خانه > دین آخرالزمان > عقاید یمانی > چرا پذیرش دموکراسی سقیفه و دیکتاتوری نوین به زمینه‌سازی برای فاجعه خونین کربلا منجر شد؟

چرا پذیرش دموکراسی سقیفه و دیکتاتوری نوین به زمینه‌سازی برای فاجعه خونین کربلا منجر شد؟

سید احمد الحسن (ع) می‌فرمایند: «و این‌چنین این علمای بی‌عمل نیزۀ شیطان بزرگ را به دست گرفتند و در قلب امیرالمؤمنین علی (ع) نشاندند و زخم کهنۀ شورا و سقیفه را تازه کردند؛ زخمی که خلیفۀ خدا را از حقش دور و حاکمیت مردم را تثبیت نمود؛ حاکمیتی که نه مورد قبول خداوند بود و نه پیامبران و فرستادگان و نه ائمه؛ به‌این‌ترتیب، این علمای بی‌عمل به معزول داشتن و به کنار نهادن پیامبران، فرستادگان و ائمه (ع) اقرار کردند و این ستمگران این‌چنین پایه‌های قتل حسین ‌بن علی (ع) را استوار نمودند.» (کتاب حاکمیت خدا نه حاکمیت مردم، ص 10)

چرا پذیرش دموکراسی سقیفه و دیکتاتوری نوین به زمینه‌سازی برای فاجعه خونین کربلا منجر شد؟
چرا پذیرش دموکراسی سقیفه و دیکتاتوری نوین به زمینه‌سازی برای فاجعه خونین کربلا منجر شد؟

شورای سقیفه همان‌جایی بود که مردم خواستند حق انتخاب داشته باشند. آن‌ها بر این شعار گرد آمدند که سرنوشت خود را می‌خواهیم به‌دست خود رقم بزنیم و ابوبکر انتخاب ماست! درحالی‌که فاطمه زهرا (س) بیان نمود‌ علی (ع) را خدا انتخاب کرده است.

اولین جبهۀ انتخابات مردمی در مقابل جبهۀ انتخابات خدا برای اولین‌بار در اسلام در سقیفه شکل گرفت. سقیفه و انتخابات مردمی سبب شد که عمر به تخت حاکمیت بنشیند و معاویه را والی شام قرار دهد تا پسرش یزید فاجعه خونین کربلا را در تاریخ ثبت کند.

width="677" height="381" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen">
حاکمیت مردمی امروز طبق سنت گذشته در سقیفه مقابل حجت الهی ایستاده است و به دستگیری و کشت‌وکشتار مؤمنان به امام‌ مهدی (ع) روی آورده و برای حفظ بقای خود در نفی دعوت مهدویه حرکت می‌کند.

📌 دموکراسی و سقیفه، علت برپایی فاجعۀ خونین کربلا شد و دوباره دموکراسی می‌تواند مقدمه‌ای برای شروع کربلایی دیگر باشد. آیا کسی هست که بخواهد از گذشته عبرت بگیرد و دست خود را از دستان دشمنان خلفای الهی جدا کند؟!

همچنین ببینید

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری»

گفت‌وگوی سید احمدالحسن با دکتر عبدالرزاق دیراوی، پیرامون «الحاد و خداناباوری» به تاریخ: 27آذرماه 1394هـ.ش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *