خانه > جستجوی تمدن > آیا شمارش معکوس برای نبرد «اصطخر» آغاز شده است؟

آیا شمارش معکوس برای نبرد «اصطخر» آغاز شده است؟

اصطخر (استخر) کلمه‌ای فارسی به‌معنای «برکۀ آب» است که شکل‌گیری آن از جاهایی است که آبخیز شروع می‌شود و بهترین مکان برای آن، خلیج است که واحدهای نظامی دریایی و دیگر واحدهایی که گروه نظامی دریایی آمریکایی لینکلن را پشتیبانی می‌کنند، در خود جای داده است. مجموعه‌ای که از ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن»، کشتی «یو اس اس لیت گلف»، کشتی «یو اس اس باینبریج»، «یو اس اس نیتز» و «یو اس اس ماسون» تشکیل می‌شود. مجموعه‌ای که پیش‌تر در جنگ خلیج برای حمله به عراق و سرنگونی نظامش به کار گرفته شده بود.

پیرو اتفاقات قبل از سقوط نظام پیشین عراق، آمریکا و هم‌پیمانانش اقدام به اِعمال فشار بر عراق از طریق تحریم اقتصادی کردند و جست‌وجو برای یافتن سلاح کشتارجمعی که ـ‌به گواهی وزیر دفاع آمریکا کالین پاول در برابر ایالات‌متحدهـ وجود نداشت؛ اما پس از چه چیزی؟! پس از اینکه عراق، ویران و نابود شد.

 

امروز همان سناریویی که آمریکا و هم‌پیمانانش برای ضربه‌زدن به عراق به کار گرفتند، در برابر جمهوری اسلامی ایران نیز اِعمال شده است: آغازش با تحریم، سپس جست‌وجوی سایت‌های هسته‌ای برای شناسایی مراکزشان، سپس گرسنه‌کردن ملتی مسلمان تا به زانو درآوردنش، برای پذیرش آنچه آمریکا بر تمامی جهان تحمیل می‌کند؛

امروز همان سناریویی که آمریکا و هم‌پیمانانش برای ضربه‌زدن به عراق به کار گرفتند، در برابر جمهوری اسلامی ایران نیز اِعمال شده است: آغازش با تحریم، سپس جست‌وجوی سایت‌های هسته‌ای برای شناسایی مراکزشان، سپس گرسنه‌کردن ملتی مسلمان تا به زانو درآوردنش، برای پذیرش آنچه آمریکا بر تمامی جهان تحمیل می‌کند؛ پس آمریکا همان مملکت آهنینی است که تمامی سرزمین‌ها را زیر پا لگدکوب کرده است؛ همان‌طور که پیامبر خدا، دانیال علیه‌السلام، آن را توصیف کرده بود. (*)

قبل از اینکه آمریکا برای جنگ، قدمی بردارد، باید واکنش‌های جمهوری اسلامی ایران را در صورت اقدامِ حمله به آن، بررسی کند؛ بنابراین اقدام به انجام کارهای زیر کرد:
اول: قبل از هر جنگی، دشمن امکانات و عکس‌العمل‌های طرف مقابلی را که می‌خواهد با آن وارد جنگ شود، بررسی می‌کند؛

از جمله ـ‌به‌عنوان مثال‌ـ (که همۀ موارد نیست):

1. وادار کردن بخشی از نیروهای نظامی ایران برای جنگ در سوریه تا توان جنگی‌اش را بسنجد.

2. حمله به نیروهای ایرانی و ویران‌کردن پایگاه‌هایشان در سوریه و بررسی واکنش طرف ایرانی به این کار.

3. به‌کارگیری نیروی هوایی برای ضربه‌زدن به مراکز و جایگاه‌های طرف ایرانی در سوریه و بررسی عکس‌العمل‌هایش.

4. به‌کارگیری موشک‌های قاره‌پیما، برای زدن اهداف ایرانی در سوریه و ارزیابی واکنش‌هایش.

5. حضور نیروهای زمینی آمریکایی در سوریه و انجام عملیات جنگی و نیز تحریک هم‌پیمانان ضد اهداف ایرانی و بررسی بازتاب‌ها.

6. شادمانی دائمی نتانیاهو به‌جهت ضربه‌زدن به پایگاه‌های ایرانی و اینکه عمق ایران را مورد هدف قرار خواهد داد اگر اسرائیل مورد هدف ایران قرار گیرد، چه پیامد آن هسته‌ای باشد یا حمله به سرزمین‌ها و نیز بررسی واکنش‌ها .

7. تحریک مزدوران وهابی خود برای انجام انفجارها و عملیات کشتار در داخل جمهوری اسلامی ایران و بررسی عکس‌العمل‌ها.

و ناظر و دنبال‌کنندۀ تمامی این رویدادها می‌بیند که طرف ایرانی، هیچ عکس‌العملی در مقابل نیروهای آمریکایی یا اسرائیلی نداشته است؛ با وجود تمام ضربه‌هایی که در آن‌ها بهترین سردارها و مبارزان خود را از دست داده است.

دوم: ورود ایالات‌متحده به توافق هسته‌ای با ایران و خروجش از آن، پس از تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه‌ریزی‌شده بود و تصادفی نبود؛ چراکه آن‌ها از داده‌ها، نقشه‌ها و پایگاه‌هایی که از سایت‌های هسته‌ای ایران به آن‌ها ارائه شده بود، استفاده کردند. عاملی که به آن‌ها تأکید کرد ایران هرگز بمب هسته‌ای نداشته و ندارد و امکان ندارد در کوتاه‌مدت به آن دست یابد و نه حتی در طولانی‌مدت؛ به دلیل امکانات بسیاری که برای این کار لازم است؛ اما همان سناریوی عراق برای سلاح کشتار‌جمعی را تکرار می‌کند و امروز سایت‌های هسته‌ای ایران را با همان بهانه‌ای که پیش‌تر عراق را مورد هدف قرار داده بود، دستاویز قرار می‌دهد.

سوم: بیرون‌کشیدن ثروت‌ها از دولت‌های خلیج و منطقۀ خاورمیانه و انتقال آن به بانک‌های آمریکایی؛ و این [مسئله] رخ نمی‌دهد، مگر اینکه برای اشاره‌های شروع جنگ، کامل شده باشد.

چهارم: در طول جنگ‌ها، اسلحه به‌طور عمده فروخته می‌شود و این همان چیزی است که تاجران اسلحه و کشورهای سازندۀ سلاح می‌خواهند که همان آمریکا و اروپا و نیز روسیه است.

پنجم: هرکسی که به منابع نفت تسلط پیدا کند، بر اقتصاد جهانی مسلط می‌شود و این چیزی است که آمریکا می‌خواهد.

در نتیجه، جنگ، قدم‌به‌قدم نزدیک می‌شود. تمامی اطلاعات، پردازش شده و تصمیم جنگ گرفته شده است.

در دست‌نوشتۀ ابن‌حماد، ص86، از علی علیه‌السلام آمده است که فرمود: «اگر سپاه سفیانی به‌‌سمت کوفه خروج کرد، به‌دنبال اهل خراسان می‌فرستد و اهل خراسان در طلب مهدی خارج می‌شوند. پس او و هاشمی با پرچم‌های سیاه که در جلوی آن‌ها شعیب بن صالح است، دیدار می‌کنند. پس او و یاران سفیانی بر دروازۀ اصطخر دیدار می‌کنند. میان آن‌ها نبرد عظیمی رخ می‌دهد. پرچم‌‌های سیاه ظاهر می‌شوند و سپاه سفیانی می‌گریزد. پس در آن هنگام مردم، مهدی را آرزو کرده، او را طلب می‌کنند.»

از امام باقر (ع) روایت است که فرمود: «قائم در سالی فرد قیام می‌کند: نُه، یک، سه، پنج»؛ و فرمود: «سپس بنی‌عباس فرمانروایی می‌کنند. پس هنوز در اوایل حکومت خود و در زندگی خوشی هستند که میانشان اختلاف ایجاد می‌شود. وقتی دچار اختلاف شدند، مُلک آنان از بین می‌رود و اهل مشرق و مغرب دچار اختلاف می‌شوند، بله و اهل قبله و مردم به‌سبب آنچه از ترس بر سرشان می‌گذرد، سختیِ بسیار می‌بینند. همچنان در این حال هستند تا اینکه ندا‌دهنده‌ای از آسمان ندا می‌دهد. اگر ندا داد، پس فرار فرار». (بحارالانوار، ج52، ص235)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دانیال، اصحاح دوم:

«31 تو ای پادشاه می‌دیدی و اینک تمثال عظیمی بود و این تمثال بزرگ که درخشندگی آن بی‌نهایت و منظر آن هولناک بود پیش‌روی تو برپا شد. 32 سر این تمثال از طلای خالص و سینه و بازوهایش از نقره و شکم و ران‌هایش از برنج بود. 33 و ساق‌هایش از آهن و پاهایش قدری از آهن و قدری از گل بود. 34 و مشاهده می‌نمودی تا سنگی بدون دست‌ها جدا شده، پاهای آهنین و گلین آن تمثال را زد و آن‌ها را خُرد ساخت. 35 آنگاه آهن و گل و برنج و نقره و طلا، با هم خرد شد و مثل کاه خرمن تابستانی گردیده، باد آن‌ها را چنان برد که جایی به‌جهت آن‌ها یافت نشد؛ و آن سنگ که تمثال را زده بود کوه عظیمی گردید و تمامی جهان را پر ساخت. 36 خواب همین است و تعبیرش را برای پادشاه بیان خواهیم نمود. 37 ای پادشاه، تو پادشاهِ پادشاهان هستی؛ زیرا خدای آسمان‌ها سلطنت و اقتدار و قوت و حشمت به تو داده است. 38 و در هرجایی که بنی‌آدم سکونت دارند حیوانات صحرا و مرغان هوا را به‌دست تو تسلیم نموده و تو را بر جمیع آن‌ها مسلط گردانیده است. آن سر طلا، تو هستی. 39 و بعد از تو سلطنتی دیگر پست‌تر از تو خواهد برخاست و سلطنت سومی دیگر از برنج که بر تمامی جهان سلطنت خواهد نمود. 40 و سلطنت چهارم، مثل آهن قوی خواهد بود؛ زیرا آهن همه‌چیز را خرد و نرم می‌سازد. پس چنان‌که آهن همه‌چیز را نرم می‌کند، همچنان آن نیز خرد و نرم خواهد ساخت. 41 و چنان‌که پاها و انگشت‌ها را دیدی که قدری از گل کوزه‌گر و قدری از آهن بود، همچنان این سلطنت منقسم خواهد شد و قدری از قوت آهن در آن خواهد ماند، موافق آنچه دیدی که آهن با گل سفالین آمیخته شده بود. 42 و اما انگشت‌های پاهایش قدری از آهن و قدری از گل بود، همچنان این سلطنت قدری قوی و قدری زودشکن خواهد بود. 43 و چنان‌که دیدی آهن با گل سفالین آمیخته شده بود، همچنین اینها خویشتن را با ذریت انسان آمیخته خواهند کرد؛ اما به‌نحوی که آهن با گل ممزوج نمی‌شود، همچنین اینها با یکدیگر متصل نخواهند شد. 44 و در ایام این پادشاهان خدای آسمان‌ها سلطنتی را که تا ابدالاباد زایل نشود، برپاخواهد نمود و این سلطنت به قومی دیگر منتقل نخواهد شد، بلکه تمامی آن سلطنت‌ها را خرد کرده، مغلوب خواهد ساخت و خودش تا ابدالاباد استوار خواهد ماند. 45 و چنان‌که سنگ را دیدی که بدون دست‌ها از کوه جدا شده، آهن و برنج و گل و نقره و طلا را خرد کرد، همچنین خدای عظیم پادشاه را از آنچه بعد از این واقع می‌شود با خبر ساخته است؛ پس خواب صحیح و تعبیرش یقین است».

دکتر عادل سعیدی
۱۰مه۲۰۱۹

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1048993005295277&id=117793948415192
YouTube
USS Abraham Lincoln Carrier Strike Group Completes Southbound Suez Transit
SUEZ CANAL (May 9, 2019) The Nimitz-class aircraft carrier USS Abraham Lincoln (CVN 72) and carrier strike group completes a southbound Suez Canal transit. A…

[Video]

 

همچنین ببینید

بررسی ادعای محمد صحاف

171 – بررسی ادعای «محمد صحاف کاشانی»

عبارت «خسین» در یوحنا 27:1 یافت نمی‌شود و حتی هیچ حرفی از «ܚ» یا «ح» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =