آخرین خبرها
خانه > دین آخرالزمان > عقاید یمانی > چرا می‌گوییم مسیر امام حسین (ع) و سید احمد الحسن (ع) یکی ا‌ست و اقدامات مخالفینشان نیز یکی ا‌ست؟

چرا می‌گوییم مسیر امام حسین (ع) و سید احمد الحسن (ع) یکی ا‌ست و اقدامات مخالفینشان نیز یکی ا‌ست؟

مرتضی مطهری: «حسین (ع) را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند، اما حسین که فقط این تن نیست، حسین که مثل من و شما نیست؛ حسین یک مکتب است… زینب (س) هم به یزید همین را گفت؛ گفت: اشتباه کردی، «کِد کَیدَک واسعَ سَعیَک، ناصِب جَهدَکَ، فَوَاللهِ لاتَمحو ذِکرَنا وَ لاتُمیتُ وَحَینا»، «هر نقشه‌ای که داری به کار ببر، ولی مطمئن باش تو نمی‌توانی برادر مرا بکشی و بمیرانی! برادر من زندگی‌اش طور دیگر است، او نمُرد بلکه زنده‌تر شد…».

 

دیدند عجب! قبر حسین هم برایشان مصیبتی شده است. تصمیم گرفتند که ‌قبرش را از بین ببرند. قبرش را خراب و تمام آثار آن را محو کردند، پستی ‌و بلندی‌های زمین را یکسان نمودند، به محل قبر آب انداختند به‌طوری‌که احدی در آن سرزمین نفهمد که قبر حسین در کدام نقطه بوده است؛ اما مگر شد؟ حتی روی‌آوردن مردم به آن بیشتر هم شد». (مرتضی مطهری، حماسه حسینی، جلد اول، ص ۲۰-۲۱)

تکرار تاریخ کربلا: مسیر امام حسین (ع) و سید احمد الحسن (ع) یکی ا‌ست و اقدامات مخالفینشان نیز یکی ا‌ست!

مشاهده می‌کنیم برخی از مردم در عراق در مقابل سید احمد الحسن (ع) اعمالی شبیه پیروان بنی‌امیه انجام دادند و همین راه اشتباه را رفتند. فتوای قتل سید احمد الحسن (ع) را دادند و تعدادی از انصار ایشان را در عراق کشتند، ولی دعوت ایشان (ع) جهانی شد!

حسینیه انصار امام مهدی (ع) را تخریب کردند و با تبلیغات سوء، خواستار آن شدند که مردم به موکب انصار امام مهدی (ع)، عمود ۵۱۹، در مسیر نجف تا کربلا نروند و حتی تهمت سحر و جادو زدند…؛ ولی دیدیم که هرچقدر مانع شدند، استقبال مردم به شناخت حقیقت بیشتر شد و خیل عظیمی ایمان آوردند.

آری مسیر امام حسین (ع) و سید احمد الحسن (ع) یکی ا‌ست و اقدامات مخالفینشان نیز یکی ا‌ست! نام سیدالشهدا و اصحابشان ابدی‌ شد، هرچند شیاطین و طواغیت با تمام توانشان مانع شدند.

  • ما در ایران با آزموده شدن با این امر به چه سمتی خواهیم رفت؟! فاین تذهبون!

#البیعه‌لله
#نه_به_حاکمیت_الناس
#راه_حل_فقط_مهدی_است

همچنین ببینید

اکثر کتب عقاید شیعه، بر این امر اتفاق‌نظر دارند که معجزه، ممکن است، اما لازم و واجب نیست؛ به‌عبارت‌دیگر، اصل اعتقاد شیعه، این است که حجت با نص شناخته می‌شود؛ اما اینکه آیا امکان دارد فقط به‌واسطۀ معجزه شناخت حاصل شود، جای اختلاف است.

معجزه در عقاید شیعه

اکثر کتب عقاید شیعه، بر این امر اتفاق‌نظر دارند که معجزه، ممکن است، اما لازم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *