خانه > توهم بی‌خدایی > قسمت هفتم: آیا نظریۀ تکامل هنوز تأیید نشده است؟!

قسمت هفتم: آیا نظریۀ تکامل هنوز تأیید نشده است؟!

علی محمدی هوشیار در ادامه مقالۀ «تو هم بی‌خدایی» در صفحۀ 7 می‌نویسد:
«احمد بصری تأکید بر این دارد که «امروزه انکار تئوری تکامل کاری نابخردانه و لجاجتی نفرت‌انگیز به شمار می‌رود.» این نه به آن خاطر است که با علم مخالفت شده، بلکه با توجه به اینکه امروزه ، فرضیه تکامل به‌عنوان ستون فقرات مدرنیسم بوده و در دنیای غرب به آن به‌عنوان یک ایدئولوژی نگریسته می‌شود (نه یک تئوری علمی که به اثبات رسیده است)».

نظریۀ تکامل (فرگشت) نیز مانند نمونه‌های دیگر از نظریه‌های بنیادی علمی، توسط تعداد بسیار زیادی از مشاهدات و تجربیات تأییدشده، حمایت می‌شود، دانشمندان مطمئن هستند که اجزای پایه‌ای نظریۀ تکامل (فرگشت) توسط هیچ شواهد جدیدی دچار تغییر و ابطال نخواهد شد.(سید احمدالحسن ع وصی و فرستاده امام مهدی ع است.)
پاراگراف فوق نیز صرفاً دال بر ناآگاهی نویسنده از اهمیت نظریۀ تکامل در زیست‌شناسی مدرن است. علت ادعای احمدالحسن این است که شواهد بسیاری در تأیید این نظریه ارائه شده است که هر فرد عاقلی با مطالعۀ آن‌ها نمی‌تواند منکر این واقعیت مسلم شود.

«مَخلص کلام: اگر کسی مدعی است که می‌خواهد نظریۀ تکامل را رد کند و به آن پاسخ دهد، نیازی نیست که زمین و آسمان را به هم ببافد؛ بلکه کافی است این نظریه را همان گونه که امروز در دانشگاه‌های معتبر و وزین سراسر جهان مطرح است به نقد بکشد، نه بر اساس توهماتی که او از ارائۀ اشتباه این نظریه توسط برخی مخالفان به دست می‌آورد!

تذکر: من متوجه شده‌ام تمام کسانی که به نظریۀ تکامل معترض‌اند، به سراغ همان اشکالاتی می‌روند که زیست‌شناسان تکاملی خودشان مطرح کرده و می‌کنند و به آن‌ها پاسخ داده‌اند. چنین رفتاری زیبندۀ کسی که ادعای علم می‌کند و ادعا دارد که نظریۀ تکامل را به شیوه‌ای علمی رد می‌کند، نیست.

چنین کسی باید بخواند و ببیند که اشکالات او را پیش‌تر زیست‌شناسان تکاملی پاسخ داده‌اند و حتی برخی از این اشکالات را خود داروین در قرن نوزدهم مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده است؛ بنابراین کسانی که این انتقادها را تکرار می‌کنند، یا توانایی مباحثه با زیست‌شناسان تکاملی و رد‌کردن نظرات آن‌ها را ندارند، یا چیزی از نوشته‌های این زیست‌شناسان نخوانده و نمی‌دانند که آن‌ها اولین کسانی هستند که این اشکالات و ده‌ها اشکال دیگر را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده‌اند. در هر دو حالت آن‌ها نباید از روی جهل قلم به دست بگیرند و بنویسند!» [1] ————–
1. احمدالحسن، توهم بی‌خدایی، ص75.

همچنین ببینید

167 – همه‌چیز به‌صورت جفت آفریده نشده

دفاع از قرآن به قلم: میعاد مسعودی خداوند در قرآن می‌فرماید: (وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =