خانه > اخبار دعوت یمانی > وفات حاج کریم خشان الزیادی از انصار امام مهدی (ع)

وفات حاج کریم خشان الزیادی از انصار امام مهدی (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»

وفات یکی از انصار امام مهدی (ع) «حاج کریم خشان الزیادی» را خدمت امام محمد بن الحسن (ع) و فرزند ایشان سید احمد الحسن (ع) و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنیم.

برادر بزرگوار حاج کریم خشان زیادی یکی از انصار امام مهدی (ع) و پدر شیخ حیدر زیادی بودند؛ در زمانی که یاور و یار اندک بود، امام احمد الحسن (ع) را یاری داد؛ و در راه ایشان، زندانی شد.
این مصیبت جانکاه را از طرف موسسه وارثین ملکوت به بازماندگانشان تسلیت عرض می‌کنیم.

وفات حاج کریم خشان زیادی از انصار امام مهدی (ع)

پیام تسلیت انصار امام مهدی (ع) شهر دزفول

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ* الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ». (بقره: ۱۵۵ ‌و ۱۵۶)

✋ سلام علیکم و رحمة الله و بركاته
ان‌شاءالله در خیر و عافیت باشید.

با قلبی تسلیم به مشیّت الهی، درگذشت برادر انصاری‌مان «حاج کریم خشان الزیادی» (رحمة الله عليه) از مؤمنین به دعوت یمانی آل ‌محمد (ع) را محضر امام مهدی (ع) و امام احمد الحسن (ع) و انصارالله و خانواده‌ی زیادی، تسلیت عرض می‌کنیم.

🔹سلام و رحمت خدا بر پیرمردی که با تمام وجود، قائم آل ‌محمد (ع) را یاری کرد و با رفتنش مؤمنین در سوگ او نشستند.
🔹سلام و رحمت خدا بر غیورمردی که رنج زندان را به جان خرید تا انصار قائم آل‌محمد (ع) رنج نکشند.

🔹خوشا به سعادتتان که نامتان در دفتر یاوران قائم آل ‌محمد (ع) تا آخرین لحظه ثبت شد. از خداوند منّان، طلب رحمت واسعه و رضوان الهی را برای ایشان داریم.

پیام تسلیت سید واثق حسینی

زندگی حاج کریم خشان الزیادی (رحمه الله) در این روز به پایان رسید؛ زندگانی که در آن به یاری قائم آل محمد اهتمام ورزید، آن هم در زمانی که در آن یاری کننده کم بود. او جزو اولین انصار بود [از کسانی بود که در ابتدای دعوت به آن ایمان آورده بود].

وفات حاج کریم خشان زیادی از انصار امام مهدی (ع)

درب خانه‌اش را باز می‌کرد تا پناهگاهی برای مؤمنین و محلی برای تبلیغ دعوت یمانی مبارک باشد. خانه‌ای که به رفت‌وآمد امام شرافت یافت.
به حق پناه داد و با هر آنچه خداوند برایش ممکن ساخته بود، آن را یاری کرد.

او شب‌ها و روزها برای نگهبانی از حسینیه انصار امام مهدی (ع) در شهر ناصریه می‌ایستاد علی‌رغم سن زیادش و بیماری‌ای که از آن رنج می‌برد… این وضعیت او مانع ستمگران از دستگیری‌اش نشد و به مدت یک سال و نیم در زندان بود.

به یاد می‌آورم زمانی را که انصار را در زندان می‌دیدم؛ او اولین کسی بود که به سمتم می‌آمد و بر من سلام می‌داد و از من سؤال می‌کرد و برایم درد و رنج‌هایش را بیان می‌کرد. او را زیاد دوست داشتم و با صحبت با او مأنوس بودم.

خداوند تو را بیامرزد ای ابو حیدر… همانا که در قلب مؤمنین اثری پاک به‌جا گذاشتی و حق را با دستانت و زبانت و قلبت یاری دادی.
از خداوند می‌خواهم که تو را با رحمت وسیعش در برگیرد و روح تو را به سمت خودش بالا ببرد و تو را نزد محمد و آل محمد (ص) روزی بدهد و خانواده‌ات را روزی بدهد و به بستگان و دوست دارانت صبر داده و در برابر مصیبت‌هایشان در از دست دادنت تحمل عطا فرماید.
پس ما برای خداییم و به‌سوی او بازمی‌گردیم. خداوند اجر شما را عظیم بدارد. خداوند رحمت کند کسی را که برای او فاتحه‌ای هدیه کند.
سید واثق حسینی حفظه الله (یکی از نمایندگان سید احمد الحسن یمانی علیه‌السلام در مکتب نجف اشرف)
📆 19 مرداد 1397

همچنین ببینید

Time of Appearance

Introduction to the Weekly Magazine of the Time of Appearance We find ourselves living in …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =