خانه > ساعت صفر > همراه با عبدصالح > مهمترین نشانهٔ ظهور، یمانی

مهمترین نشانهٔ ظهور، یمانی

زمینه‌ساز ظهور

مهمترین نشانهٔ ظهور، یمانی

امام باقر (ع): در میان پرچم‌ها پرچمی هدایت‌کننده‌تر از پرچم یمانی نیست، آن پرچم هدایت است زیرا شما را به سوی صاحبتان دعوت می‌کند. غیبت نعمانی، ص۲۶۴

زمینه‌ساز ظهورپمهمترین نشانهٔ ظهور، یمانی امام باقر (ع): در میان پرچم‌ها پرچمی هدایت‌کننده‌تر از پرچم یمانی نیست، آن پرچم هدایت است زیرا شما را به سوی صاحبتان دعوت می‌کند. غیبت نعمانی، ص۲۶۴

اهل‌بیت (ع) برای ظهور، یک سری علامات حتمی معرفی کردن:

امام صادق (ع) فرمودند:
«برای قائم پنج علامت هست: ظهور سفیانی و یمانی، صیحه‌ای از آسمان، قتل نفس زکیه و خسف (فرو رفتن) در بیداء.» (غیبت نعمانی، ص۲۶۱)

اگه به نشانه‌های حتمی ظهور که خیلی حساس هستند، دقت کرده باشید، بین اونها نشانه‌ای وجود داره که علاوه بر اینکه عذاب نیست، اتفاقاً به ما دستور دادند که دنبال اون نشانه بگردیم و حتی آخرت ما و بهشت و جهنم رفتن ما با شناختن و نشناختن این شخصیت گره خورده …

یه نکته از بین نشانه‌های حتمی؛ صیحه، سفیانی، خسف بیداء و قتل نفس زکیه، همه از نشانه‌هایی هستن که در جاهایی از روایات به نحوی ازشون به‌عنوان عذاب تعبیر شده. انسان عاقل برای رسیدن به گمشدهٔ خودش دنبال عذاب‌ها نمی‌گرده، بلکه به دنبال نشانه‌ای می‌گرده که دست اونو در دست گمشده‌اش قرار بده.

در آخرالزمان افراد زیادی میان و می‌گن ما می‌تونیم برای شما عدالت رو رقم بزنیم و مردم رو به تبعیت از خودشون دعوت می‌کنن، حتی سفیانی! که در ابتدای ورودش به عراق با شعار عدالت میاد و خیلی از شیعیان آل محمد (ع) رو فریب میده (کمال الدین، ص 328؛ غیبت طوسی، ص 435) ولی به روایت زیر توجه کنید که در بین پرچم‌ها چه کسی رو به‌عنوان صاحب پرچم حق در آخرالزمان معرفی می‌کنه.

امام باقر (ع) فرمود: «خروج سفیانی، یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود؛ درست مانند دانه‌های تسبيح، یکی پس از دیگری خواهند آمد. به هر سو که بنگری ترس و وحشت و اضطراب خواهد بود. وای به حال کسی که با آن‌ها درافتد؛ و در میان پرچم‌ها پرچمی هدایت‌کننده‌تر از پرچم یمانی نیست، آن پرچم هدایت است، زیرا شما را به‌سوی صاحبتان دعوت می‌کند و اگر یمانی خروج کرد فروختن اسلحه بر مردم و بر مسلمانان حرام می‌شود و اگر یمانی خروج کرد، به پا خیز به‌سوی او، زیرا پرچمش پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از او سرپیچی کند و در مقابل او بایستد و هرکس این کار را انجام دهد، از اهل جهنم خواهد بود، زیرا او دعوت به حق و به راه راست هدایت می‌کند.»(غیبت شیخ نعمانی، ص ۲۶۴)

پس از بین همۀ نشانه‌ها، یمانی از همه مهم‌تره!

اینو هم بهت بگم که توی امتحان آخرالزمان خیلیا شکست می‌خورن و فقط عدهٔ کمی با فرستادهٔ امام مهدی (ع) بیعت می‌کنن و پیروش می‌شن.

قصهٔ مسلم بن عقیل و نامه‌های کوفیا رو که فراموش نکردی؟ همه گفتن حسین بیا! اما امام حسین خودش نرفت، بلکه اول مسلمش رو فرستاد… دیدی چه اتفاقی افتاد؟

الآن توی نیمه شعبان، همه داریم میگم آقا بیا! خدایا آقا رو برسون! اللهم عجل لولیك الفرج؛

امام مهدی (ع)، مسلمش رو فرستاده، یمانی آل محمد اومده برای زمینه‌سازی … اگه کربلایی هستی، بسم الله ..

 

همچنین ببینید

رمز و راز اربعین و چله

168 – پژوهشی در خصوص اهمیت و راز عدد چهل و چله‌نشینی (اربعین)

  به قلم: ستاره شرقی   مقدمه اربعین یا چله به چه معناست؟ اربعین در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =