خانه > توهم بی‌خدایی > فرار ادوین صالح از پاسخ به تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت در مورد تکامل حیات

فرار ادوین صالح از پاسخ به تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت در مورد تکامل حیات

در تاریخ 21-04-2018 میلادی، پس از ارسال پیام تحدی به ادوین صالح، ایشان در قالب 4 پاسخ صوتی مواضع خود را نسبت به تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت اعلام کردند.

در ادامه به نقد 4 پاسخ صوتی ادوین صالح می‌پردازیم و همچنین می‌توانید اسکرین شات های گرفته شده از چت‌های مذکور را در گالری زیر مشاهده نمایید.

همچنین بخوانید: تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت به اظهارات جناب ادوین صالح (مبلغ مسیحی) در مورد تکامل حیات

دانلود PDF کامل مقاله نقدی بر آراء و نظرات ادوین صالح در مورد تکامل حیات

1. پس از ارسال پست‌های متن تحدی پیرامون نظرات ادوین صالح در مورد تکامل حیات، متن زیر برای جناب ادوین صالح ارسال شد:

سلام، وقت بخیر
برادر ادوین صالح
امیدواریم تا تاریخ 1397/03/08، مقاله‌ای که در رد نظرات شما در مورد تکامل حیات نوشته شده است را مطالعه کنید و به ‌صورت رسمی و علنی به دو سوال موسسه علمی فرهنگی وارثین ملکوت پاسخ دهید. تا شاهد گفتگویی دوستانه و علمی بین شما و مؤمنان به سید احمد الحسن باشیم. در غیر این صورت آراء و نظرات شما در مورد تکامل حیات رد و باطل خواهند شد.

جناب ادوین صالح در پاسخ به متن فوق، صوت زیر را ارسال نمودند.

نقد صحبت‌های ادوین صالح (بخش اول)

ادوین صالح به جای ارائه پاسخ به سوالات، این تحدی علمی را توطئه‌ای از سوی نظام ایران دانست! و بعد از آن درخواست می‌کند افرادی که تبلیغ این تحدی را انجام می‌دهند، ریپورت کنید! (درحالی‌که شایسته بود پاسخگوی سوالات باشند)

علی‌رغم اینکه این معلم مسیحی ادعا کرده بود تخصصش در ژنتیک و زیست‌شناسی است، پس از رویارویی با نقد علمی و سوالات تحدی موسسه وارثین ملکوت به یک‌باره خود را غیرمتخصص دانسته و ما را به دانشمندان خیالی ارجاع دادند! (زیرا هیچ دانشمندی و حتی هیچ دانش‌آموزی که رشته‌اش زیست‌شناسی باشد سخنان باطل و دروغ ادوین صالح را تائید نمی‌کند)

وی در ثانیه 20 می‌گوید این دانشمندان (خیالی) ثابت خواهند کرد که گفته‌های من دقیقاً همان چیزی است که کتاب مقدس هم تائید کرده است! و این در حالی است که دانشمندان می‌توانند یک سخن را از نقطه‌ نظر علمی با ارائه دلایل علمی، تائید یا رد کنند و برداشت ادوین صالح از متون کتاب مقدس را جز فرستادگان الهی فرد دیگری نمی‌تواند تائید کند (و البته هیچ دانشمندی از نقطه‌ نظر علم سخنان او در مورد مسائل ژنتیک را تائید نخواهد کرد) و در انتهای پاسخ صوتی خویش می‌گوید “نه حالش را دارم و نه حوصله‌اش را دارم و نه این‌ها ارزشی دارند که بخواهم با آن‌ها وارد بحث شوم!”

امیدواریم ایشان که حال و حوصله تحقیق و پاسخ علمی را ندارند از این پس مطالب غیرعلمی نظیر اینکه هیچ شباهت ژنتیکی بین انسان و نئاندرتال یا شامپانزه وجود ندارد را نیز بین مسیحیان ترویج ندهند. (ای کاش همانطور که با اشتیاق فراوان و محکم در رد نظریه تکامل سخن می‌گویند کمی اشتیاق به مطالعه کتاب‌های زیست‌شناسی و ژورنال‌های علمی داشتند)

بسیار مشتاق هستیم که ادوین صالح دانشمندانی را که قرار است از ادعاهای او دفاع کنند را معرفی کند و همچنین بگوید کجای کتاب مقدس تصریح کرده است که انسان و شامپانزه هیچ اشتراک ژنی ندارند! و در اسرع وقت با مشورت دانشمندان مذکور به دو سوال تحدی پاسخ دهند.

2. هنگامی‌که توضیح داده شد که این موسسه ارتباطی با حکومت ایران ندارد و … مجددا دو سوال تحدی برای ایشان ارسال شد و در انتهای پیام به ایشان گفته شد: امیدواریم پاسخگوی مطالبی که در رد تکامل حیات بیان نموده‌اید باشید و بحث ما با شما علمی است و ریپورت کردن پاسخ مناسبی برای تحدی علمی ما نیست.

جناب ادوین صالح در پاسخ به متن فوق، صوت زیر را ارسال نمودند.

نقد صحبت‌های ادوین صالح (بخش دوم)

در این صوت نیز به جای بحث علمی و ارائه پاسخ منطقی و دقیق به سوالات تحدی، موضوع را منحرف کردند! و گفتند در آینده در شبکه مسیحی که مدیر آن است دانشمندان مسیحی که دانش رد کردن فرضیه تکامل را دارند، دعوت خواهند کرد!

جالب است ادوین صالح هنوز فکر می‌کند توضیحات ارائه شده برای تکامل حیات فرضیه هستند نه نظریه! (سخنی خلاف مجامع علمی) و می‌گوید در آینده کتبی را از دانشمندان و ستاره شناسان، منظومه شناسان و …ترجمه خواهد کرد که این کتب نظریه آفرینش را تائید و تئوری تکامل داروینیسم را رد می‌کنند!

این موضوع که ادوین صالح در یکجا توضیحات تکامل حیات را فرضیه می‌داند و جایی دیگر تئوری (نظریه) می‌داند، دال بر بی‌اطلاعی او نسبت به متد علمی است (و احتمالا می‌پندارد نظریه و فرضیه یکی هستند!) که در صفحه 12 مقاله نقدی بر آراء ادوین صالح توضیحات کامل ارائه شده است و جالب اینجاست، فردی که حتی با متد علمی آشنا نیست می‌خواهد نظریه تائید شده تکامل را رد کند! (البته رد نظریه تکامل جز از چنین افرادی نیز انتظار نمی‌رود)

همچنین آفرینش خداوند سبحان منحصر به داستان تخیلی و خنده‌آور علمای بی‌عمل ادیان نیست (اینکه آدم و تمام گونه‌ها و رده‌های جدید جانداران در دوره‌های مختلف از عدم به وجود می‌آیند!)

بلکه خداوند می‌تواند از طریق تکامل نیز تنوع گونه‌های فعلی را به وجود آورد همانطور که احمدالحسن در کتاب توهم بی‌خدایی توضیح داده‌اند و فرموده‌اند تکامل سنتی الهی است؛ و نیز یافته‌های علمی روز، خلقت دفعی جسم حضرت آدم (ع) را تائید نمی‌کنند؛ و در صفحه 31 نقدی بر آراء ادوین صالح این شبهه به صورت کامل توضیح داده شده است.

در ادامه یعنی در ثانیه 59 می‌گوید در این کتاب‌های انگلیسی! اشاره‌هایی به شباهت بین انسان و میمون شده است که او با این سخن، دروغ بودن سخنان قبلی خود را که گفته بود هیچ شباهتی بین انسان و میمون وجود ندارد، تائید می‌کند که می‌توانید صوت‌های قبلی او را مجددا در بالا گوش کنید.

ادوین صالح در آخر می‌گوید «کور خوندید به هر حال انجیل عیسی مسیح موعظه خواهد شد و مردم به نجات مسیح خواهند آمد». این سخنان پاسخ تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت نیست و فرار از پاسخ است و نیز تحدی علمی ما به او، چه ارتباطی با موعظه انجیل عیسی مسیح دارد؟! امیدواریم ادوین صالح پاسخگوی تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت باشند.

دانلود PDF کامل مقاله نقدی بر آراء و نظرات ادوین صالح در مورد تکامل حیات

3. اما بار دیگر پس از نصیحت او و اشاره به برخی گفته‌های قبلی او، از وی خواسته شد به جای فرار از بحث برای اطلاعات غلطی که در موضوعات ژنتیک ارائه داده است [1]، توضیحاتی ارائه دهد و مجددا اشاره به سوالات علمی تحدی شد.

ادوین صالح در پاسخ به متن فوق، صوت زیر را ارسال نمودند.

نقد صحبت‌های ادوین صالح (بخش سوم)

متأسفانه به جای ارائه پاسخ سوالات تحدی، مجددا بحث را عوض می‌کند و می‌گوید گروهی که تحدی علمی را منتشر کردند وابسته به فرقه‌ی احمدُ الحسین هستند! درحالی‌که اعضای موسسه وارثین ملکوت جمع کثیری از انصار فارسی‌زبان سید احمد الحسن می‌باشند نه احمدُالحُسین؛ و نیز این موضوع چه ارتباطی با تحدی علمی دارد؟!

همچنین بخوانید: سید احمد الحسن یمانی کیست؟ | معرفی شخصیت و دعوت سید احمد الحسن یمانی |  اخلاق و رفتار سید احمد الحسن (ع)

موسسه وارثین ملکوت از جناب ادوین صالح سوالات علمی پرسیده است که او شایسته است و باید پاسخگو باشد تا حقیقت برای پیروان او مشخص شود.

  • آیا یافته‌های داروین طبق نطق او چرندیات هستند یا نه؟!
  • آیا طبق نظریه تکامل، میمون‌ها اجداد ما هستند یا نه؟!
  • آیا شامپانزه و نئاندرتال “هیچ” شباهت ژنتیکی با انسان ندارند؟!
  • آیا خوک و موش شبیه‌ترین موجودات از لحاظ ژنتیکی به انسان هستند یا نه؟! و …

این سوالات علمی است و پاسخی علمی می‌طلبد؛ اما ادوین صالح مجددا ما را حواله می‌دهد به برنامه‌هایی که می‌خواهد در آینده بسازد! که در آن برنامه‌ها ستاره شناسان و … می‌خواهند عدم وجود شباهت ژنتیکی انسان امروزی با شامپانزه و خلقت ناگهانی جسم آدم (ع) از عدم را اثبات کنند!

ادوین صالح در ثانیه 30 پاسخ صوتی خویش می‌گوید از نظر خیلی از دانشمندان نظریه تکامل مردود است! و امیدواریم برای این ادعای جدیدشان رفرنس معتبر ارائه دهند. همچنین ادوین صالح مسیحی باید بداند که رد یا تصحیح داروینیسم یا نئوداروینیسم دلیلی بر رد واقعیت تکامل حیات نیست بلکه نظریات علمی توضیحاتی هستند که به مرور زمان تکمیل و تصحیح می‌شوند. (آیا با تصحیح نظریه گرانش، سیب‌ها دیگر به سمت زمین سقوط نخواهند کرد؟!)

سپس واقعیت تکامل خُرد را تائید می‌کند ولی بدون ارائه هیچ دلیلی، متعصبانه انباشته شده این تغییرات خُرد در طول میلیون‌ها سال و وقوع تکامل کلان را رد می‌کند! که برای مطالعه نقد این پندار ادوین صالح به صفحه 41 مقاله نقدی بر آراء ادوین صالح مراجعه نمایید.

در ادامه می‌گوید دانشمندان در مسئله تکامل کلان هنوز با هم بحث دارند درحالی‌که این‌طور نیست بلکه موضوع بحث امروز محافل علمی چگونگی وقوع تکامل کلان است نه اینکه آیا تکامل کلان رخ داده است یا نه! که در مقاله نقد آراء او این موضوع به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.

و سپس می‌گوید «تکامل، فکت (واقعیت) نیست بلکه فرضیه است!» که این موضوع را در مقاله “تکامل حیات یک واقعیت است” توضیح داده‌ایم [2] اما در اینجا او و اتباعش را به چند مقاله زیر ارجاع می‌دهیم تا به جهل ادوین صالح نسبت به متد علمی و یافته‌های علمی بیش از پیش پی ببرند:

Is Evolution a Theory or a Fact
Teaching of Evolution: Fact and Theory
Evolution as Fact, Theory, and Path
(Is it a Theory? Is it a Law? No, it’s a fact. (by Prof. Richard Dawkins
 Theory and the Fact of Evolution
Evolution is both fact and theory
Evolution is a Fact and a Theory
Evolution as Fact AND Theory

پیوندهای متن:
[1] https://t.me/arshivporseshvapasokh/23664
[2] https://goo.gl/HDZoEf

نقد صحبت‌های ادوین صالح (ادامه بخش سوم)

و در ادامه اینچنین بیان می‌کند: در انگلیسی به فرضیه تکامل می‌گویند (Theory of evolution) و نمی‌گویند (law of evolution) و سپس می‌گوید “این‌ها را به یاد بیاورید حالا چیا به شما یاد دادند خدا می دونه”

بسیار جالب است که ادوین صالح هنوز تکامل کلان را قبول ندارد و می‌پندارد در هر دوره‌ای موجودات زنده در رده‌های جدید ناگهان از عدم به وجود آمدند! مثلا فرض کنید یک جفت دایناسور ناگهان از عدم به وجود آمدند و وارد چرخه زندگی شدند! و از این رو خلاف مجامع علمی سیر تکامل حیات را واقعیت علمی نمی‌داند و توضیحات ارائه شده برای آن را حدسیات و نظرات دانشمندان بی‌خدا می‌داند!

اما در گفته‌های پیشین می‌گوید به فرضیه تکامل می‌گویند theory of evolution درحالی‌که تئوری معادل نظریه است و فرضیه به انگلیسی Hypothesis است و بعد می‌گوید به آن قانون تکامل نمی‌گویند! این در حالی است که فکت با قانون فرق دارد و اگر چیزی را قانون ندانند دلیلی نمی‌شود که فکت نباشد و از آنجا که ادوین صالح مسیحی با متد علمی آشنا نیست می‌پندارد تئوری و فرضیه یکی هستند و همچنین قانون را معادل فکت (واقعیت) می‌داند!

البته ادوین صالح باید بداند نظریه هیچ وقت تبدیل به قانون نمی‌شود و اینکه او منتظر است نظریه تکامل تبدیل به قانون شود! و در آن صورت آن را بپذیرد نیز موضوعی جالب و البته خنده‌دار است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع صفحه 36 نقدی بر آراء ادوین صالح را مطالعه نمایید.

او ادعای بسیار بزرگی را در ادامه می‌کند و در دقیقه 2:05 می‌گوید برنامه‌هایی را می‌خواهد بسازد که در آن دانشمندان مسیحی (نه سایر دانشمندان!) را دعوت خواهد کرد که در آن “ثابت بکنند بدون رد خورد انسان پدیده تکامل نیست” که ما امیدواریم این گفته ادوین صالح همانند سایر نطق‌های قبلی او از روی احساسات نباشد و این برنامه را بسازد (البته جالب است بدانید اگر فردی بتواند ادعای خیالی ادوین صالح را به روش علمی اثبات کند، جایزه نوبل را دریافت خواهد کرد. آیا کسی می‌تواند داستان خیالی او را اثبات کند؟!)

و در دقیقه 2:24 می‌گوید نئاندرتال ژن انسانی‌اش به‌مراتب کم‌تر از شباهت‌های ژنی بین انسان و خوک است! که این باور او کاملا خلاف یافته های علمی است که در صفحات 3 الی 12 نقدی بر آراء ادوین صالح، باطل بودن نظر او را اثبات کرده‌ایم (نئاندرتال حدود 99.5 درصد با انسان امروزی شباهت ژنتیکی دارد)

ایشان در ادامه صحبت‌هایشان، خوی علم ستیزی و تفکرات قرون وسطایی خود را بروز می‌دهند! و می‌گویند مسلما مطالب ژورنال‌های علمی را داروینیست‌ها می‌نویسند! و داروینیست‌ها را بی‌اعتقاد به خدا معرفی می‌کند! او فکر می‌کند مقالات علمی مثل اظهارنظرهای علمای بی‌عمل ادیان، حاوی نظرات شخصی و کینه‌توزی‌های قومی و تعصبات مذهبی است!

اما آیا همه دانشمندان که مقالاتشان تائید می‌شود و در ژورنال‌های علمی معتبر منتشر می‌شود خداناباور هستند؟! آیا تمام دانشمندانی که نظریه تکامل را قبول دارند خداناباور هستند؟! و اساسا ادوین صالح چه چیزی را علمی می‌داند؟ وقتی او ژورنال‌ها را فاقد اعتبار می‌داند به چه منابعی رجوع می‌کند؟! آری او فقط دانشمندان خیالی و کتاب‌های انگلیسی خودش را معتبر می‌داند! و به عبارتی تمام مردم جهان گمراه هستند الا او!

  • راه احمق در نظر خودش راست است، اما هر که نصیحت را بشنود حکیم است.(امثال 12: 15).

در آخر عجز خود را در برابر ادله‌ی محکم احمد الحسن و گفتگو با انصار احمد الحسن ابراز می‌کند و می‌گوید “ما به همه اطلاع داده‌ایم که بلاک بکنن و این فرقه را ریپورت بکنند” که اگر او پاسخی برای ایمان‌داران به احمد الحسن داشت، آن‌ها را بلاک نمی‌کرد و به دلیل عجز در مواجهه علمی و منطقی با آن‌ها، دستور بلاک کردن آن‌ها را می‌دهد.

چرا او به صورت وسیع دستور داده است کسی با ایمان‌داران به احمد الحسن گفتگو نکند؟! آیا انصار احمد الحسن سحر می‌کنند، جادوگر هستند یا حقایقی را مطرح می‌کنند که شما نمی‌خواهید مسیحیان از آن‌ها مطلع شوند؟! امیدواریم این سیره‌ی قرون وسطایی را ادوین صالح رها کند و پاسخگوی تحدی علمی موسسه وارثین ملکوت باشد.

4. در ادامه برای او منابع علمی در مورد وجود شباهت ژنتیکی 99.5 درصد بین انسان امروزی و انسان نئاندرتال و همچنین صوت‌های قبلی او که گفته بود بین انسان امروزی با نئاندرتال و شامپانزه هیچ شباهت ژنتیکی وجود ندارد ارسال شد و از او سوال شد “آیا می‌پذیرید که اشتباه کرده‌اید یا همچنان ادعا دارید که گفته‌هایتان درست است؟!”

ادوین صالح در پاسخ به متن فوق، صوت زیر را ارسال نمودند.

نقد صحبت‌های ادوین صالح (بخش چهارم)

ادوین صالح می‌گوید: “دوست عزیز من هر چه که گفتم در آن لحظه و زمان، عقب‌نشینی نمی‌کنم چون بر اساس مطالعات و شواهدی است که با صحبت با دانشمندان زیست‌شناسی، ژنتیک و ستاره‌شناسی و متخصصینی که در علوم مربوط به فرضیه تکامل داشتم” و می‌گوید به زودی این دانشمندان را در برنامه‌های تلویزیونی خواهد آورد تا از دهان خودشان بشنویم!

موضوعاتی که جناب ادوین صالح از آن‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند عبارت‌اند از:

  • “امروز DNA نئاندرتال ها را که نگاه کردند هیچ شباهتی به دی ان ای انسان ندارد”
    https://t.me/arshivporseshvapasokh/24457
  • “تمام ژن‌های انسان‌ها ظاهرا آن‌هایی که بهشان می‌گویند نئاندرتال، کُمگنون و تمام آن اسکلت‌هایی که پیدا کردند و آزمایش کردند ژن‌های میمونی داشتند و ژن‌های انسانی نداشتند.”
    https://t.me/arshivporseshvapasokh/10507

از جناب ادوین صالح سوال می‌کنیم کدام دانشمندی چنین مطالبی به شما گفته است؟! (به احتمال زیاد او با شما شوخی کرده است) و ادوین صالحی که ژورنال‌های علمی را فاقد ارزش و تحت سلطه خداناباوران می‌داند! باز سخن از 8 کتاب انگلیسی علمی می‌زند که گروه تحت امرش در حال ترجمه آن هستند!

وی بعد از گفتن سخنانی فاقد ارزش علمی مجددا در دقیقه 1:11 می‌گوید من از موضع خودم عقب‌نشینی نمی‌کنم و هدف هم ندارم که کسی را بلاک کنم (درحالی‌که در سخنان قبل اقرار کرده بود که به همه دستور بلاک کردن انصار سید احمدالحسن را داده است!) و بعد می‌گوید نه وقت دارد و نه علاقه که وارد این بحث‌ها و مجادله‌ها شود!

در پاسخ به ایشان می‌گوییم شما که وقت و علاقه به موضوعات علمی ندارید بهتر است کلا در موضوعاتی که علم به آن را ندارید (مانند مسائل ژنتیک و تفسیر کتاب مقدس) سکوت کنید.
آیا پیرو واقعی عیسی مسیح، با دروغ و مطالبی اشتباه دیگران را می‌فریبد؟!

  • «لهذا از میوه‌‌‌های ایشان، ایشان را خواهید شناخت». (متی 7: 20)
  • «همچنین هر درخت نیکو، میوه نیکو می‌آورد و درخت بد، میوه بد می‌آورد. نمی‌تواند درخت خوب میوه بد آورد و نه درخت بد میوه نیکو آورد». (متی 7: 17 – 18.)

در ادامه، ادوین صالح که می‌بیند نمی‌تواند پاسخی علمی و مستند به یافته‌های علمی ارائه دهد شکست خود را اعلام می‌کند و در دقیقه 1:24 می‌گوید: “باشه این‌ها (ایمان‌داران به احمدالحسن) برنده شدند و ما بازنده شدیم!” و با این سخن خود را بازنده دانسته و از پاسخ علمی به تحدی موسسه وارثین ملکوت فرار می‌کند.

و آخر هم با به حاشیه بردن بحث و مذهبی کردن موضوع، فرار خود را توجیه می‌کند! و در انتها می‌گوید لطفا این بحث را اینجا تمامش بکنید و سپس بلاک می‌کند! (درحالی‌که در ابتدا گفت بلاک نمی‌کند!)

آری ادوین صالح در برابر علوم احمدالحسن به عجز و تنگنا افتاده است و برای جلوگیری از رسوایی بیشتر دستور بلاک کردن ایمان‌داران به احمدالحسن را می‌دهد! همانطور که برخی‌های دیگر دستور حبس کردن انصار احمدالحسن را در زندان‌ها و انفرادی‌ها می‌دهند!

امیدواریم پیروان ادوین صالح و سایر علمای ادیان به جای پیروی از علمای بی‌عمل آخرالزمان، پیرو راه حقیقی انبیای الهی از جمله عیسی مسیح که درود خداوند بر او باد باشند. (آمین)

همچنین ببینید

شاهدی قرآنی بر فرگشت

171 – شاهدی قرآنی بر اندیشه سید احمدالحسن در تکامل (فرگشت)

انسان‌های قبل از حضرت آدم (ع) به‌ قلم: کاظم محمدی مقدمه امروزه وقتی علم بر …

2 نظر

  1. سلام علیکم
    وفقکم الله لکل خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − بیست =