1. شبهه خروج يمانی از بصره نه از یمن | چگونه میگویید سید احمد الحسن، یمانی موعود است درحالیکه اهل یمن نیست بلکه متولد بصره است؟ آیا نباید یمانی از یمن بیاید؟ پس چرا از بصره آمده است؟
2. شبهه عدم تاييد سید احمد الحسن يمانی از سوی علما و فقها | اگر دعوت سید احمد الحسن حق است و ایشان همان یمانی موعود و وصی و فرستاده امام مهدی (ع) است، پس چرا علما و فقهای بزرگ شیعه ایشان را تایید نکردهاند؟
3. شبهه روشنتر از خورشید بودن امر قائم (ع) | در روایتی وارد شده است که امر قائم (ع) از خورشید روشنتر است؛ ولی در امر و دعوت سید احمد الحسن شبهات بسیاری هست و هرگز به این روشنی نیست. چطور می-گویید ایشان همان قائمی است که قبل از امام مهدی (ع) میآید؟
4. شبهه جهل يماني به وصايت و رسالتش | چطورمیگوییدسید احمد الحسن حجت خدا و وصی امام مهدی (ع) است، درحالیکه قبل از شروع دعوتش به دانشگاه رفته است و تا 32 سالگی نمیدانسته که او همان یمانی و فرستاده حضرت مهدی (عج) و مهدی اول در وصیت پیامبر (ص) است؟
5. شبهه مخفی بودن و غيبت يمانی و عدم قيامش | چطور میگویید سید احمد الحسن همان یمانی موعود است درحالیکه قیام نمیکند و در غیبت و خفا به سر میبرد؟ چطور میشود فرستاده امام غایب، خودش هم غایب شود؟ مگر نباید یمانی قیام کند؟ پس چرا ایشان قیام نمیکند؟
6. شبهه استفاده يمانی از تكنولوژی، اينترنت و فضای مجازی | با توجه به اینکه فیسبوک و دیگر فضاهای مجازی از سوی صهیونیستها و دشمنان اسلام ایجاد شده و اداره میشود چطور امکان دارد سید احمد الحسن که خود را حجت خدا میداند، از این پیامرسانها استفاده کند؟ مگر میشود که حجت خدا صفحه فیسبوک داشته باشد؟
7. شبهه تناقض رجعت با خلافت مهديين | میدانیم طبق روایات بعد از امام مهدی (عج)، رجعت شروع میشود و ائمه گذشته یکی یکی به عالم دنیا بازمیگردند. چطور میتوان این عقیده را با عقیده به وجود 12 مهدی از فرزندان امام مهدی (عج)، که همگی حجتهای خدا هستند، جمع کرد؟ آیا بین روایات مهدیین و روایات رجعت تناقضی نیست؟
8. شبهه عدم تسلط يمانی بر زبانهای مختلف دنیا | طبق روایات میدانیم اهل بیت (علیهم السلام) و حجتهای خدا بر تمام زبانها مسلط هستند و میتوانند با هر قوم و ملتی طبق زبان خودشان صحبت کنند. آیا سید احمد الحسن که میگوید حجت خداست میتواند به همه زبانها صحبت کند؟
9. شبهه مجهول بودن نسب يمانی | چطور میگویید سید احمد الحسن از نسل امام مهدی (ع) است؟ درحالیکه تا 4 نسل ایشان مشخص است و هیچکدام خود امام مهدی (عج) نیستند (احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان). در واقع سید بودن ایشان و اینکه از نسل امام مهدی (ع) هستند را چطور اثبات میکنید؟
10. سید احمد الحسن ادعا دارند که جد پنجم ایشان امام زمان (عج) است درحالیکه امام مهدی (ع) بیش از هزار سال پیش متولد شدهاند و ازدواج کردهاند. پس باید هر کدام از پدران سید احمد الحسن 250 سال عمر کرده باشند! چطور این امکانپذیر است؟!
11. در توقیع و نامهای از امام مهدی (ع) به نائب آخرشان (جناب علی بن محمد سمری) حضرت فرمودهاند که هر کس قبل از صیحه و خروج سفیانی ادعای مشاهده کند، کذاب و مفتر است. چگونه سید احمد الحسن ادعا میکند که وصی و فرستاده حضرت مهدی هست و با ایشان ملاقات میکند و حال آنکه هنوز صیحه و سفیانی محقق نشدهاند؟
12. چرا به جای اینکه سید احمد الحسن را احمد اسماعیل بنامید، احمد الحسن مینامید؟ مگر نام پدر ایشان حسن است؟ علت انتساب نام ایشان به امام حسن عسکری (ع) چیست؟
13. چرا انصار امام مهدی (ع) در صلواتی که میفرستند (اللهم صل علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا)، فقط ائمه و مهدیین (علیهم السلام) را جزو آل محمد حساب میکنند؟ آیا اینطور صلوات فرستادن حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نیز شامل میشود؟ آیا این نوع صلوات فرستادن بدعت نیست؟
14. سید احمد الحسن در بیانیهای که به بیانیه برائت 13 رجب مشهور است، گفتهاند: کسی که به این دعوت ملحق نشود و با وصی امام مهدی (ع) بعد از 13 رجب 1425 قمری اعلان بیعت نکند، از ولایت علی (ع) خارج است و اعمال عبادیاش باطل میباشد.
چطور این سخنان قابلقبول است؟ آیا کسانی که این دعوت تا آن تاریخ به آنها نرسیده بود از ولایت علی (ع) خارج شده بودند؟
15. در روایتی از علی (ع) وارد شده است که بپرهیزید از دجالهایی از فرزندان فاطمه (س) پس بهدرستی که دجالی از دجله البصره خارج میشود و او مقدمه همه دجالهاست. چطور میتوانید اثبات کنید که سید احمد الحسن که متولد بصره هستند، مصداق این روایت نیستند؟
16. سید احمد الحسن در کتب خودشان برای اثبات حقانیت خویش حدیثی که در بیان نام اصحاب امام مهدی (ع) است را به این شکل آوردهاند: (…و از بصره… احمد…).
درحالیکه در بعضی نسخ کتاب بشاره الاسلام روایت به شکل (و از بصره… و احمد بن ملیح) آمده است. چطور با اینکه نام پدر ایشان اسماعیل است ادعا میکنند که مصداق این روایت (احمد بن ملیح) هستند؟ آیا این تقطیع و بریدن احادیث نیست؟
درحالیکه در بعضی نسخ کتاب بشاره الاسلام روایت به شکل (و از بصره… و احمد بن ملیح) آمده است. چطور با اینکه نام پدر ایشان اسماعیل است ادعا میکنند که مصداق این روایت (احمد بن ملیح) هستند؟ آیا این تقطیع و بریدن احادیث نیست؟