خانه > برگزیده > چرا امام مهدی (ع) با وجود این همه مدعی شیعه هنوز منتظر 313 نفر است؟

چرا امام مهدی (ع) با وجود این همه مدعی شیعه هنوز منتظر 313 نفر است؟

جمعی در حضور مرحوم شهید دستغیب متعجب بودند که چگونه با این همه مشتاق، ۳۱۳ یار برای ظهور مهیا نشده است؟! شهید دستغیب لبخندی زد و ماجرایی که گویا خود شاهدش بوده را حکایت کرد و گفت: «حدود ۴۵ سال پیش، بین علمای نجف همین سؤال پیش آمد که مگر می‌شود بین ۳ هزار طلبه روحانی، ۳۱۳ نفر یار برای حضرت پیدا نشود؟! برای دریافت پاسخ تصمیم گرفتند با ایمان ترین و با تقواترین فرد را انتخاب کنند تا به روزه و اعتکاف در مسجدی بپردازد و پاسخ را از خود حضرت صاحب الأمر امام زمان ارواحنا فداه بگیرد.

چند روزی به نماز و توسل و ندبه گذراند تا اینکه در هنگام سحر، گوشه‌ی مسجد که خوابیده بود رؤیایی صادقه دید که در شهری است که پادشاه آن شهر مرده است و مردم و بزرگان شهر هم با شادمانی و شعار و صلوات به‌سوی وی آمدند و وی را جانشین آن شاه کردند که ملکه‌ای جوان و بسیار زیبا داشت که او را هم به عقد وی درآوردندش.

شب اولی بود که حاج‌آقا در قصرش بر سفره‌های رنگارنگ با ملکه‌اش خلوت کرده بود که ناگهان پیکی آمد و گفت: امام زمان علیه‌السلام ظهور کرده و پیام داده‌اند که شما هم باید بیایید. آن شیخ این دست و آن دست کرد و سرش را خاراند و گفت: امام زمان هم وقت پیدا کرده؟! بگویید بگذارید صبح شود، می‌آیم. پیک چند بار برگشت و درِ حجله‌ی آنکه شاه شده بود را کوبید و او هر چند بار گفت: نمی‌آیم!

بی‌درنگ از خواب بیدار شد و دید که در گوشه‌ی مسجد محتلم شده و نماز صبحش هم قضا شده، بیچاره به امید دیدار با امام و کسب تکلیف آمده بود که ناپاک و ناکام گفت: خاک بر سرم، هم در امتحان رد شدم و هم نمازم قضا شد.» (یادنامه شهید دستغیب، ص ۲۰۰)

اما چند نکته قابل تأمل:
1. اکنون بیش از صد هزار روحانی و صدها هزار نظامى مذهبی در کشورمان وجود دارد، بعلاوه هزاران روحانى و نظامى و شبه‌نظامی در عراق و لبنان و …؛ ولی امام مهدی (ع) همچنان منتظر اجتماع ۳۱۳ نفر اصحاب و ۱۰۰۰۰ مرد رزمنده است که با فرزندش، يعنى مهدی اول (ع) بیعت کنند.

  • پیامبر خدا (ص) درباره مهدی (ع) سخن گفت و فرمود: «بین رکن و مقام با او بیعت می‌کنند، نامش احمد و عبدالله و مهدی است؛ سه نامش همین‌هاست.» (غیبت طوسی، ص ۷۸۵، حديث ۴۸۶)

او همان فرزند و وصی و فرستاده و اولین مؤمنان به امام مهدی (ع) است، همانطور که در وصیت شب وفات رسول الله (ص) معرفی شده است. (ر.ک: غیبت طوسی، ص ۳۰۰ تا ۳۰۳، حديث ۱۱۱)

2. چرا امام مهدی (ع) این علما را از طریق رؤيا (خواب) هدایت کرد و پاسخ گفت؟ مگر رؤيا حجت است؟! چرا آن علمای نجف و خود مرحوم دستغیب، از این رؤیای صادقه هدایت گرفتند، اما علمای بی‌عمل امروز، هزاران رؤيای صادقه که اهل بیت (ع) به حقانیت مهدی اول (سید احمد الحسن) شهادت دادند را تکذیب و تمسخر می‌کنند؟!

3. به نظر شما چرا امام مهدی (ع) چنین رؤیایی نشان او داده؟ منظور از تخت و حجله و عروس چه بوده؟ امام مهدی (ع) با این رموز می‌خواست چه هشداری به علمای آخرالزمان بدهد؟!

4. بیش از 18 سال است که سید احمد الحسن یمانی (ع)، فرستاده امام مهدی (ع) با آیات و بینات و دلایل محکم آمده؛ اما جز عده اندکی، کسی او را یاری نمی‌کند و همه مدعيان انتظار، به تخت و حجله و ملکه چسبیده‌اند و انگار کربلا دوباره تکرار شده است…!

یک‌بار خلاصه دلایل دعوت او را بشنوید ای منتظران! به امام مهدی (ع) متوسل شوید و از خدا بخواهید که حق را در ملکوت با رؤیای صادقه نشانتان بدهد.

حتما بخوانید: معرفی شخصیت و دعوت سید احمد الحسن یمانی | سید احمد الحسن یمانی موعود کیست؟

همچنین ببینید

حسین زمانت را بشناس

تصاویر پروفایلی(مخصوص شبکه های اجتماعی)

عکس پروفایل مربع جهت استفاده در شبکه های اجتماعی با محوریت کربلا امام حسین و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =