیین کرده و ثابت می‌کند
از‌این‌رو این کتاب، راه را بر خداناباوران و دین‌ستیزان می‌بندد تا نتوانند با استناد به متون متشابه دینی و تفاسیر ظنی علمای بی‌عمل ادیان از آن متون، القای شبهه کنند و مدعی شوند دین با علم تناقض و ناسازگاری دارد!
اما متأسفانه هنوز برخی از علمای ادیان و پیروان آن‌ها، با وجود دلایل محکمی که احمدالحسن برای تأیید واقعیت تکامل حیات و موافقت آن با متون دینی ارائه داده‌اند، همچنان منکر تکامل حیات بوده و یافته‌های علمی را مغایر با متون دینی (البته بهتر است بگوییم، مغایر با تفاسیر ظنی خودشان از متون متشابه دینی) می‌پندارند!
البته تاکنون هیچ‌کدام از بزرگان ادیان (شیعه، اهل‌سنت، مسیحی و یهودی) نتوانسته‌اند علم احمدالحسن را به چالش بکشند و نقد یا ردیه‌ای بر کتاب توهم بی‌خدایی (که یکی از تألیفات احمدالحسن است)، منتشر کنند.
اما اخیراً یکی از طلبه‌های حوزۀ علمیه قم، یعنی جناب علی محمدی هوشیار، که از مخالفین دعوت یمانی است، اقدام به نشر مقاله‌ای با عنوان «تو هم بی خدایی» [1] در نقد کتاب توهم بی‌خداییِ احمدالحسن نموده است.

وی مقاله «تو هم بی‌خدایی» را با انکار واقعیت علمیِ تکامل حیات آغاز می‌کند و نهایتاً به تکفیر احمدالحسن و دانشمندان موافق نظریۀ تکامل می‌پردازد!
متأسفانه مقالۀ وی فاقد ارزش علمی و دقت کافی است؛ زیرا نویسنده نه کتاب توهم بی‌خدایی را دقیق مطالعه کرده است و نه آشنایی کافی با زیست‌شناسی سلولی‌مولکولی دارد؛ و با نگارشی غیرعلمی به‌زعم خویش نقدی علمی نوشته است! و این مسئله بر هر فردی که کمترین آشنایی با نظریۀ تکامل و دلایل آن داشته باشد، پوشیده نیست.

البته نقد و بررسی هر عقیده‌ای اشکالی ندارد؛ به‌شرط آنکـه از جهـت وزن و عیار علمی واجد معلومات اولیه در موضوع مدنظر باشد. حال ‌آنکه مقاله مدنظر این‌گونه نیست؛ به‌طوری که اگر شخصی آشنایی اندکی با کتاب توهم بی‌خدایی و دلایل اثبات نظریۀ تکامل حیات داشته باشد، متوجه این موضوع می‌شود.
در حقیقت، نویسندۀ مقالۀ مزبور، با انتشار این مقاله، در راستای هدف ملحدین حرکت کرده و مهر تأییدی بر مدعای آنان زده است که با پیش‌کشیدنِ مخالفتِ علمای ادیان با نظریۀ تکامل، سعی دارند دین را مخالفِ یافته‌های ثابت‌شدۀ علمی نشان دهند و از این رهگذر، حقانیت دین را زیر سؤال ببرند.
در این نوشتار سعی شده تا مقاله‌ای آموزشی و روان در قالب پاسخی بر شبهات و اشکالات سطحی نگارندۀ مقاله مزبور نوشته شود.
لازم به ذکر است که اکثر اشکالات نویسنده در کتاب توهم بی‌خدایی پاسخ داده شده است (که نویسنده یا نخوانده است یا خوانده و کتمان کرده است)، و سایر اشکالات وی نیز ناشی از اطلاعات کم او در حوزۀ زیست‌شناسی تکاملی و علوم حدیث و تفسیر است.
همچنین سعی کردیم در حد امکان مطالب را با زبانی ساده و شیوا برای وی و خوانندگان گرامی تبیین کنیم.
امیدواریم از این پس افرادی که قصد نقد کتاب توهم بی‌خدایی را دارند، حداقل یک بار این کتاب را دقیق و کامل مطالعه کنند و پس از اشراف بر مطالب آن و آگاهی از آخرین یافته‌های علمی، به‌صورت مستدل و مستند، به نقد این کتاب بپردازند تا گفتمانی دقیق و علمی بین انصار امام مهدی و خداناباوران و منکرین واقعیت تکامل حیات به وجود آید.
———-
1. لینک کانال آرشیو صوت و پادکستهای علی محمدی هوشیار

* جهت حفظ امانت، از هرگونه تغییر و تصحیح غلط‌های املایی و نگارشی در جملات علی محمدی هوشیار،‌ خودداری شده است و جملات نقل‌شده از وی، بدون هیچ‌گونه کم‌و‌زیاد کردن، از مقاله‌ای است که توسط وی منتشر شده است.

همچنین ببینید

167 – همه‌چیز به‌صورت جفت آفریده نشده

دفاع از قرآن به قلم: میعاد مسعودی خداوند در قرآن می‌فرماید: (وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =