خانه > اخبار دعوت یمانی > اطلاعیه مهم مکتب سید احمد الحسن (ع) و محکوم نمودن آتش‌ زدن کنسولگری ‌ایران در بصره

اطلاعیه مهم مکتب سید احمد الحسن (ع) و محکوم نمودن آتش‌ زدن کنسولگری ‌ایران در بصره

بسم الله الرحمن الرحیم
والحمدلله رب العالمین
و صلی الله علی سیدنا محمد وآله الائمة و المهدیین و سلم تسلیما

متأسفانه برخی رسانه‌های منتسب به نهادهای امنیتی در ایران تلاش می‌کنند به‌گونه‌ای جهت‌دار، ماجرای به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در بصره را به دعوت مبارک یمانی علیه‌السلام نسبت دهند و مدعی شده‌اند تمام جریان‌های موجود در عراق به‌جز یمانی‌ها و نیروهای بعث عراق، این اقدام را محکوم کرده‌اند.

این آقایان با اینکه می‌دانند سید احمد الحسن علیه‌السلام قبل از این اتفاق به‌صورت کلی اتهام تخریب و خسارت زدن به اموال عمومی را از تظاهرات کنندگان برداشته و عاملان اصلی آن یعنی احزاب فاسد را رسوا کرده است، اما در اقدامی غیرانسانی تلاش می‌کنند یمانی آل محمد علیهم‌السلام و انصار ایشان را عامل این حادثه معرفی کنند. گوشه‌ای از پیام‌های سید احمد الحسن (ع) در محکوم کردن این اتفاقات بدین شرح است:

حتما بخوانید: پیام‌های مهم فیس‌بوک سید احمد الحسن (ع) پیرامون تظاهرات سراسری مردم عراق

توصیه به مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات

سید احمد الحسن (ع): «کسانی که ساختمان‌های حکومتی را به آتش می‌کشند، جیره‌خواران احزاب هستند؛ آن‌ها و اربابانشان تنها کسانی هستند که از سوزاندن ساختمان‌های دولتی سود می‌برند؛ زیرا [اسناد] سرقت‌هایشان از بین رفته و نیز انگشت اتهام به‌سوی تظاهرات‌کنندگان خواهد رفت.
تظاهرات‌کنندگان هیچ‌گونه ارتباطی با سوزاندن هیچ ساختمانی ندارند، بلکه از هرگونه اقدام تخریبی به دورند، این تظاهرات مسالمت‌آمیز است و ان‌شاءالله تا تحقق تغییرات ریشه‌ای، به‌صورت مسالمت‌آمیز ادامه خواهد یافت‌.»

منع آسیب به اموال عمومی

سید احمد الحسن (ع): «از زمانی که تظاهرات، آغاز شده است، به فردی که سخن مرا می‌شنود، توصیه کردم که مسالمت‌آمیز باشد و هیچ ساختمان حکومتی، تخریب یا به آتش کشیده نشود؛ زیرا دارایی عمومی است، بلکه بیشتر از این، به فردی که سخن مرا می‌شنود، توصیه کردم که از هر تلاشی برای تخریب اموال عمومی بازدارند؛ به این خاطر که دارایی عمومی است و تخریب آن جایز نیست؛ و این مسئله را در کامنت‌های این صفحه، بارها بیان کردم.

با این ‌حال، دعوت‌کننده‌ها و جیره‌خواران احزاب خراب، شبکه‌های ماهواره‌ای و سیاسی‌ها نسبت به اتهام‌هایی اصرار می‌ورزند که هیچ صحتی ندارد و نسبت به آن، هیچ دلیلی [در دست] ندارند.

تنها دلیل این اتهامات، پیشنهادی است که بیان کردم: «سید جعفر صدر، نخست‌وزیر حکومت رهایی‌بخش مستقل شود»؛ [و این پیشنهاد] بساط را از زیر گام‌هایشان برچیده است و دروغشان را به پایان رسانده است.»

اتهام آتش زدن اماکن عمومی به دعوت یمانی (ع)

سجاد عیدانی نوشت: «در دقیقه 90 استاندار بصره از جاسوسان و تخریب‌کنندگان در تظاهرات بصره سخن می‌گوید و تلاش‌هایی که برای به آتش کشیدن ساختمان استانداری داشتند؛ و زمانی که گزارشگر اصرار کرد نام‌ها را ذکر کند -که مسئله خطرناک است- نام احمد الحسن را بیان کرد و به بیانیه‌ای اشاره کرد که دربارۀ پیشنهاد حکومت رهایی وطنی از او صادر شده است!
پاسخ مناسب چیست؟

📝 پاسخ سید احمد الحسن (ع): «ظاهراً فردی به‌جز احمد الحسن نزد ایشان نیست؛ و ایشان از دروغ، خجالت نمی‌کشند. در تظاهرات 2015 – 2016 عمار و مجموعه‌اش، ما را به این مسئله متهم کردند که ما تظاهرات را تنظیم و آن را رهبری کردیم!
در تظاهرات 2017 نجف، استاندار نجف ما را نسبت به رهبری تظاهرات متهم نمود و اینکه [می‌خواستیم] مراجع نجف را بکشیم!
در تظاهرات 2018، عمار و مجموعه‌اش و استاندار نجف و استاندار بصره و دیگران، ما را به تهمت‌هایی متهم کردند [از جمله:] آتش زدن مقرهای احزاب و تجاوز به میدان‌های نفتی؛ و ظاهراً آخرین آن‌ها، تلاش برای آتش زدن ساختمان استان [داری] بصره بود!

فکر می‌کنم مردم عراق، اکنون آنان و دروغ‌هایشان را شناخته‌اند؛ و دوباره فریب این مسائل پست و بی‌ارزش و دروغ‌ها را نمی‌خورند؛ مسئله ‌ساده است، اینکه مردم برای مطالبۀ ساده‌ترین حقوق خودشان بیرون آمدند؛ درحالی‌که آنان با خونسردی، بهترین جوانان عراق را کشتند؛ و این مسئله‌ای است که تلاش می‌کنند با متهم نمودن احمد الحسن از آن فرار کنند! آنان قاتل‌اند و واجب است که نسبت به جنایاتی که انجام دادند، محاکمه شوند.»

نهی از آتش زدن اماکن و عدم رضایت به آن

سید احمد الحسن (ع): «ما مقرهای احزاب را به آتش نکشیدیم و نسبت به سوزاندن آن، تشویق نکردیم. آیا روشن است یا نیاز به تکرار است تا شبکه‌های احزاب، بیان دروغ‌ها و افتراءهایشان علیه ما را تکرار نکنند؟!»

حتما بخوانید: ما مقرهای احزاب را به آتش نکشیدیم و نسبت به سوزاندن آن تشویق نکردیم (پیام فیسبوک سید احمد الحسن)

سناریوی زشت اتهام زنی نهادهای امنیتی ایران به انصار یمانی موعود

به نظر می‌رسد این سناریوی زشت از طرف برخی نهادهای امنیتی در ایران، در راستای سرپوش نهادن به اقدامات اخیر آنان در ایران، علیه انصار یمانی موعود علیه‌السلام و باز شدن مسیر برخورد دوباره با این عزیزان است.
این در حالی است که نه‌تنها سید احمد الحسن علیه‌السلام، بلکه مکتب شریف ایشان در نجف اشرف دائماً این‌گونه اقدامات خرابکارانه را محکوم و آن را عملی غیراخلاقی و غیرانسانی دانسته‌اند.

حال سؤال ما از آنانی که ندانسته دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند، این است که در پیشگاه خداوند چگونه می‌خواهید پاسخگوی افتراءهایتان باشید؟! وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

موضع رسمی مکتب سید احمد الحسن (ع) درباره آتش‌زدن کنسولگری ‌ایران در بصره

بسم الله الرحمن الرحیم
خدا شما را زنده بدارد…

موضع رسمی ما بدین شرح است: «ما مخالف سوزاندن، خرابکاری یا حمله به هر کنسولگری هستیم؛ زیرا این یک عمل غیراخلاقی و غیرانسانی است و موجب بدنام کردن هر گروهی می‌شود که مرتکب چنین حملاتی می‌گردند و در مورد آتش‌سوزی که در بصره رخ داد، مقامات رسمی حکومتی (عراق) به‌صراحت اعلام کردند که عامل آن، احزاب سیاسی بودند، با هدف تصفیه‌حساب حزبی و سیاسی.
همچنین ما نمازخانه‌مان (حسینیه انصار امام مهدی علیه‌السلام) نیز در آتش سوخته است؛ پس ما نیز از این حوادث، آسیب دیده و متضرر شده‌ایم. خداوند پاداش نیکویی به شما بدهد.»
✍️ مکتب سید احمد الحسن (ع) – نجف اشرف – 2018/9/16

همچنین ببینید

Time of Appearance

Introduction to the Weekly Magazine of the Time of Appearance We find ourselves living in …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =