خانه > توهم بی‌خدایی > آیا در سایر سیارات هم کسانی وجود دارند؟

آیا در سایر سیارات هم کسانی وجود دارند؟

آقا و حجت و دوست و نور قلبم! به خدا قسم! کلماتی که بیانگر عشق و علاقۀ من به شما باشد یافت نمی‌شود؛ و به خدا قسم! نمی‌دانم چگونه حِسی را که نسبت به شما دارم بیان کنم. درود و رحمت خداوند و برکات او بر شما، آقایم! جانم فدای شما! من ـ‌‌و به خدا پناه می‌برم از «من»، از این گناه و شرک بزرگ‌ـ به خدا سوگند شرافت می‌یابم و به خدا سوگند از خدای علیّ عظیم درخواست می‌کنم خاکی را که پای شریف و طاهرت و اهل‌بیت پاک و پاکیزه‌ات بر آن گام نهاده‌اید ببوسم و خدمت کنم. سرورم! به دیدن شما بسیار مشتاقم، سرورم! جز رضای خدا و رضای شما ای پاکیزگان و ای بزرگواران، خواسته‌ای ندارم. مولای من! مرا بر کوتاهی‌ام و خطاهایم ببخش. از خدا و محمد و آل محمد (ع) درخواست می‌کنم که از من راضی باشی؛ فقط رضای خدا و رضای شما! و شکر خداوند در همه حال… سرورم! من فقط یک سؤال دارم و امیدوارم حضرت‌عالی به آن پاسخ دهید.

آیا در سایر سیارات هم کسانی زندگی می‌کنند؟

سؤال: آیا سیارۀ دیگری غیر از زمین وجود دارد که مردم یا نوع دیگری که در میان آن‌ها پیامبران و فرستادگان و حضرت محمد و ائمه (ع) مبعوث شده باشند، وجود داشته باشد؟

فرستنده: خالد – کویت

پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آل محمد الأئمة و المهدیین و سلم تسلیماً.

خداوند به شما بهترین پاداش نیکوکاران را عطا کند و شما را برای هر کار خیری موفق نماید. آفریده‌های زیادی در سیارات دیگر وجود دارند و بعضی از آن‌ها را می‌توانیم با چشمان زمینی مشاهده کنیم، البته اگر میان ما حضور پیدا کنند. گروهی دیگر نیز قابل‌رؤیت نیستند، زیرا از محدودۀ طیف رنگی و چگالی‌ای که ما با چشمان خود قادر به درکشان هستیم، خارج هستند.
و بعضی از این آفریده‌ها مکلف هستند و خداوند در میان آنان فرستادگانی می‌فرستد تا به آن‌ها انذار و بشارت دهد؛ دقیقاً مانند فرستادن فرستاده‌هایی توسط خداوند برای انسان و جن در این زمین.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
احمد الحسن
اواخر صفر، 1431 هـ ق

(سید احمد الحسن، پاسخ‌های روشنگرانه (جلد پنجم)، پرسش 453)

همچنین ببینید

شاهدی قرآنی بر فرگشت

171 – شاهدی قرآنی بر اندیشه سید احمدالحسن در تکامل (فرگشت)

انسان‌های قبل از حضرت آدم (ع) به‌ قلم: کاظم محمدی مقدمه امروزه وقتی علم بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =