خانه > پاسخ شبهات > موضوعات > شبهه 1: پدر و خانواده و عشیره احمد الحسن در عراق معلوم هستند، شما چطور می‌گویید که ایشان فرزند امام زمان (عج) است؟

شبهه 1: پدر و خانواده و عشیره احمد الحسن در عراق معلوم هستند، شما چطور می‌گویید که ایشان فرزند امام زمان (عج) است؟

پاسخ کوتاه صوتی به شبهه

پدر و خانواده و عشیره احمد الحسن در عراق معلوم هستند، شما چطور می‌گویید که ایشان فرزند امام مهدی (ع) است؟

عشیره ایشان مشخص نیست، چون ایشان اصلاً عشیره‌ای ندارند. عشیره به قبایل بزرگ عربی می‌گویند که به‌طور مثال تا 10 الی 20 نسل قبل خودشان حداقل موجود هستند؛ یعنی عموزاده‌ها تا 20 نسل قبل جمع شده و عشیره می‌شوند؛ اما سید احمد الحسن، پدر پنجم ایشان معلوم نبوده چه کسی بوده است. احمد فرزند اسماعیل فرزند صالح فرزند حسین فرزند سلمان؛ و اما پدر سلمان را کسی نمی‌دانسته چه کسی است، بنابراین ایشان نمی‌گویند من فرزند مستقیم امام زمان (ع) هستم، بلکه می‌گویند از اولاد و ذریه امام مهدی (ع) هستم (در حقیقت من از نوادگان حضرت امام محمد بن الحسن العسکری (ع) هستم). سلمان جد من، پسر امام مهدی (ع) بوده است و کسی نمی‌دانست سلمان پسر چه کسی است.

شبهه 1: پدر و خانواده و عشیره احمد الحسن در عراق معلوم هستند، شما چطور می‌گویید که ایشان فرزند امام مهدی (ع) است؟

حال شاید این سؤال و شبهه مطرح شود که چرا ایشان خامل الاصل و مجهول‌النسب بوده است؟ مگر قائم باید مجهول‌النسب باشد؟ برای پاسخ به این سؤال به‌عنوان کد به دو حدیث اشاره می‌کنیم:

  • روایت اول از امیرالمؤمنین علی (ع) در کتاب غیبت نعمانی، ص ۲۵۶: «… لابد من رحی تطحن فاذا قامت علی قطبها وثبتت علی ساقها بعث الله علیها عبدا عنیفا خاملا الاصله، یکون النصر معه، أصحابه الطویلة شعورهم، أصحاب السبال، سود ثیابهم، أصحاب رایات سود، ویل لمن ناواهم…» «گریزی از چرخش آسیاب نیست و اگر بر پایه‌های خود استوار و ثابت شود، خداوند بنده‌ای بی‌باک (هنگام قیام عطوفت ندارد) که نسب او نامشخص است. (اصل‌ و نسبش مجهول است، عشیرۀ بزرگی ندارد) بر او مبعوث می‌کند، پیروزی با او خواهد بود…».

نکته: سید احمد الحسن (ع) با عشیرۀ بزرگ‌تر تحالف کردند و هم‌پیمان شدند که به‌طور مثال جزء آن‌ها حساب شوند و در حقوق و مسائل اجتماعی از همدیگر پشتیبانی کنند. این‌ها با قبایل صیامر (صویمر) تحالف کردند، اما جزء آن‌ها نیستند.

  • روایت دوم: «اذاتتلی علیه آیاتنا قال اساطیرالاولین» «وقتی آیات ما خوانده می‌شوند می‌گویند این افسانه گذشته‌ها است». (مطففین: ۱۳).
    امام صادق (ع) در مورد این آیه می‌فرمایند: «این در مورد قائم ماست؛ یعنی قائم آل محمد را تکذیب می‌کنند و می‌گویند دروغ‌گو است. زمانی که وارد می‌شود به او می‌گویند: لسنا نعرفک ولست من ولد فاطمة کما قال المشرکون لمحمد، ما تو را نمی‌شناسیم و تو از فرزندان فاطمه نیستی، همچنان که مشرکین به محمد این‌چنین گفتند». (معجم احادیث امام مهدی (ع)، ج 5، ص 457)

و این سخنی است که امروزه به سید احمد الحسن می‌گویند و قبلاً توسط اهل بیت پیش‌بینی شده بود. حال روایت اول را بررسی می‌کنیم؛ می‌گوید بنده عنیفی را می‌فرستد، شاید سؤال پیش آید که چطور این را با قائم و یمانی تطبیق دادید؟

پاسخ: در ادامۀ روایت اول گفته شده است که این‌ها اصحاب پرچم‌های سیاه هستند و بعد می‌فرمایند: پیروزی با اوست. وقتی به احادیث دیگر مراجعه کنیم می‌بینیم پیروزی فقط با پرچم قائم آل محمد است. رجوع کنید به رایة النصر، باب نوزدهم کتاب غیبت نعمانی مربوط به احادیث رایة، پرچم رسول الله است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: «پیروزی نزد ما در بصره است». حال این بنده عنیف که خامل الاصل است پیروزی با اوست یعنی قائم منصور است و بعد فرمودند: «اصحاب پرچم‌های سیاه هستند». درباره اصحاب پرچم‌های سیاه در کتب و روایات متعدد آمده است که پیامبر (ص) می‌فرمایند: «وقتی دیدید پرچم‌های سیاه از خراسان می‌آیند حتی شده سینه‌خیز به سوی آن بشتابید، زیرا خلیفه خدا مهدی آنجاست». (الملاحم والفتن السید بن طاووس، باب 119، ص 95؛ اثبات الهداة ج 3، ص 595)

پرچم‌های سیاه که از مشرق می‌آید قطعاً این‌ها پرچم امام مهدی (ع) نیست. پس این مهدی چه کسی است؟ این خودش جزء نشانه‌های ظهور امام مهدی است؛ یعنی امام مهدی (ع) از شرق نمی‌آید و از مکه یا نجف، از ام‌القرای زمان پیغمبر (ص) که ام‌القرای آخرالزمان است می‌آید، اما این پرچم‌های سیاه در احادیث آمده که این خودش جزء نشانه‌های ظهور امام مهدی (ع) است. از این سه مورد توقع فرج داشته باشید: «درگیری در شام»، «پرچم‌های سیاه» و…

بنابراین آن مهدی که از شرق می‌آید قبل از امام مهدی (ع)، همان مهدی اول است، پیروزی با اوست و این همان یمانی است، چون دو پرچم نصرت نمی‌شود از آل محمد در یک‌زمان باشد؛ و این همان خلیفه خدا مهدی است که از سمت مشرق می‌آید و همان مهدی اول احمد (ع) است؛ و اگر بخواهیم یک دلیل روشن‌تر دیگر ذکر کنیم آنجایی است که امام باقر (ع) می‌فرمایند: «براى خداى تعالى گنجى در طالقان است که نه طلاست و نه نقره. بلکه دوازده هزار نفر در خراسان هستند که شعارشان: «احمد احمد» است و رهبر آن‌ها جوانى از بنى‌هاشم سوار بر قاطرى خاکستری رنگ است. پيشانى‌بندی قرمز رنگ بر پيشانی بسته است. گويی به او مى‌نگرم که از رود فرات هم مى‌گذرد. اگر آن را شنيديد به‌سوى او بشتابيد حتى سینه‌خیز بر روی یخ‌ها». (منتخب الانوار المضيئه، ص 343)

در این حدیث از امام باقر (ع) می‌بینیم که ایشان، به قیام گنج‌های طالقان که انصار و یاران مهدی (ع) در آخرالزمان هستند اشاره می‌کنند. یعنی کسانی که از خراسان قیام می‌کنند؛ اما شعار آن‌ها بسیار تکان‌دهنده است. شعارشان «احمد احمد» است.

اللهم صلی علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا

همچنین ببینید

تبذیر کنندگان برادران شیطان

163 – برادران شیاطین

چرا در قرآن کریم، «تبذیرکنندگان» برادران شیاطین شمرده شده‌اند؟ نوردخت مهدوی مقدمه خداوند متعال در …

یک نظر

  1. سلام.ممنون. خیلی خوب بود. از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.
    خوشحال میشوم از وبسایت ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =